پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۲۱ معرفی شد (+تصاویر)

گریل(جلوپنجره) الگوی ساده ای دارد اما به شدت از عناصر کرومی در آن استفاده شده تا به عنوان یک شاخص در قسمت دماغه خودرو جلب نظر کند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – پژو پس از موفقیت مدل ۲۰۸ و کسب عنوان خودروی سال اروپا، هم اکنون با فیس لیفت ۲۰۲۱ مدل ۳۰۸ بدنبال کسب موفقیت در بازار های جهانی است.

پژو ۳۰۸ خودرویی است که از سال ۲۰۰۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این محصول در کلاس های ۳ و ۵ درب هاچ بک، ۵ درب استیشن واگن، سدان و کوپه کابریولت عرضه شده است. نسل اول از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ و نسل دوم از ۲۰۱۳ تا کنون تولید شده است.

۳۰۸ هاچ بک ۵ درب نسل اول

308 هاچ بک 5 درب نسل اول

نمای عقب

نمای عقب

سدان نسل اول ویژه بازار چین

سدان نسل اول ویژه بازار چین

نمای عقب

نمای عقب

نسل دوم هاچ بک ۵ درب

نسل دوم هاچ بک 5 درب

نمای عقب

نمای عقب

نسل دوم فیس لیفت ۲۰۱۷

نسل دوم فیس لیفت 2017

نمای عقب

نمای عقب

طراحی

اما در فیس لیفت ۲۰۲۱ پژو ۳۰۰۸ تغییرات آشنایی را مشاهده می کنیم زیرا این زبان طراحی قبلا در محصولاتی مانند پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۲۰ تفسیر شده است.

چراغ های اصلی ترکیبی از ال ایی دیی و هالوژن با الگوی اختصاصی پژو همچنان طرفداران و منتقدان خود را دارد و این بحثی است که ظاهرا نمی توان پایانی را برای آن متصور شد!

گریل(جلوپنجره) الگوی ساده ای دارد اما به شدت از عناصر کرومی در آن استفاده شده تا به عنوان یک شاخص در قسمت دماغه خودرو جلب نظر کند. بافت بارانی گریل با لوگوی بزرگ پژو در قسمت مرکزی آن بخشی از همین جادوی کرومی محسوب می شود.

بامپر(سپر) جلو باتوجه به ورودی هوای قسمت زیرین آن ظاهری اسپرت به خود گرفته و آن بخش بامپر که وارد الگوی چراغ ها می شود در خط به سمت خط شانه در نمای جانبی امتداد می یابد.

روی درپوش موتور ۳۰۰۸ نیز ۴ چین محسوس قرار دارد که بر بهبود نمای جلو اثر مهمی داشته است.

طراحان پژو برای الگو و گرافیک چراغ های اصلی عقب ترکیب جالبی را ارائه کرده اند بدین ترتیب که هم الگوی سنتی نسل دوم پژو ۳۰۰۸ را در این قسمت حفظ شده و هم گرافیک داخلی آن به پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ بروزرسانی شده است.

 

کابین و امکانات هوشمند

طراحی فضای داخی کابین نیز همانند سایر محصولات مورد اشاره پژو در این مطلب، بسیار زیبا و متفاوت انجام شده است. از امکانات ویژه نیز می توان به جایگزینی نشانگر سنتی آمپر با نمایشگر تمام دیجیتال، نمایشگر اصلی ۱۰ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، تهویه هوشمند، رادیو دیجیتال، برف پاک کن خودکار، صندلی های دارای ارگونومی و راحتی فوق العاده، مواد اولیه باکیفیت برای توسعه جزئیات کابین و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی باید به مواردی شامل: نوربالای اتوماتیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۱۸۰ درجه، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی علائم ترافیکی جاده، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم کنترل وضعیت هوشیاری راننده(هشدار خواب آلودگی) و … اشاره کرد.

پیشرانه

در این قسمت با توجه به تریم گزینه های مختلفی پیش روی مشتری قرار خواهد داشت اما در تریم جی تی که تصاویر آنرا در مطلب حاضر مشاهده می کنید از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۲۶۳ اسب بخار  خروجی و گشتاور ۲۵۱ پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شود تا خودرو طی ۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. بیشینه سرعت بطور الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

مدل های ضعیف تر پژو ۳۰۸ جدید از موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر با ۱۱۰ یا ۱۳۰ اسب بخار خروجی استفاده می کنند. در این قسمت سفارش جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک نیز امکان پذیر است.

علاوه بر این موتور دیزل ۱.۵ لیتری با ۱۰۰ تا ۱۳۰ اسب بخار خروجی با توجه به تریم نیز وارد کاتالوگ فروش پژو می شود. این محصول با توجه به انتخاب مشتری با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا