خودرویی کوچک با ۲ موتور ۸ سیلندر کادیلاک ال دورادو! (+تصاویر)

در این پروژه ۲ موتور ۸ سیلندر کادیلاک الدورادو روی یوگو نصب شده؛ یکی در محل استاندارد قرارگیری موتور و دیگری در صندوق عقب!

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی یوگو نام خودرویی است که حداقل در کشورمان برای مخاطب چندان آشنا نیست. این محصول به عنوان یک هاچ بک کوچک ۳ درب و ۲ درب کانورتیبل در فاصله سال های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۸ در کارخانه زاستاوا کورال یوگسلاوی روی خط تولید قرار داشت.

یوگو در ایتالیا طراحی شد و به نوعی آنرا نمونه کوچک شده فیات ۱۲۸ می دانند. نکته جالب آنکه در فاصله سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۲ برابر با ۱۴۱۶۵۱ دستگاه از این محصول در بازار آمریکا به فروش رسید! و نقطه اوج بازار آن به سال ۱۹۸۷ مربوط می شود که فروش ۴۸۸۱۲ دستگاه یوگو در کشور مذکور گزارش شده است.

فیات ۱۲۸

فیات 128

یوگو با توجه به مدل از ۸۲۵ تا ۹۲۰ کیلوگرم وزن داشت و در بخش پیشرانه آن نیز نمونه های ۰.۹، ۱، ۱.۱ و ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر با جعبه دنده های ۴ و ۵ سرعته دستی و همچنین ۳ سرعته اتوماتیک هماهنگ شد.

اما به تازگی تصاویری از یوگو مدل ۱۹۸۶ منتشر شده که دیگر نمی توان تصور یک هاچ بک کوچک ضعیف را در رابطه با داشت! زیرا سوژه ای برای برنامه های یک تیونر شده است! در این پروژه ۲ موتور ۸ سیلندر کادیلاک ال دورادو روی یوگو نصب شده؛ یکی در محل استاندارد قرارگیری موتور و دیگری در صندوق عقب!

هر یک از این موتورها ۴۸۰ اسب بخار خروجی دارد و در هماهنگی با هم، مجموع خروجی نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار می شود. برای کنترل دما و خنک سازی موتورها نیز از یک سیستم مستقل برای هر دو استفاده می شود.

این محصول برای فروش با برچسب قیمت ۲۵۵۰۰ دلاری معرفی شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا