انزو؛ رکورد حراج آنلاین فِراری را شکست! (+تصاویر)

موتور ۱۲ سیلندر آن چهار سوپاپ برای هر سیلندر دارد و از فناوری زمان بندی متغیر استفاده می کند تا خروجی معادل ۶۵۱ اسب بخار در ۷۸۰۰ دور داشته باشد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی اِنزو یکی از خاص ترین خودروهای تولیدشده در تاریخ این صنعت است. محصولی که به احترام موسس کمپانی فراری(انزو فراری) نامگذاری شد و در فاصله سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ تنها ۴۰۰ دستگاه از آن روی خط تولید قرار گرفت.

جالب آنکه ۳۹۹ دستگاه از این خودرو پیش از آغاز تولید به قیمت ۶۵۹۳۳۰ دلار پیش‌فروش شد. چهارصدمین دستگاه از آن نیز با مقاصد خیریه به واتیکان اهدا شد و در آخرین جابجایی مالک طی سال ۲۰۱۵ و حراج ساوث بی به قیمت ۶.۰۵ میلیون دلار معامله شد.

انزو فراری را با کد تایپ اف۱۴۰ نیز مورد شناسایی قرار می دهند. موتور ۱۲ سیلندر آن چهار سوپاپ برای هر سیلندر دارد و از فناوری زمان بندی متغیر استفاده می کند تا خروجی معادل ۶۵۱ اسب بخار در ۷۸۰۰ دور داشته باشد. این مجموعه با جعبه دنده ۶ سرعته الکتروهیدرولیک دستی هماهنگ شده است. بیشینه سرعت خودرو نیز برابر با ۳۵۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

انزو زی ۳.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

به تازگی خبری مربوط به ثبت رکوردی جدید برای فروش یک دستگاه انزو بصورت آنلاین، منتشر شده است! بدین ترتیب انزو با شماره شاسی ۱۳۳۰۳ با قیمت ۲.۶۴ میلیون دلار طی حراج تابستانی به سومین مالک خود انتقال یافته است.

براساس اطلاعات موجود، کیلومتر شمار خودروی مذکور عدد واقعی ۲۰۱۱ کیلومتر را نشان می دهد. این محصول در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و از موتور استاندارد که ابتدای مطلب اشاره شد، استفاده می کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا