موبایلی که قرار بود ارزان شود، گران شد

درحالی قبلاً رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل تأکید کرده بود که مردم فعلاً گوشی تلفن همراه نخرند چرا که بزودی ارزان می‌شود، امروز رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – «تلفن همراه ۳۰ تا ۳۵ درصد گران شد»؛ این خبری است که امروز به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در رسانه ها مطرح شد.

او گفته است که قیمت کالاهای الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است و اکنون قیمت تلفن همراه به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

درستی قبلاً درخصوص کاهش قیمت تلفن همراه گفته بود: پیش بینی می شود قیمت تلفن همراه در هفته های آینده کاهش داشته باشد چرا که روند فعالیت کسبه به حالت قبل باز می گردد و از این حالت التهابی خارج خواهد شد.در تلاش هستیم که بتوانیم قیمت موبایل را به یک ثبات برسانیم که نیاز است التهابات کم شود.

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت گوشی تلفن همراه در حالی رخ داده که در هفته های قبل رضا قربانی رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل تأکید کرده بود: مشکل عدم تامین کالا در بازار موبایل وجود ندارد و گرانی‌های فعلی یک قیمت حباب است.

او تاکید کرده بود که مردم فعلاً گوشی موبایل نخرند چراکه «گوشی موبایل در هفته‌های آتی ارزان‌تر خواهد شد و به قیمت واقعی خود خواهد رسید، البته به هیچ‌وجه به نرخ قبل از عید نخواهد رسید و قیمت‌ها ۱۵ الی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته گران‌تر خواهد بود که امری منطقی است چرا که نرخ ارز هم گران شده است.»

به گزارش تسنیم،‌ ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی و نماینده وزیر صمت در اصناف کشور ، با اشاره به افزایش قیمت موبایل، گفته: به دلیل اینکه واردات موبایل بیش از ۲ ماه است روند کندی را پشت سر گذاشته است، این امر در افزایش قیمت موبایل موثر است.

او با اشاره به علت های افزایش قیمت موبایل، بیان کرد: عرضه و تقاضا در بازار باعث نوسانات قیمت موبایل می شود که اکنون تقاضا برای خرید موبایل زیاد است به همین دلیل قیمت تلفن همراه روند صعودی را دارد.

گفتنی است، ۳۱ اردیبهشت ماه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره آشفتگی بازار موبایل ایران گفته بود: از وزیر صمت می‌پرسم، اما احتمالاً به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشورهای تولیدکننده‌ای مثل کره جنوبی و چین، واردات کاهش داره. البته تا دو روز پیش، آمار واردات نشان می‌داد که ۱.۴ میلیون گوشی وارد شده که روشن نشده. شاید کمی هم احتکار باشه، البته اطمینان ندارم.

به گزارش تسنیم،‌ بازار موبایل کشور با افزایش ناگهانی تقاضا و تاحدودی کاهش عرضه به دلایل مختلف با عدم توازن جدی مواجه شده است. این موضوع تا حد زیادی باعث افزایش قیمت انواع گوشی تلفن همراه شده است.

بعد از شیوع کرونا، عملاً فرایند واردات این کالا به کشور با توجه به عدم فعالیت کشورهای صادرکننده با مشکل جدی رو به رو شد. این درحالی است که با تعطیل شدن مدارس سیستم آموزشی کشور به سمت استفاده پر سرعت از فضای مجازی و سامانه شاد حرکت کرد که همین موضوع افزایش شدید تقاضا در بازار تلفن همراه کشور را در پی داشت.

بنابراین، به دلیل شیوع ویروس کرونا از بهمن ماه سال گذشته در کشور‌های همسایه و کشور خودمان و تعطیلی کسب و کار‌ها و همچنین برنامه‌های آموزشی که وزارت آموزش و پرورش برای ادامه روند آموزش با نام “شاد” در کشور ارائه کرد مصرف گوشی در کشور به شدت بالا رفت و باعث کمبود گوشی تلفن همراه در کشور شد.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا