سایتِک؛ الکتریکی چینی در کانال ۲۰ هزار دلار (+تصاویر)

سایتک از شارژ معمولی و پرسرعت پشتیبانی می کند. در حالت پرسرعت، باتری طی ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت آن شارژ می شود. با شارژ معمولی نیز برای تکمیل ظرفیت باتری به ۵.۵ ساعت زمان نیاز است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – این روزها پیوسته بر تعداد کار و کسب های نوپا که در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی فعالیت دارند، افزوده می شود و چین میان کشورهای دیگر به نوعی پرچمدار میدان است. در همین رابطه، اخیرا استارت آپ سایتِک دی ایی سی از اولین خودروی الکتریکی خود با نام سایتک GEV1 رونمایی کرده است.

این محصول در رده قیمتی ۲۱ تا ۲۳ هزار دلار قرار دارد.

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می شود؛ سایتک از منظر طراحی پیچیدگی چندانی ندارد اما المان های آینده نگر و فناورانه را وارد این طراحی کرده است. چراغ های اصلی با الگوی C شکل و بامپر(سپر) با ورودی هوای عمودی بخشی از برنامه مذکور است.

در نمای جانبی هم تنها مورد اثر گذار خط شانه قوی و شیب دار GEV1 است. در نمای عقب نیز چراغ های اصلی نوآوری چندانی ندارند و قبلا حتی در دیگر محصولات چینی نیز مشاهده شده است.

از منظر ابعاد؛ این محصول ۳۷۴۵ میلیمتر در طول، ۱۶۵۵ میلیمتر در عرض و ۱۵۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۴۱۵ میلیمتر است.

کابین

فضای داخل کابین در نمایش یک محیط اثرگذار به مراتب بهتر از نمای خارجی خودرو عمل می کند. نمایشگر دیجیتال ۷ اینچ جایگزین نشانگر سنتی آمپر، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، دکمه های پیانویی کرومی زیر نمایشگر اصلی، سیستم عامل هوشمند D-OS، هماهنگی با تلفن هوشمند، پشتیبانی از فرمان های صوتی، ورود بدون کلید، ورود توسط تلفن هوشمند، تهویه هوشمند ریموت و… بخشی از ویژگی های کابین سایتک هستند.

در بخش ایمنی و فنی نیز می توان به مواردی مانند ترمز ای بی اس، EPS، دستیار حرکت در سربالایی و… اشاره کرد.

پیشرانه

سایتک GEV1 از موتور الکتریکی با ۷۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر استفاده می کند. ظرفیت باتری آن نیز برابر با ۳۵ کیلووات ساعت است که دستیابی به برد حرکتی ۳۰۵ کیلومتر با یکبار شارژ کامل را امکان پذیر می کند.

سایتک از شارژ معمولی و پرسرعت پشتیبانی می کند. در حالت پرسرعت، باتری طی ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت آن شارژ می شود. با شارژ معمولی نیز برای تکمیل ظرفیت باتری به ۵.۵ ساعت زمان نیاز است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا