خودرویی که تمایلی به توقف آن ندارید! (+تصاویر)

اوورا جی تی ۱۴۴۰ کیلوگرمی در آزمایش ها طی ۳.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۳۰۲ کیلومتر برساعت است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – لوتوس یکی از برترین برندهای صنعت خودرو در حوزه تولید محصولات اسپرت است. سابقه تاسیس آن به ۱۹۴۸ میلادی باز می گردد و به خاطر ارائه اسپرت های سبک و کوچک شهرت جهانی دارد. علاوه بر این؛ نام لوتوس را در پروژه های خودرویی مختلفی می توان دید که در نقش طراح همکاری داشته است. دفتر مرکزی این مجموعه در نورفک انگلیس قرار دارد.

در کاتالوگ محصولات لوتوس نام اِوورا در رده تولیدات جدیدتر کمپانی قرار دارد زیرا برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی و یک سال پس از آن وارد فاز تولید شد. اوورا در مدل های مختلفی ارائه می شود که از جمله می توان به مدل اس، ۴۰۰، اسپرت ۴۱۰، جی تی ۴۱۰، جی تی ۴۳۰، جی تی و نمونه های ویژه پیست اشاره کرد.

در مطلب امروز سراغ یکی از جدیدترین های این خودرو یعنی جی تی مدل ۲۰۲۰ می رویم تا نگاه دقیق تری به جزئیات آن داشته باشیم.

در دورانی که باید آنرا عصر توربوشارژها بدانیم؛ اوورا همچنان از سوپرشارژر استفاده می کند. موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر این خودرو از مهندسی تویوتا بهره می برد که بطور اختصاصی برای لوتوس طراحی شده است.

میزان خروجی پیشرانه برابر با ۴۱۶ اسب بخار و گشتاور ۳۰۲ پوندفوت است. این مجموعه با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ شده است.

اوورا جی تی ۱۴۴۰ کیلوگرمی در آزمایش ها طی ۳.۸ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۳۰۲ کیلومتر برساعت است.

سیستم اگزوز اسپرت و خروجی مرکزی آن(در قسمت میانی بامپر) صدای جذابی را ایجاد می کند تا حدی که پس از روشن کردن موتور تمایلی به توقف کار آن نخواهید داشت!

آمار مصرف سوخت برای اوورا جی تی ۲۰۲۰ برای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۳.۸ لیتر، در بزرگراه ۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۱.۷ لیتر گزارش شده است.

خودرو از سیستم تعلیق فوق العاده ای استفاده می کند که کیفیت رانندگی در جاده را به یاد ماندنی خواهد کرد البته این کیفیت اتفاقی نیست زیرا قطعات برندهای حرفه ای مانند Eibach و Bilstein در آن حضور دارند.

طراحی ظاهری محصولات لوتوس همواره متفاوت از دیگر خودروها بوده و اساسا دلیل اصلی ماندگاری این برند نیز بر همین تفاوت استوار است. چراغ های اصلی چشم گربه ای، بامپر(سپر) ساده با ورودی های هوای بزرگ و یک درپوش موتور با هوداسکوپ(ورودی هوا) مهمترین ویژگی های دماغه اوورا جی تی را شکل داده اند.

در نمای جانبی هم با یک اسپرت کم ارتفاع سر و کار داریم که شیب متفاوت سقف آنرا مرموز و جذاب ککرده است. رینگ های استاندارد در اندازه ۱۹ اینچی انتخاب شده است.

قیمت پایه این خودرو از ۹۶۹۵۰ دلار آغاز می شود. تصاویری که برای مطلب حاضر استفاده شد مربوط به تریم ۱۰۵۵۵۰ دلاری اوورا جی تی ۲۰۲۰ می شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا