کنترل کرونایی سالمندان کره جنوبی با هوش مصنوعی

بلندگوی هوش مصنوعی نوگو که که توسط شرکت مخابراتی اس کی تله کام کره جنوبی تولید شده به ابزار هوش مصنوعی تازه ای برای کنترل سلامت افراد مسن مبدل شده است.

مجله آنلاین موبنا – هوش مصنوعی آریای بلندگوی نوگو برای کنترل وضعیت حافظه، توانایی های شناختی و علائم حیاتی افراد سالمند مورد استفاده قرار بگیرد و ابتلا یا عدم ابتلای کهنسالان به کرونا از همین طریق قابل تشخیص است.

کارشناسان می توانند از طریق همین بلندگوهای هوشمند با افراد مسن ساکن در منازل در ارتباط باشند و با طرح سوالاتی از آنها وضعیتشان را کنترل کنند.علاوه بر کنترل از راه دور،خود سالمندان هم از طریق این بلندگوها می توانند درخواست های خود را برای مقامات بهداشتی و درمانی مطرح کنند.

کنترل کرونایی سالمندان کره جنوبی با هوش مصنوعی

ارائه خدمات پزشکی از راه دور مزیت دیگر استفاده از این بلندگوهاست تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی بلافاصله نیروهای امدادی و درمانی به منازل سالمندان اعزام شوند. یک برنامه نرم افزاری هوشمند نیز برای تعامل با این بلندگوها در نظر گرفته شده و اگر سالمندان بعد از گذشت ۲۴ ساعت از بلندگوهای یادشده استفاده نکنند، نیروهای اورژانس بلافاصله در منازل آنها حاضر می شوند.

مقامات کره جنوبی امیدوارند با استفاده از چنین فناوری هایی جلوی شیوع گسترده مجدد ویروس کرونا را بگیرند. کره جنوبی که در ابتدا توانسته بود به خوبی ویروس مذکور را مهار کند با کاهش محدودیت های اجتماعی دوباره با رشد شدید ابتلا به کرونا مواجه شده است.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا