ریجستری با کد اتباع خارجی فرمول جدید برای فروش گوشی قاچاق

عضو انجمن واردکنندگان تلفن همراه از شیوه جدید سودجویان برای ریجستری تلفن های همراه قاچاق خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – محمدرضا عالیان با اشاره به روند ریجستری تلفن همراه در کشور اظهار کرد: موبایل‌هایی که از طریق واردکنندگان رسمی و مبادی قانونی وارد بازار می‌شوند، در سامانه همتا ثبت و ریجیستر می‌شوند.
عضو انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی تصریح کرد: در مهر ماه سال گذشته و بالاگرفتن خرید فروش پاسپورت از سوی برخی از افراد سودجو برای ریجستری تلفن همراه، دولت اقداماتی را برای حذف صرفه اقتصادی ناشی از این گونه معاملات انجام داد و باعث حذف واردات چمدانی موبایل شد.
وی افزود: کاهش میزان واردات موبایل و به طبع آن افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، شرایطی را ایجاد کرده تا برخی از سودجویان با استفاده از کد اقامت اتباع خارجی نسبت به ریجیستر کردن تلفن‌های همراه که به صورت قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور شدند، اقدام کنند.
عالیان بیان کرد: این سودجویان با استفاده از ترفند‌هایی اقدام به ریجستری چندین گوشی همراه با استفاده از یک کد اقامت می‌کنند.
عضو انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه روش انجام چندین ریجیستری با یک کد اقامت مشخص نیست بیان کرد: این گوشی‌ها بدون گارانتی و پشتیبانی ارائه می‌شود و به دلیل نبود هزینه‌های گمرک و هزینه‌های سربار قیمت آن پایین‌تر از گوشی‌های روز است.
وی افزود: هنوز گزارش از ثبت سفارش تلفن همراه در سال ۹۹ ارائه نشده و گوشی‌های تلفن همراه که در روز‌های گذشته وارد بازار شده مربوط به ثبت سفارش‌های گذشته است.
عالیان تصریح کرد: تا کنون ۱.۵ میلیون دستگاه تلفن همراه از گمرک ترخیص شده است و این ترخیص که با تخصیص ارز به صورت قطره چکانی صورت می‌گیرد، مربوط به سفارشات سال گذشته است که در گمرک دپو شده بود.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا