پردازنده گلکسی S20، امنیت در سطح سخت‎افزار

همه ما همیشه اطلاعاتی ارزشمند، از رمز عبور تا کلیدهای بلاکچین، روی گوشی‌های هوشمند خودمان ذخیره می‌کنیم. هرچند این روش بسیاری کارها را برای‌مان ساده‌تر می‌کند اما در عین حال گوشی‌مان را به هدفی مهم برای ذهن‌های خرابکار تبدیل می‎کند.

مجله آنلاین موبنا – هدف ما این است که کاربران‌مان از فناوری‌ها و نوآوری‌های ما بدون هیچ نگرانی استفاده کنند، به همین دلیل است که دستگاه‌های گلکسی مجهز به پیشرفته‌ترین راهکار‌های امنیتی صنعت موبایل برای حفاظت از داده‌های شخصی شما هستند. سامسونگ ناکس در سطح چیپ پردازشگر، همه اطلاعات حساس را تفکیک کرده و در همه حالات، حتی در زمان استفاده از شبکه‌های بی‌سیم عمومی هم با ایجاد یک محیط امن از داده‌های شما حفاظت می‌کند. حتی در صورت ربوده شدن یا دزدیده شدن گوشی‌ هم، خدمات Find My Mobile به شما امکان می‎دهد تا مکان گوشی‌‎تان را از راه دور پیدا کرده و حتی از اطلاعات روی آن نسخه پشتیبان بگیرید.

پردازنده گلکسی S20، امنیت در سطح سخت‎افزار

ما در سری گلکسی S20 همچنین به توسعه این توان امنیتی قوی ادامه دادیم. اما قلب این توانمندی یک پردازنده امن است که مهندسی آن به شکلی صورت گرفته که حفاظت از داده شما را حتی در برابر حملات سخت افزاری هم تضمین می‌کند.

 

امنیت سخت‌افزاری بالاتر

دقیقا همانطور که با شاه‌کلید می‌توان از قفل‌های متنوعی گذشت، خرابکاران هم می توانند اجزای دستگاه شما را دستکاری کرده (حمله فیزیکی)، خطای سخت افزاری ایجاد کنند (حملات ایجاد نقص) یا میزان حرارت و تشعشعات الکترومغناطیسی را تحلیل کرده (حمله کانال جانبی) و امنیت دستگاه را نقض کنند. این حملات که به نام حملات سخت‌افزاری هم مشهور هستند، تنها در صورتی ممکن است که هکر بصورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشد.

پردازنده گلکسی S20، امنیت در سطح سخت‎افزار

پردازنده امن گلکسی S20 راهکار سامسونگ برای مقابله با این حملات سخت‌افزاری است. آن قطعه سخت‌‌افزاری هم یک چیپ فیزیکی است که فضایی مجزا را برای نگهداری داده‌های محرمانه در دستگاه تامین می‌کند. علاوه بر تفکیک و کدگذاری مداوم داده‌های محرمانه، این چیپ از یک محافظ فیزیکی هم برای حراست در برابر حملات فیزیکی استفاده می‌کند. این قطعه همچنین می‎تواند تغییرات مشکوک دما یا ولتاژ را شناسایی کند و مجهز به الگوریتمی امنیتی است که حملات کانال جانبی را هم ناکام می‌گذارد.

پردازنده گلکسی S20، امنیت در سطح سخت‎افزار

سطح امنیتی بالاتر برای داده‌های شما

پردازنده امن از انواع داده‌های ارزشمند روی گوشی شما، با شروع از همان صفحه قفل گوشی، حفاظت می‌کند. این پردازنده تضمین می‌کند که پین، الگو یا رمز عبور صفحه قفل شما در برابر هیچگونه حدس و گمانی آسیب‌پذیر نباشد و به این ترتیب ری‌ست کردن شمارشگر خطا که تعداد تلاش‌های ورود ناموفق را می شمارد، برای آنها تقریبا غیرممکن می‌شود.

پردازنده گلکسی S20، امنیت در سطح سخت‎افزار

علاوه بر صفحه قفل، پردازنده امن می‌تواند کلیدهای خصوصی بلاکچین را هم پردازش کند که شبیه رمزهای عبور بانک‌ها برای دسترسی به کیف‌ پول‌های کدگذاری شده هستند. این بخش حتی از Strongbox Keymaster هم پشتیبانی می‌کند به این معنی که می تواند بصورت سخت افزاری از کلیدهای خصوصی یا داده‌های حساس اپلیکیشن‌های طرف‌های ثالث هم حفاظت کند.

این پردازنده که بخشی از پلتفرم امینت چندلایه ناکس سامسونگ است، نه تنها داده های شما را حفاظت شده نگه می‌دارد بلکه امکان تجربه‌ای امن‌تر و راحت‌تر از گوشی همراه را هم به شما هدیه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره گلکسی S20 به  news.samsung.com/galaxywww.samsungmobilepress.com یا  www.samsung.com/galaxy-s20 مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا