اعتبار ۲۵ میلیون دلاری ارتش آمریکا برای گجت اختصاصی کرونا!

ارتش آمریکا در تلاش برای طراحی و ساخت یک فناوری پوشیدنی جدید است که بتواند نظامیان را از نظر ابتلا به کروناویروس ۲۰۱۹ بررسی کند.

مجله آنلاین موبنا – این پروژه ۲۵ میلیون دلار ارزش دارد و قرار است توسط گروهی متشکل از متخصصین دانشگاهی، فعالان عرصه صنعت و همچنین خود ارتش آمریکا رهبری شود. چنین دستگاهی در صورت ورود به خط تولید، مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. در واقع نیروهای نظامی با استفاده از آن به سرعت می توانند اقدام به قرنطینه افرادی کنند که تست آنها مثبت شده است و بدین ترتیب از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری شود.

درباره فناوری پوشیدنی ارتش

طراحی این سیستم به گونه ای خواهد بود که کاربر آن با ضریب اطمینان بالایی از جهت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ آنالیز شود. به بیان دیگر فناوری پوشیدنی مد نظر ارتش آمریکا علائم حیاتی فردی که گجت را بر تن دارد مورد بررسی قرار می دهد و آنها را با نشانه های اعلام شده کروناویروس ۲۰۱۹ مقایسه خواهد کرد. پنتاگون (مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا) علاقه زیادی به این تکنولوژی از خود نشان داده است.

 

اعتبار 25 میلیون دلاری ارتش آمریکا برای گجت اختصاصی کرونا!
 

پروژه مذکور تحت نظارت کُنْسُرْسیوم سرمایه گذاری فناوری پزشکی درآمده است که خود را یک ائتلاف ویژه میان صنعت و دانشگاه با هدف تسهیل روند امور تحقیقاتی و پژوهشی معرفی می کند. این انجمن همچنین با فرماندهی تحقیقات پزشکی و تجهیزات ارتش آمریکا نیز همکاری دو جانبه دارد که هدف اصلی آن محافظت، درمان و بهینه سازی سلامت و عملکرد پرسنل نظامی ارتش است.

کُنْسُرْسیوم نام برده که به اختصار MTEC خوانده می شود، به تازگی درخواست اولیه خود در جهت توسعه طرح پیشنهادی فناوری پوشیدنی کووید ۱۹ را به صنایع فعال در این زمینه ارائه داده است. گفتنی است که این طرح محدود به صنایع آمریکایی نیست و در قالب درخواستی بین المللی ارسال شده است تا از شرایط طراحی و تامین آن توسط شرکت های صنعتی توانا اطلاع حاصل شود. MTEC قرار است به شرکتی که بهترین طرح را پیشنهاد دهد، مبلغی معادل ۲۵ میلیون دلار کمک هزینه اعطا کند.

ارتش آمریکا خواستار دستگاهی است که درست مانند یک دستبند هوشمند فیت بیت، کاربری آسانی داشته باشد. MTEC توصیه می کند که تکنولوژی عنوان شده باید از قابلیت ردیابی مارکرهای فیزیولوژیک اولیه کووید ۱۹ مانند تب، تنگی نفس و سرفه، آنتی بادی های تولید شده در بدن علیه بیماری و همینطور بایومارکرهای سلولی کروناویروس برخوردار باشد.

با وجود آن که ایده فناوری پوشیدنی ارتش آمریکا می تواند برای مصارف عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما در مراحل نخست به منظور تجهیز نیروهای نظامی تولید خواهد شد. در صورتی که سرباز مورد نظر این گجت را استفاده کند و ناقل بیماری نیز باشد، دستگاه نه تنها خود فرد را از شرایط پیش آمده آگاه خواهد ساخت بلکه به زنجیره ای از فرماندهان تعریف شده هم با ارسال پیام عفونت رخ داده را اطلاع می دهد. بدین ترتیب پیش از آن که انتشار بیماری به حتی یک فرد دیگر نیز صورت پذیرد، فرد بیمار قرنطینه خواهد شد.

درخواست ارائه طرح پیشنهادی برای این پروژه در تاریخ ۱ ژوئن سال ۲۰۲۰ اعلام عمومی شده است و مجموعه برنده ۹ ماه زمان خواهد داشت تا یک دستگاه کاربردی بدون نقص تولید کند.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

 منبع: مجله تصویری سلاح 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا