ظرفیت سازی برای ارائه ۵۵۰ هزار پورت VDSL در دستور کار مخابرات

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران از برنامه برای ارائه ۵۵۰ هزار پورت VDSL در استان تهران و قم خبر داد.

مجله آنلاین موبنا – محمدرضا بیدخام با اشاره به ارائه خدمات VDSL در کشور اظهار کرد:با ظرفیت سازی‌های صورت گرفته تعداد ۲۴۸ هزار پورت VDSL در شهر قم و تهران ایجاد شده و تا کنون ۶۲ هزار پورت به مشترکان واگذار شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد:فرایند آماده سازی و تحویل پورت وی دی اس ال در مخابرات به سرعت در حال پیگیری است و تاسیسات در حال تامین و نصب برای پاسخگویی به نیاز مشتریان آماده می‌شود.
وی افزود:تاکنون ۱۵۰ هزار درخواست از سوی مشترکان در پرتابل مخابرات برای ارتقا اینترنت خود از ADSL به VDSl ثبت شده است.
وی افزود: سرویس VDSL کیفیت بالاتری نسبت به ADSL دارد به گونه‌ای که سرعت دانلود آن ۵ برابر بالاتر و سرعت اپلود ۱۰ برابر سرویس ADSL است.
بستر خدمات تانوما بر بستر فیبر نوری است، در حقیقت خدمات VDSL مابین سرویس ADSL و تانوما است.
بیدخام بیان کرد: دور بودن از مراکز مخابراتی بر کیفیت خدمات تاثیرگذار خواهد بود، اما اثرگذاری آن بر سرویس VDSL کمتر است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد:هزینه درخواست وارتقا برای ارائه خدمات به VDSL به صورت رایگان است و تنها هزینه مودم مطرح است که آن را به صورت نقدی و یا تسهیلاتی از مشترک دریافت خواهد شد.
وی افزود:مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به دنبال ظرفیت سازی برای ارائه ۵۵۰ هزار پورت VDSL به مشترکان استان تهران و قم هستیم.
بیدخام تصریح کرد:مشترکان برای دریافت خدمات VDSL نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی را ندارند و می‌توانند از طریق پرتابل شرکت مخابرات نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران عنوان کرد:مدت زمان واگذاری این خدمات از زمان ثبت نان بسته به مکان و موقعیت مرکز مخابراتی حدود ۷۲ ساعت است.

 منبع: میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا