اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن همراه من که نسخه‌های آن برای اندروید و iOS آیفون عرضه شده است، امکانات متنوعی ازجمله پرداخت آسان قبوض، خرید بسته‌های اینترنتی نوترینو و تعویض آوای انتظار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مجله آنلاین موبنا – یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در کشور، همراه اول نام دارد که تمامی نقاط کشور را پوشش می‌دهد. همراه اول، برای راحتی کار مشترکان خود در خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبوض و موارد دیگر نرم‌افزاری کاربردی به نام اپلیکیشن همراه من را عرضه کرده است که در ادامه می‌خواهیم بخشی از ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.


همراه من چیست؟

شرکت همراه اول که نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران محسوب می‌شود، برای مشترکان سیم‌کارت دائمی و اعتباری خود اپلیکیشن همراه اول را معرفی کرد تا کاربران در سریع‌ترین و ساده‌ترین روش ممکن، امکان پرداخت قبوض را به‌صورت غیرحضوری داشته باشند.

اپلیکیشن همراه من برای سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است تا کاربران امکان استفاده از آن را در گوشی‌های مبتنی بر اندروید یا آیفون‌های اپل برخوردار شوند.


روش فعال‌سازی اپلیکیشن همراه من

پس از دریافت اپلیکیشن و نصب آن، با ورود به اپلیکیشن به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شوید که باید رمز عبور و شماره همراه خود را وارد کنید. درصورتی‌که برای اولین بار با اپلیکیشن همراه من کار می‌کنید، ابتدا باید ثبت‌نام کنید.

انتخاب گزینه ثبت‌نام، شما را به صفحه‌ای ارجاع می‌دهد که باید شماره همراه اولتان را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره همراه، پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برایتان ارسال خواهد شد که پس از وارد کردن کد، امکان ساخت گذرواژه برایتان فراهم می‌شود. با این حساب، از پس با ورود شماره همراه و گذرواژه‌ای که ساخته‌اید، به اپلیکیشن همراه من وارد خواهید شد.

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

 


رمز دوم چیست و چه کاربردی دارد؟

در اپلیکیشن همراه من امکانات به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ امکاناتی که پس از ثبت‌نام در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و امکاناتی نیز که دسترسی به آن‌ها به رمز دوم نیاز دارد. خدماتی که پس از دریافت رمز دوم می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت، به شرح زیر هستند:

  • انتقال اعتبار
  • مشاهده مشخصات مشترک
  • قطع و وصل خط تلفن همراه
  • مشاهده پین کد و PUK
  • مشاهده کامل ریز مکالمات
  • مشاهده مشخصات کاربر

برای دریافت رمز دوم از منوی موجود در بالا، سمت چپ، که آیکونی شبیه به آدمک دارد، گزینه رمز دوم را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، امکان فعال‌سازی رمز دوم مشاهده می‌شود که با انتخاب آن، می‌توانید فرآیند فعال‌سازی رمز دوم را شروع کنید.


رمز عبور همراه من را فراموش کردم، چگونه آن را بازیابی کنم؟

با مراجعه به اپلیکیشن همراه من، درصفحه اصلی امکان ورود شماره همراه و رمز عبور وجود دارد. درصورتی‌که رمز همراه من در آیفون یا گوشی‌های اندرویدی را فراموش کرده باشید، از گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام استفاده کنید. با انتخاب این گزینه، ابتدا شماره همراه اول خود را وارد کرده و سپس کد فعال‌سازی دریافتی از پیامک ارسال‌شده را وارد کنید.

حال صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید رمز جدیدتان را دو بار وارد کنید. برای انتخاب رمز بهتر است از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک به همراه اعداد استفاده کنید تا ضریب امنیت گذرواژه جدید افزایش یابد.


امکانات اپلیکیشن همراه من

درصفحه اصلی می‌توان مقدار باقیمانده از حجم بسته‌های خریداری‌شده، بسته‌های پیامکی و بسته‌های مکالمه را مشاهده کرد. علاوه بر آن امتیاز باشگاه فیروزه‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

درصورتی‌که خط اعتباری داشته باشید میزان شارژ باقیمانده و درصورتی‌که خط دائم داشته باشید، میزان مصرف میان دوره‌ای نشان داده می‌شود.

قسمت شارژ من

قسمت شارژ من برای سیم‌کارت‌های اعتباری شامل ۷ بخش می‌شود:

  • مشاهده موجودی: مقدار اعتبار را نشان می‌دهد.
  • شارژ: شامل دو بخش خرید و تاریخچه می‌شود که می‌توان به مبلغ دلخواه، اعتبار سیم‌کارت را شارژ کرد و در قسمت تاریخچه نیز تعداد کل شارژهای صورت گرفته را مشاهده کرد.
  • انتقال اعتبار: در این قسمت می‌توان با استفاده از رمز دوم به شماره تلفن همراه اول دیگری اعتبار انتقال داد.
  • ریز مکالمات: شامل دو گزینه گزارش کامل و خلاصه کارکرد می‌شود که بازه زمانی و نحوه مصرف اینترنت را مشاهده کنید.
  • کیف پول جیرینگ: امکان استفاده از خدمات مالی و پرداخت در بستر تلفن همراه را به کاربران همراه من می‌دهد.
  • خروج از لیست سیاه: برای خارج ساختن شماره همراه اول از فهرست سیاه.
  • چتر اضطراری: شامل دو بخش درخواست تماس و درخواست شارژ می‌شود. در این قسمت می‌توانید از سایر مشترکان همراه اول درخواست تماس یا شارژ را داشته باشید.

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

قسمت صورت‌حساب من

برخلاف قسمت شارژ من برای مشترکان اعتباری، قسمتی به‌نام صورت حساب من برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی تعبیه شده که امکاناتی به شرح زیر در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • پرداخت پایان دوره قبض: امکان پرداخت قبض پایان دوره‌ای.
  • پرداخت میان دوره قبض: امکان پرداخت قبض میان دوره‌ای.
  • تاریخچه پرداخت قبض: تاریخچه‌ای کامل از صورت حساب‌های پرداختی توسط کاربر.
  • ریزمکالمات: شامل دو گزینه گزارش کامل و خلاصه کارکرد می‌شود که بازه زمانی و نحوه مصرف اینترنت را مشاهده کنید.
  • هدیه شتاب در پرداخت: درصورتی‌که صورت حساب خود را قبل از ششم هرماه پرداخت کنید یکی از  سه گزینه‌ی ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه‌ای، ۷۵ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای یا ۲ گیگابایت بسته اینترنتی یک روزه رایگان را می‌توانید انتخاب کنید.
  • تقسیط بدهی: امکان پرداخت قسطی صورت حساب.
  • افزایش بستانکاری: افزایش بستانکاری در زمانی کارآمد است که کاربر در حالت رومینگ و خارج از کشور از گوشی هوشمند خود استفاده کند. درواقع کاربر با شارژ حساب خود در مواردی که مصرف بیش از حد نصاب داشته باشد، از قطع تلفن همراه جلوگیری می‌کند.
  • چاپ قبض: با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند امکان ارسال قبض به آدرس مدنظرشان را فعال یا غیرفعال کنند.
  • انتقال اعتبار: با استفاده از رمز دوم به کاربر اجازه انتقال اعتبار به مشترکان دیگر همراه اول داده می‌شود.
  • شارژ: امکان شارژ حساب دائمی به مبالغ دلخواه کاربر.
  • کیف پول جیرینگ: امکان استفاده از خدمات مالی و پرداخت در بستر تلفن همراه را به کاربران همراه من می‌دهد.

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

بخش خدمات من

قسمت بعدی که در اختیار کاربران سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری قرار می‌گیرد بخش خدمات من است. این بخش شامل ۱۵ قسمت مختلف است که در هر یک امکانات متنوعی ازجمله خرید بسته‌های ترکیبی یا انتخاب آواهای انتظار به کاربران ارائه می‌شود.

اینترنت نوترینو

این بخش شامل ۵ قسمت مختلف می‌شود:

  • فعال‌سازی: امکان فعال‌سازی اینترنت نوترینو برای کاربران همراه اول
  • بسته نوترینو: فهرستی بلند بالا از بسته‌های مختلف اینترنتی که در حجم و مدت زمان مختلف به کاربران ارائه می‌شود.
  • نقشه پوشش نوترینو: نقشه‌ای از شهر محل سکونت کاربر که مناطق تحت پوشش اینترنت نوترینو را نمایش می‌دهد.
  • تست سرعت اینترنت: دسترسی سریع به آزمایش نرخ سرعت دانلود، آپلود و پینگ اینترنت.
  • پشتیبانی از نسل ۳G و ۴G: در این قسمت امکانی فراهم شده تا کاربر مشخصات گوشی یا تبلت خود را وارد کرده و مشاهده کند که آیا دستگاه وی از ارتباطات ۳G و ۴G پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

بسته‌های ترکیبی

در قسمت بسته‌های ترکیبی می‌توان بسته‌هایی شامل پیامک، مکالمه و حجم اینترنت را با توجه به نحوه مصرفی کاربر انتخاب و خریداری کرد.

مدار فیروزه‌ای

در قسمت مدار فیروزه‌ای امکان خرید بسته‌های مختلف حجمی اینترنتی تعبیه شده است.

بسته‌های اشتراکی دیتا

امکان خرید بسته‌های اینترنتی که میان چند مشترک همراه اول به اشتراک گذاشته می‌شود. قسمتی نیز تعبیه شده که میزان مصرف هر یک از مشترکان را نشان می‌دهد.

آوای انتظار

امکان انتخاب آوای انتظار از دسته‌بندی‌های مختلف که هریک به مبلغی خاص به فروش می‌رسد.

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن همراه من چیست و چه کاربردی دارد؟

گزارش مصرف

در قسمت گزارش مصرف، میزان مصرف‌شده از بسته‌های حجمی اینترنت، مکالمه، پیامک و بسته‌های ترکیبی به‌صورت مجزی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

طرح‌های تشویقی

طرح‌های تشویقی شامل بسته‌هایی اقتصادی می‌شود که ترکیبی از بسته‌های حجمی اینترنتی، مکالمه و پیامک می‌شوند.

تاریخچه طرح‌ها

امکان بررسی طرح‌هایی که در گذشته خریداری شده‌اند. در این بخش می‌توانید باز‌ه‌های زمانی دلخواهتان را انتخاب و طرح‌های خریداری‌شده را مشاهده کنید.

رومینگ

امکان فعال‌سازی حالت رومینگ و خریداری بسته‌های مناسب رومینگ به کاربران دائمی و اعتباری همراه اول میسر می‌شود. همچنین امکان مشاهده گزارش مصرفی بسته‌های رومینگ فراهم شده است تا کاربر از میزان باقیمانده بسته خریداری‌شده مطلع شود.

پیامک‌های تبلیغاتی و محتوایی

در این بخش می‌توان به خدمات مبتنی بر محتوا و خدمات پیامکی انبوه دسترسی داشت و گزینه‌های مد نظر را انتخاب یا غیرفعال کرد. در کنار حوزه‌های سرگرمی و دانستنی موجود در بخش خدمات مبتنی بر محتوا، قسمتی برای ارسال پیامک انبوه در نظر گرفته شده است تا بتوان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کرد. با این حساب کاربر پس از غیرفعال کردن پیامک‌های انبوه تنها پیامک‌های ارسالی بانک‌ها و همراه اول را دریافت می‌کند.

پیامگیر صوتی

پیامگیر صوتی به تماس‌گیرنده اجازه می‌دهد در صورتی که کاربر قادر به دریافت پاسخ نباشد، برای وی پیام صوتی ارسال کند. کاربر برای فعال‌سازی چنین ویژگی باید به بخش مرتبط در اپلیکیشن همراه من برود و آن را فعال سازد.

قطع و وصل خط

کاربر با استفاده از رمز دوم می‌تواند نسبت به قطع یا وصل کردن خط خود اقدام کند.

محدودیت مکالمه

کاربران در این قسمت با فعال‌سازی حالت محدودیت مکالمه می‌توانند مدیریت دقیق‌تری در استفاده از خط تلفن هوشمند خود داشته باشند.

کدهای دستوری

فهرستی از کدهای کاربردی برای موارد مختلف ازجمله خرید بسته‌های حجمی، مکالمه و پیامکی.

شما می‌توانید از قسمت پشتیبانی نیز سوالات خود را به‌صورت آفلاین یا آنلاین مطرح کرده و پاسخ مورد نیازتان را دریافت کنید.


دانلود همراه من برای iOS و اندروید

اپلیکیشن همراه من برای اندروید و iOS عرضه شده است که می‌توانید از قسمت زیر اقدام به دانلود اپلیکیشن همراه من کنید.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا