سلیکا ۸ سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)

اطلاعات ارائه شده در فیس بوک نشان می دهد که این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع، او بی دی و کیسه هوا است و تمامی بخش های الکترونیکی داخل کابین نیز فعال هستند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – سلیکا یکی از مطرح ترین تولیدات تویوتا از ابتدای دهه ۷۰ میلادی تا نیمه اول  سال ۲۰۰۶ بود. این خودروی اسپرت در مدل های دو درب کوپه، کانورتیبل و ۳ درب لیفت بک کوپه ارائه شد.

اگر بخواهیم نگاهی به نسل های سلیکا داشته باشیم باید به سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ برای نسل اول، ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ برای نسل دوم، ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵ برای نسل سوم، ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ برای نسل چهارم، ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ برای نسل پنجم، ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹ برای نسل ششم و در نهایت ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ برای نسل هفتم اشاره داشته باشیم. البته نسخه های فیس لیفت و نمونه های ویژه بازارهای هدف نیز میان این تقسیم بندی کلی تولید و عرضه شده اند.

نسل اول/۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷

نسل اول/1970 تا 1977

نسل دوم/۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱

نسل دوم/1977 تا 1981

نسل سوم/۱۹۸۱ تا ۱۹۸۵

نسل سوم/1981 تا 1985

نسل چهارم/۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹

نسل چهارم/1985 تا 1989

نسل پنجم/۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳

نسل پنجم/1989 تا 1993

نسل ششم/۱۹۹۳ تا ۱۹۹۹

نسل ششم/1993 تا 1999

نسل هفتم/۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶

نسل هفتم/1999  تا 2006

با این توضیحات سراغ یک سلیکا نسل هفتم مدل ۲۰۰۳ می رویم که توسط یکی از مهندسان تویوتا تغییراتی را در بخش پیشرانه داشته و اطلاعات مربوط به آن از توسط فیس بوک شخصی این فرد به اشتراک گذاشته شده است.

سلیکا 8 سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)
سلیکا 8 سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)
سلیکا 8 سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)
سلیکا 8 سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)

موتور ۸ سیلندر لکسس ۴.۳ لیتری جایگزین نمونه ۴ سیلندر استاندارد سلیکا شده است! از این پیشرانه معمولا در لکسس های ال اس و جی اس استفاده شده اما این بار با ۳۲۰ اسب بخار خروجی در قلب یک سلیکای ۲۰۰۳ قرار گرفته است.

سلیکا 8 سیلندر؛ حاصل کار یک مهندس تویوتا در خانه! (+تصاویر)

در بخش جعبه دنده نیز به نظر می رسد بنابر نظر خریدار می توان از نمونه دستی یا اتوماتیک استفاده کرد که البته نصب مدل اتوماتیک ۴۰۰۰ هزار دلار قیمت این خودروی محور عقب را افزایش خواهد داد.

سیستم اگزوز الومینیومی با دریچه فعال الکترونیکی یکی دیگر از ویژگی های این پروژه تیونینگ است.

اطلاعات ارائه شده در فیس بوک نشان می دهد که این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع، او بی دی و کیسه هوا است و تمامی بخش های الکترونیکی داخل کابین نیز فعال هستند.

بخش های مختلف داخل کابین نیز با چرم مشکی بازسازی شده تا همه چیز ظاهری نو و تازه داشته باشد.

سیستم ترمز مراحل تقویت و بروزرسانی را پشت سر گذاشته است. برای رینگ ها نیز از نمونه ۱۸ اینچی اف-اسپرت لکسس و تایرهای مرتبط با آن استفاده شده است.

در آزمایش سرعت، بیشینه ثبت شده برای این سلیکا برابر با ۲۰۹ کیلومتر برساعت بوده است.

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای آن برابر با ۲۹  هزار دلار است است اما انتخاب جعبه دنده اتوماتیک قیمت را به ۳۳ هزار دلار می رساند.

باید توجه داشت که این قیمت یک خودروی ۲۰ ساله است که تنها یک دستگاه از آن وجود خواهد داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا