بررسی قابلیت‌های دوربین Huawei Y7p؛ قدرت گرفته از هوش مصنوعی

گوشی هوشمند Huawei Y7p که در دسته گوشی‌های هوشمند میان‌رده قرار می‌گیرد، از دوربین سه‌گانه در پشت و یک دوربین سلفی پانچ در جلو استفاده می‌کند. ترکیبی که به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، محصول جدید هوآوی را به گزینه‌ای مطلوب و خوش‌قیمت برای مشتاقان عکاسی تبدیل کرده است.

مجله آنلاین موبنا – گوشی هوشمند Huawei Y7p محصولی با قیمت مناسب و مجهز به مشخصات سخت‌افزاری مناسب، مانند دوربین سه‌گانه پشتی مجهز به هوش مصنوعی، صفحه‌نمایش ۶.۳۹ اینچی با کیفیت بالا، طراحی مدرن و در نهایت باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. اگرچه این محصول در بخش طراحی و عملکرد نیز قابلیت‌های منحصر به فردی دارد اما دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی، جذاب‌ترین بخش آن به حساب می‌آیند.

گوشی Huawei Y7p در بخش پشتی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 کنار دوربین زاویه‌دید گسترده ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 و بالاخره دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان با گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. دوربین جلوی گوشی نیز از نوع ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

 

استودیوی شخصی برای عکس‌برداری

هوآوی Y7p می‌تواند به استودیوی شخصی شما در عکاسی تبدیل شود. در این استودیوی شخصی به غیر از امکان استفاده از سه دوربین با شاخص‌های مختلف، فناوری هوش مصنوعی نیز برای استفاده از بهترین تنظیمات در شرایط مختلف وجود دارد.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی این محصول با رزولوشن فوق‌العاده جهت ثبت جزئیات، کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه‌دید گسترده قرار گرفته است. دوربینی که با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای گزینه‌ای مناسب برای عکس‌برداری از سوژه‌هایی مانند منظره، فضاهای باز و چشم‌انداز محسوب می‌شود. در نهایت یک دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت اطلاعات تکمیلی و ایجاد افکت بوکه نیز در این مجموعه وجود دارد که همراه دیگر بخش‌ها دوربینی کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این دوربین می‌توان عکس‌هایی با کیفیت بالا و دارای افکت بوکه گرفت که به صورت خلاصه عبارت است از ایجاد پس‌زمینه تار در عکس تا تمرکز مخاطب روی سوژه اصلی افزایش یابد.

 

هنرمندی به نام هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی در Huawei Y7p با تشخیص سوژه مانند یک عکاس حرفه‌ای بهترین تنظیمات را برای دست‌یابی به نتیجه مناسب اعمال می‌کند. این فناوری هوآوی به صورت پیش‌فرض شناختی کامل از سوژه و صحنه‌ی عکاسی دارد و بهترین خروجی ممکن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این فناوری با استفاده از پایگاه اطلاعاتی قوی خود می‌تواند بیش از ۵۰۰ صحنه در ۲۱ دسته‌بندی مختلف را در لحظه‌ شناسایی کرده و بهینه‌سازی لازم را انجام دهد. به این ترتیب هر شخص می‌تواند با به‌کارگیری هوش مصنوعی موجود در گوشی Huawei Y7p به یک عکاس حرفه‌ای تبدیل شود. مواردی نظیر ساحل، آسمان و آتش‌بازی از جمله صحنه‌هایی هستند که توسط دوربین شناسایی می‌شوند.

بررسی قابلیت‌های دوربین Huawei Y7p؛ قدرت گرفته از هوش مصنوعی

در بخش جلویی دستگاه هم دوربین ۸ مگاپیکسلی، از ترکیب مناسب سخت‌افزار و نرم‌افزار برای ثبت یک سلفی‌ با کیفیت استفاده می‌کند. هوش مصنوعی در اینجا هم با تشخیص ۸ صحنه، تنظیمات مناسب را کنار الگوریتم‌های بهینه‌ شده برای زیباسازی چهره کاربر به‌کار می‌گیرد. دوربین جلو از حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند که برای دست‌یابی به سلفی‌هایی خیره‌کننده با محدوده دینامیکی بالا به کار می‌رود.

 

عکس‌برداری متفاوت در شب

Huawei Y7p با ترکیب هوش مصنوعی و قدرت سخت‌افزاری، تجربه ویژه‌ای را برای عکس‌برداری کاربران در شب یا نور محیطی محدود به ارمغان آورده است. تجربه‌ای که گرفتن عکس‌های واضح با نور مناسب را بدون نیاز به سه‌پایه ممکن می‌کند.

بررسی قابلیت‌های دوربین Huawei Y7p؛ قدرت گرفته از هوش مصنوعی

هوآوی دست‌یابی به این امر را از طریق ترکیب فناوری لرزش‌گیر به کمک هوش مصنوعی و نوردهی (اکسپوژر) شش ثانیه‌ای میسر کرده و سنسور بزرگ ۱/۲ اینچی به‌کار برده شده نیز امکان دریافت نور بیشتر را مهیا کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا