خداحافظ مرد بنیادگرا

وقتی رسانه‌ها روز گذشته اعلام کردند که مدیرعامل بانک مسکن فوت شد، باور آن در گام نخست خیلی سخت و دردناک بود. اما ویروس کووید-۱۹ یک‌بار دیگر ثابت کرد که با هیچ انسانی در هیچ کجای این کره خاکی شوخی ندارد و در چشم برهم زدنی می‌تواند یک انسان بزرگ با خدمات ماندگار را کنار ما دور کند. اما خبر تلخ و بهت‌آور بود.

مجله آنلاین موبنا؛ ابوالفضل شاکری –  ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل محبوب و بنیادگرای بانک مسکن از این دنیای فانی به سرای باقی هجرت کرد تا باور کنیم باید قدر انسان‌های بزرگ، خادم و شایسته را تا زمانی که در کنارمان هستند بدانیم.
مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت امور بانکی بود که در سوابق کاری او می‌توان به مدیر برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد، رئیس اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات و معاون اداره برنامه‌ریزی و تشکیلات اشاره کرد. مدیریت‌ها و ادارات تحت نظارت او اداره کل بازرسی، مدیریت امور حراست، مدیریت امور ارتباطات و حوزه مدیریت و اداره کل گزینش از جمله سوابق سی‌ساله وی بود که منشأ خدمات بی‌نظیر برای سیستم بانکی کشور بود.

خدمات بی‌نظیر و بنیادی

مرحوم انارکی در طی بیش از سه دهه فعالیت در نظام بانکی و به‌خصوص در حوزه فعالیت بانک مسکن خدمات بزرگی همانند «صاحب‌خانه شدن یک‌سوم ایرانی‌ها در ۴۰ سال پس از انقلاب، سهم ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن در طرح اقدام ملی، شفاف‌سازی خط اعتباری و اقساط بازگشتی مسکن مهر برای اولین بار، افزایش سقف وام مسکن، اعطای ۸۹ هزار میلیارد ریال وام صندوق مسکن یکم طی ۴ سال، تأمین تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی واگذاری کارت اعتباری مصالح، بسته جدید تأمین مالی بخش مسکن، تأمین مالی ۷۰۰ هزار واحد مسکونی، عملکرد مثبت بانک مسکن در فروش اموال مازاد، پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات مسکن به ساخت‌وسازهای سنتی، عملیاتی شدن بسته رونق مسکن، اجرای بسته رونق زا و کنترل سفته‌بازی در بخش مسکن، اجرایی کردن ۵ سیاست اعتباری جدید در بازار مسکن، حلقه استراتژیک بانک‌ها در حوزه نرخ سود، تدوین برنامه عملیاتی ساماندهی بازار مسکن و استقبال از گشایش جدید در اوراق مسکن» را عملیاتی کرد که شاید هر مدیری دیگری به‌جای وی سکان‌دار بانک مسکن بود نمی‌توانست بیش از ۵۰ درصد از این سیاست‌های راهبردی و بزرگ را در این بانک عملیاتی کند اما وی با اراده، سخت‌کوشی، ذکاوت و تعهد کامل نسبت به کشور و مردم و البته متقاضیان مسکن در ایران توانست خدماتی را از خود برجای بگذارد که تا سال‌ها فراموش نخواهد شد.

 منبع: اخبار بازار ایران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا