رمدسیویر درمان احتمالی کرونا و ۵ حقیقت درباره آن!

دانشگاه شیکاگو درمان ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ با رمدسیویر را گزارش کرده است که ۱۱۳ نفر از آنها با بیماری شدید مواجه بوده و نتایج در این زمینه بسیار امیدوارکننده هستند.

مجله آنلاین موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ همچنان در جهان رو به افزایش است و پژوهشگران و دانشمندان به صورت جدی در پی کشف درمانی برای این بیماری هستند. در این میان، نتایج مثبت آزمایشات بالینی یک داروی احتمالی برای درمان کووید-۱۹ به نام رمدسیویر (Remdesivir) که اخیرا منتشر شده است، شاید خبر خوبی باشد که در پی آن بودیم.

رمدسیویر یک داروی ضد ویروس است که توسط شرکت آمریکایی گیلید (Gilead) تولید شده و اخیرا وارد فاز ۳ آزمایشات بالینی شده است.

دانشگاه شیکاگو درمان ۱۲۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ با رمدسیویر را گزارش کرده است که ۱۱۳ نفر از آنها با بیماری شدید مواجه بوده و نتایج در این زمینه بسیار امیدوارکننده هستند. در ادامه با این دارو بیشتر آشنا می شویم.

رمدسیویر توسط شرکت شناخته شده گیلید تولید شده است

رمدسیویر توسط گیلید توسعه یافته است که این شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی در سال ۱۹۸۷ تاسیس شده است و در زمینه پژوهش، توسعه، و عرضه داروهای ضد ویروس تخصص دارد. گیلید با موفقیت درمان هایی موثر را برای مقابله یا حفظ سلامت افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی، هپاتیت B، هپاتیت C و آنفلوآنزا توسعه داده است.

آزمایشات بالینی رمدسیویر از دو ماه پیش آغاز شد

طی نامه ای که در دهم آوریل در وب سایت شرکت گیلید منتشر شد، دنیل اُدی، مدیرعامل شرکت گیلید به این نکته اشاره داشت که از زمان آغاز نخستین آزمایشات بالینی داروی رمدسیویر تنها دو ماه گذشته است. در شرایطی که معمولا به یک سال یا بیشتر زمان برای کسب نخستین داده های بالینی برای یک درمان تحقیقاتی نیاز است، این که انتظار داریم نخستین داده های آزمایشی رمدسیویر را خیلی زود در اختیار داشته باشیم، قابل توجه است.

در حال حاضر برای تسریع در روند کسب نتایج هفت آزمایش بالینی با رمدسیویر در حال انجام هستند

همچنین، دنیل اُدی به این نکته اشاره داشته است که هفت آزمایش بالینی برای تشخیص این که رمدسیویر درمانی ایمن و موثر برای بیماری کووید-۱۹ است یا خیر، آغاز شده اند.

رمدسیویر ابتدا برای درمان ویروس ابولا معرفی شد

شرکت گیلید داروی رمدسیویر را به عنوان درمانی برای مقابله با شیوع ویروس ابولا در آفریقای غربی معرفی کرد. اما آزمایشات بالینی نشان دادند که رمدسیویر به اندازه داروهایی دیگر در مقابله با این ویروس موثر نبوده و در نهایت از گزینه های درمان ابولا کنار گذاشته شد.

رمدسیویر همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد و برای استفاده در سطح جهان تایید نشده است

در شرایطی که اخبار مرتبط با داروی رمدسیویر امیدوارکننده هستند اما این دارو همچنان در ابتدای یک فرایند سنتی پیچیده قرار دارد. میزان بهبودی بیماران ارائه شده توسط دانشگاه شیکاگو مطمئنا روند توسعه و تایید این دارو را با توجه به وضعیت نگران کننده همه گیری جهانی کووید-۱۹ تسریع خواهد کرد اما همچنان فاصله زیادی تا استفاده از این دارو خارج از محدوده آزمایشات بالینی و در سطح گسترده وجود دارد.

دنیل اُدی در نامه خود به این نکته اشاره داشته است که رمدسیویر یک درمان تحقیقاتی است و برای استفاده در نقاط دیگر جهان تایید نشده و همچنان برای تشخیص ایمن و کارآمد بودن این درمان به بررسی ها و پژوهش های بیشتر نیاز است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا