هیوندای ولوستر N مدل ۲۰۲۰ معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

لوگوی N در محصولات هیوندای خبر از یک خودروی پرفرمنس و قدرتمندتر می دهد دقیقا چیزی شبیه TRD در تویوتا که در واقع امضای بخش تیونینگ رسمی تویوتا و مخفف Toyota Racing Development است.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – ولوستر یکی از محصولات آشنای هیوندای در بازار ایران است که البته با توجه به فرم خاص درب عقب به یک محصول متفاوت در صنعت جهانی خودرو نیز مبدل شده است! ولوستر از سال ۲۰۱۱ تا کنون روی خط تولید خودروساز کره ای قرار دارد و در همان سال نیز جایزه طراحی سال را به خاطر این محصول دریافت کرد. ولوستر در کلاس کامپکت های کوچک طبقه بندی می شود.

نسل اول این خودرو از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ و نسل دوم آن از ۲۰۱۹ تا کنون تولید می شود.

به تازگی تولید تریم N ولوستر ۲۰۲۰ توسط هیوندای تایید شده تا در مطلب حاضر نگاهی به ویژگی های این محصول داشته باشیم. هرچند جزئیات کامل آن طی هفته آینده در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 

 

همانطور که می دانید لوگوی N در محصولات هیوندای خبر از یک خودروی پرفرمنس و قدرتمندتر می دهد دقیقا چیزی شبیه TRD در تویوتا که در واقع امضای بخش تیونینگ رسمی تویوتا و مخفف Toyota Racing Development است.

در نمای ظاهری ولوستر اِن ۲۰۲۰ جذابیت های زبان طراحی جدید هیوندای را به نمایش می گذارد. چراغ های اصلی با گرافیک جذاب، یک گریل(جلوپنجره) بزرگ ۶ ضلی که در عرض و ارتفاع توسعه یافته، ورودی های هوای بزرگ در طرفین بامپر(سپر) و رنگ قرمز که اصلی ترین نشانه تریم N محسوب می شود؛ در کنار یکدیگر یک دماغه اسپرت را شکل داده اند.

هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

امتداد رنگ قرمز در خط بالای کیت بدنه رکاب و در قسمت انتهای خودرو نیز روی دیفیوزر مشاهده می شود. هیوندای در حالت استاندارد یک اسپویلر اسپرت را نیز در قسمت انتهای سقف نصب کرده است.

هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

اما مهترین تفاوت های تریم N را باید در بخش پیشرانه جستجو کرد؛ جائیکه مهندسان کره ای برای ولوستر از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۷۵ اسب بخار خروجی استفاده کرده اند. گشتاور نیز با ارتقا ۷ درصد از ۲۶۰ به ۲۷۸ پوندفوت رسیده است. این مجموعه با جعبه دنده جدید ۸ سرعته دی سی تی دوکلاچه خیس(تر)* هماهنگ شده است که برای اولین بار روی ولوستر N مدل ۲۰۲۰ آزمایش می شود.

هیوندای از نمایشگر لمسی ویژه تنظیمات سرگرمی و دوربین های محیطی ۸ اینچی و همچنین سیستم صوتی جی بی ال برای این خودرو خبر داده است.

هیوندای ولوستر N مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)

این محصول ابتدا در بازار کره جنوبی عرضه می شود.

…….

* نیروی اصطکاک ناشی از تماس دیسک کلاچ با چرخ طیار، تولید گرما و در شرایط بحرانی سوختن صفحه را به‌دنبال دارد. به منظور حل این چالش، کلاچ‌هایی طراحی شده که در روغن غوطه‌ور هستند (معمولا این کلاچ‌ها در محفظه‌ی پیشرانه قرار می‌گیرند تا توسط روغن موتور عمل خنک‌سازی صورت پذیرد) تا گرمای ناشی از اصطکاک را از طریق روغن دفع کنند. این کلاچ‌ها که در اصطلاح کلاچ خیس نامیده می‌شوند. در کلاچ خیس به‌جای یک، از چند صفحه کلاچ که روی یکدیگر نصب شده‌اند؛ استفاده شده است. در حالت کلی این کلاچ‌ها بازده کم‌تری نسبت به کلاچ‌های خشک یا معمولی دارند، اما فضای کم‌تری اشغال می‌کنند و به همین دلیل بیشتر در موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شوند.(گردآوری از وب فارسی)

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا