نقطه عطفِ خود را برای یافتن شغل رویایی انتخاب کنید!

جانی کارسون، نویسنده‌ی آمریکایی می‌گوید: «هرگز در کاری که دوستش نداری نمان. اگر از آنچه انجام می دهی لذت ببری، خودت را هم دوست خواهی داشت و آرامشی درونی را تجربه خواهی کرد.

حال اگر در کنار این‌ها از نعمت سلامتی هم برخوردار باشی، به موفقیتی بزرگ‌تر از آن‌چه در ذهن داشتی دست خواهی یافت»! اگر همین یک جمله‌ی انگیزشی و پر محتوا اشتیاق کافی برای رسیدن به شغل رویایی را در شما به وجود آورده است، با ما همراه باشید تا مسیر درست را به شما نشان دهیم. مسیری که به شما خواهد گفت از زندگی خودتان چه می‌خواهید و چطور می‌توانید موفقیت و آرامش را توام با هم در آغوش بکشید. چرا که اگر مطمئن نباشید چه شغلی مناسب شماست، ممکن است دائماً به دنبال تغییر باشید و یا این‌که یک عمر زندگی و جوانی خود را وقف کارهای اجباری و کسالت آور نمایید.

شغل رویایی از آن شما خواهد بود اگر…

نکته‌ی بسیار مهمی که خیلی از افراد برای دست‌یابی به شغل رویایی از آن غافل هستند این است که منظور از داشتن چنین شغلی، صرفاً کسب درآمد بسیار بالا نیست. بلکه مشاغل رویایی کارهایی هستند که افراد از انجام دادن آنها لذت می‌برند و رمز اصلی عالی بودن آن‌ها نسبت به دیگران، شیفتگی و علاقه به کارشان می‌باشد. به قول استیو جابز تا زمانی‌که عاشق انجام کاری نباشید، حتی یادگیری هزار استراتژی و تاکتیک هم هرگز شما را به نتیجه‌ی دلخواه نخواهد رساند. پس اولین برگ برنده برای رسیدن شما به شغل ایده‌آلتان، انتخاب حرفه‌ای است که عمیقاً آن را دوست داشته باشید. اما تمایلات و اشتیاقات درونی خود را چگونه باید کشف نماییم؟ این سوالی است که هر کدام از ما بارها آن را از خودمان پرسیده‌ایم. معمولاً درگیری‌های روزمره فرصت اندیشیدن به این موضوع را از ما گرفته‌اند. پس چه باید کرد؟

شما می‌توانید نظرات دیگران را راجع به پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود بشنوید. چرا که اطرافیانتان اغلب بهتر از خودتان به استعداد پنهان شما واقف هستند. اما ممکن است این استعدادهای درونی به نحوی دیگر خودنمایی کنند. می‌توانید کارهایی که برای شما لذت‌بخش هستند و از انجام آن‌ها به وجد خواهید آمد را در یک لیست بنویسید. روزی را تصور کنید که تمام امور بر وفق مراد شماست و می‌خواهید برای خودتان وقت بگذارید. سراغ چه کارهایی خواهید رفت؟ مجسمه‌سازی می‌کنید؟ کارهای تعمیراتی انجام خواهید داد؟ یا برای نوشتن دست به قلم می‌شوید؟ هر کدام از این‌ها را که انجام دادید و لذت بردید، بدانید که در آن کار استعداد داشته و توانمند هستید. البته یک راهکار سریع و مطمئن دیگر هم وجود دارد و آن هم استفاده از تست‌های معتبر خودشناسی است. با استفاده از این تست‌ها می‌توانید علایق خود را برای رسیدن به شغل رویایی کشف نمایید.

آیا کشف استعدادها و علاقه‌مندی‌ها مرا به شغل رویایی‌ام خواهد رساند؟

شاید با خودتان بگویید همین‌که از توانمندی‌ها و حوزه‌های مورد علاقه‌ی خود با خبر شدیم، دیگر می‌توانیم شغل رویایی خود را به دست آوریم. اما دست نگه دارید، چون این‌جا تازه اول راه است و ماجرا ادامه دارد! انتخاب شغل مناسب مانند هر تصمیم صحیح و مهم دیگری، سلسله مراتب خاص خودش را دارد که باید مو به مو انجام شوند.

وقتی استعدادهای درونی شما هویدا گشتند، یعنی اولین گام برای رسیدن به شغل رویایی را با پشت سر گذاشته‌اید. اما گام بعدی بسیار مهم‌تر است. توصیه‌ی ما به شما این است که پیش از آن‌که به علایق خودتان به‌عنوان یک حرفه و شغل نگاه کنید، نیاز بازار کار و مردم را بشناسید. زیرا ممکن است علاقه و استعداد شما در زمینه‌ای باشد که مورد نیاز مردم و جامعه نمی‌باشد و یا اینکه رفته رفته با اشباع بازار کار، آن حرفه دیگر زرق و برق سابق را ندارد. در چنین شرایطی باید به دنبال آن دسته از علاقه‌مندی‌ها در خودتان بروید که با استفاده از آن‌ها بتوانید ارزش و خدمت جدیدی را برای جامعه خلق نمایید. آن‌گاه در آینده موفق خواهید شد تا در کار خودتان به یک ستاره تبدیل شوید و بهترین‌ها را به دست آورید.

در نهایت، برای تحقق آرمان‌هایی که در ذهن مجسم ساخته‌اید و دستیابی به شغل رویایی باید به تقویت مهارت‌های فردی و تخصصی خود بپردازید. حالا وقت آن فرا رسیده تا بر روی مهارت‌هایی که دارید متمرکز شوید و برای خودتان هزینه کنید. می‌توانید از طریق دوره‌های آنلاین، محتواها و فیلم‌های آموزشی و یا کارآموزی در کنار افراد حرفه‌ای به تخصص لازم در هر زمینه‌ای که انتخاب کرده‌اید، دست یابید. آن وقت است که می‌توانید با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس تمام به شغل رویاییتان فکر کنید. حالا دیگر چیزی تا موفقیت فاصله ندارید!

هر آنچه که برای رسیدن به شغل رویاییتان می‌خواستید را در چراغ بیابید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک پلتفرم کاریابی، پای خود را را فراتر از ارائه‌ی یک بانک اطلاعاتی گسترده از فرصت‌های شغلی گذاشته باشد و تمام آن‌چه که پیش از این برای رسیدن به شغل رویایی بیان کردیم را در اختیار شما بگذارد. چراغ، پیشرفته‌ترین سامانه‌ی هوشمند آموزش، کاریابی و استخدام در ایران می‌باشد که با خدمات ویژه و جذابی که در دل خود جای داده است، شما را در مسیر انتخاب شغل مناسب یاری خواهد داد. کارفرمایان شرکت‌های معتبر در سراسر کشور با درج آگهی استخدام در این سامانه، به دنبال بهترین نیروها برای دعوت به همکاری هستند. کارجویان می‌توانند با ثبت نام در سامانه‌ی چراغ، از تمام سرویس‌های موجود در این سامانه استفاده نمایند و تفاوت واقعی برای کاریابی و استخدام را از نزدیک لمس کنند.

رزومه‌ساز حرفه‌ای، تست‌های خودشناسی، محتواهای غنی برای کمک به کارجویان و کارفرمایان جهت مقابله با چالش‌های موجود در پروسه‌ی استخدام و کاریابی، فیلم‌ها و مقالات آموزشی برای تقویت مهارت‌های فردی و تخصصی و همچنین امکان جستجوی پیشرفته از جمله خدمات ما در سامانه‌ی چراغ می‌باشند. فرقی نمی‌کند در کدام نقطه از کشور هستید، چراغ سرزمین بهترین فرصت‌های شغلی در ایران است. مدیران و کارفرمایان بسیاری پس از انتشار آگهی استخدام رایگان در چراغ، منتظر دریافت رزومه‌های شما عزیزان هستند و با آغوش باز از تمام کسانی که در رشته‌ی خود بهترین هستند، استقبال خواهند کرد. شاید شما هم بتوانید همان شغل رویایی که همیشه آرزوی رسیدن به آن را سر می‌پروراندید، در چراغ بیابید. پس همین حالا دست به کار شده و با عضویت در این سامانه‌ی هوشمند، صحیح‌ترین مسیر را برای زندگی شغلی و حرفه‌ای خود انتخاب نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا