جولان هکر‌های خارجی در نبود شبکه ملی اطلاعات

زیر ساخت‌های کشور به دلیل دریافت خدمات از شرکت‌های خارجی در مقابل با حملات هکری آسیب پذیری نشان داده است.

مجله آنلاین موبنا – حمله به زیر ساخت‌های کشور طی هفته‌های گذشته بار دیگر از اهمیت شبکه ملی ارتباطات پرده برداشت، زیر ساخت‌های کشور به دلیل دریافت خدمات از شرکت‌های خارجی در مقابل با حملات هکری آسیب پذیر نشان داده است.

دامنه حملات گذشته به زیر ساخت کشور خسارت‌های فراوانی را به فضای مجازی تحمیل کرده است که این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن امنیت فضای مجازی و کاهش سرمایه گذاری در این حوزه را به همراه داشته است.

شبکه ملی ارتباطات سد مناسب در حملات هکری

روح اله مومن نسب کارشناس حوزه ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با اشاره وضعیت به حملات اخیر به زیرساخت‌های فناوری در کشور اظهار کرد: وقتی زیرساخت‌های ارتباطی و پهنای باند مورد نیاز کشور در خارج از مرز‌های کشور پیشتیبانی می‌شود این شرایط باعث ایجاد حفره‌های امنیتی و ایجاد مشکلاتی مانند به بحران محتوایی، سخت افزاری، شبکه‌ای شده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات تصریح کرد: شبکه ملی ارتباطات باعث مصونیت زیرساخت‌های کشور می‌شود و به دلیل صرفه جویی در ترافیک بین الملل،در صورت حملات هکری به زیرساخت تنها بخش کوچکی از شبکه کشور با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: اگر شبکه ملی ارتباطات ایجاد شده بود، اساسا مشکلی در این خصوص به وجود نمی‌آمد و زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه آی تی به وجود می آورد.

مومن نسب ابراز کرد: ناپایداری زیر ساخت‌های ارتباطاتی کشور زیان فراوانی را به کشور تحمیل می‌کند و کاهش درآمد‌های ارزی کشور نیز به دنبال خواهد داشت.

این کارشناس حوزره ارتباطات تصریح کرد: دسترسی کشور‌های خارجی به بیگ دیتای ایران خطری به مراتب جدی‌تر از هک شدن دارد و این اطلاعات به راحتی می‌تواند در اختیار افراد سودجو در خارج از مرز‌های کشور قرار گیرد.

 منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا