آشنایی با ساندبار مدل J6090 سامسونگ؛ انحنای زیبای صداها

تلویزیون‌های منحنی با هدف ارائه تجربه بصری گسترده‌تر به بازار عرضه شدند این تلویزیون‌ها که با الهام از سطح کروی چشم انسان طراحی شدند مزایایی همچون خستگی کمتر چشم‌ها در زمان تماشای تلویزیون را به همراه داشتند.

مجله آنلاین موبنا – برای تکمیل این روند لازم بود تا ساندبارها هم به عنوان مکمل این تلویزیون‌ها با سروشکلی جدید طراحی و عرضه شوند. طراحان و مهندسان شرکت سامسونگ که در بازار جهانی تلویزیون پیشرو هستند، آستین‌ها را بالا زدند تا برای اولین بار ساندبارهای سری ۶ سامسونگ با طراحی منحنی به بازار عرضه شود. این ساندبارها با قرار گرفتن در کنار تلویزیون‌های منحنی می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره کنند. زیبایی این ساندبارها تنها به ظاهر آنها محدود نمی‌شود چرا که ساندبارهای سری ۶ با تجهیز به قابلیت‌هایی همچون صدای سه بعدی فراگیر، ساب‌ ووفر قدرتمند و… از هر شنونده‌ای دلبری می‌کنند.

آشنایی با ساندبار مدل J6090 سامسونگ؛ انحنای زیبای صداها

نوازش گوش‌ها

ساندبار J6090 دارای صدای خروجی با توان ۳۰۰ وات است که با یک سیستم ۴.۱ کاناله در سراسر خانه طنین‌انداز می‌شود. این ساندبار مجهز به ۶ بلندگوی مجزا است که هر کدام از آمپلی‌فایری جداگانه بهره می‌برد تا صداها به طور تفکیک شده، واضح و شفاف به گوش برسد. اسپیکر ساندبار J6090 حدود یک متر طول دارد که با طراحی منحنی خود روی میز تلویزیون جلوه‌گر می‌شود.

اتصال ساب‌ووفر به ساندبار از طریق بی سیم انجام می‌شود تا ضمن راحتی بیشتر کاربران برای جاگذاری آن، امکان ایجاد صدایی فراگیر و گسترده‌تر در خانه فراهم شود. عملکرد ساب‌ووفر در تولید صداهای باس شنیدنی خواهد بود.

آشنایی با ساندبار مدل J6090 سامسونگ؛ انحنای زیبای صداها

ساندبار J6090 از فناوری پخش صدای سه بعدی فراگیر (Surround Sound Expansion) پشتیبانی می‌کند. به کمک این فناروی صداهای مربوط به حوادث و ماجراهای فیلم‌ها متناسب با فاصله و جاگیری سوژه‌ها شنیده می‌شود تا هیجان متفاوتی به شنونده‌ها منتقل شود.

مجموع این قابلیت‌ها کمک می‌کند تا در نهایت صدایی فراگیر در خانه ایجاد شود به گونه‌ای که می‌توانید تمامی جزئیات مربوط به افکت‌ها و جلوه‌های صوتی فیلم‌ها را به واضح‌ترین شکل ممکن بشنوید.

آشنایی با ساندبار مدل J6090 سامسونگ؛ انحنای زیبای صداها

ساندبار J6090 سامسونگ قابلیت اتصال از طریق بلوتوث به تلویزیون، گوشی‌، تبلت و لپ تاپ را دارد. موضوعی که کمک می‌کند تا به ساده‌ترین روش دستگاه خود را به ساندبار وصل کرده و فیلم‌ها و سریال‌های خود را با کیفیت صدای متمایزی بشنوید. چنانچه از طریق گوشی هوشمند خود به ساندبار متصل شوید هم می‌توانید به راحتی کنترل دستگاه را از روی گوشی انجام دهید.

ساندبار J6090 از اپلیکیشن مولتی روم (Multiroom) پشتیبانی می‌کند که برای مدیریت پخش و کنترل آهنگ‌های روی گوشی و لپ‌تاپ خود می‌توانید از قابلیت‌های جالب توجه این اپلیکیشن بهره ببرید.

به این مجموعه از قابلیت‌ها می‌بایست دو فناوری Dolby Digital و DTS Digital Surround  را هم اضافه کرد. فناوری‌هایی که کمک می‌کند تا شفافیت‌ و وضوح صدا بیشتر از همیشه شود.

آشنایی با ساندبار مدل J6090 سامسونگ؛ انحنای زیبای صداها

ساندبار J6090 سامسونگ دارای درگاه‌های ورودی صدای اپتیکال و USB و درگاه‌ ورودی و خروجی کابل HDMI است.

ساندبار J6090 از حالت‌های صوتی پنج‌گانه شامل موسیقی، فیلم، صدای واضح (Clear Voice)، ورزش، حالت شب (Night Mode) به طور خاص و ویژه پشتیبانی می‌کند. در این حالت‌ها میزان عملکرد ساندبار متناسب با هر وضعیت تغییر می‌یابد تا صدایی متمایز و باکیفیت از هر برنامه‌ شنیده شود. برای مثال در موقعیتی که فیلم‌ها و سریال‌هایی با کیفیت صوتی پایین و نه چندان مطلوب می‌بینید، با قرار دادن ساندبار در حالت «صدای واضح» می‌توانید وضوح صدا را افزایش دهید. برای مواقعی که تصمیم دارید تا بدون مزاحمت برای دیگران در ساعات پایانی شب فیلم مورد علاقه‌تان را تماشا کنید هم حالت «شب» پیش‌بینی شده که شدت صدا را متناسب با این وضعیت بهینه می‌کند.

ساندبار J6090 سامسونگ از فرمت‌های صوتی از فرمت‌های MP3، WMA، AAC، WAV، OGG و FLAC  پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا