بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

Huawei Nova 5T با طراحی زیبا، دوربین اصلی چهارگانه و عملکرد قدرتمند از آن دسته تلفن‌های هوشمند هواوی است که با مشخصاتی کم و بیش مشابه با مدل‌های پرچمدار و با قیمتی مناسب‌تر به بازارها عرضه شده و نسبت به امکانات و قیمتش، ارزش خرید بالایی دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های Huawei Nova 5T می‌پردازد.

 

مشخصات کلیدی

ابعاد: ۷.۸ × ۷۴ × ۱۵۴.۳ میلیمتر

وزن: ۱۷۴ گرم

نمایشگر: ۶.۲۶ اینچ IPS LCD

رم: ۶ یا ۸ گیگابایت

حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

باتری: ۳۷۵۰ میلی‌آمپر/ساعت

دوربین اصلی چهار‌گانه: ۴۸، ۱۶، ۲ و ۲ مگاپیکسل

دوربین ثانویه: ۳۲ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای

رابط کاربری: EMUI 10

تراشه: Hisilicon Kirin 980

پردازنده گرافیکی: Mali-G76 MP10

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

طراحی

Nova 5T با قاب پشتی شیشه‌ای ۲.۵ بعدی که مونوگرام‌های Nova در سرتاسر آن به شکل زیبایی نور را بازتاب می‌دهد و با کناره‌های آلومینیومی تولید شده است. ابعاد آن ۷.۸ × ۷۴ × ۱۵۴.۳ میلیمتر و وزن آن ۱۷۴ گرم است و در رنگبندی‌های مشکی، آبی، بنفش و سبز یافت می‌شود.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

در پشت آن ردیفی عمودی از سه دوربین اصلی همراه با فلش LED دیده می‌شود و یکی دیگر از لنزها در کنار آنها تعبیه شده است.

در کناره سمت راست آن کلید تنظیم صدا و حسگر اثرانگشت قرار دارد که نقش دکمه روشن/خاموش دستگاه را نیز ایفا می‌کند و عملکرد سریعی دارد.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

در قسمت پایینی آن خروجی USB-C و پنجره‌های اسپیکر دیده می‌شود.

در قسمت بالای سمت چپ نمایشگر Nova 5T یک حفره کوچک ۴.۵ میلیمتری برای جایگذاری دوربین ثانویه وجود دارد. این مدل حاشیه‌های باریکی دارد و نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه ۸۴.۲درصد است.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

هرچند این مدل فاقد جک ۳.۵ میلیمتری است اما یک هندزفری Type-C درون جعبه آن گنجانده شده است. البته کاربر می‌تواند با یک کابل مبدل USB-C به جک ۳.۵ میلیمتری از هدفونهای قدیمی خود نیز استفاده کند.

نمایشگر

Nova 5T از نمایشگر بزرگ ۶.۲۶ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۱۲ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد که تصاویر و فیلمها را با وضوح و روشنایی بالا نمایش می‌دهد.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

علاوه بر این، ناچ حفره‌ای کوچک در گوشه سمت چپ نمایشگر در زمان انجام بازی یا تماشای فیلم مزاحمت آنچنانی برای دید کاربر ایجاد نمی‌کند.

 

باتری

Nova 5T مجهز به باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر/ساعت و شارژ سریع ۲۲.۵ وات است که صفر تا ۵۰درصد را در ۲۴ دقیقه پر می‌کند.

این تلفن هوشمند از تست‌های مختلف مربوط به باتری سربلند بیرون آمده و یکبار شارژ آن برای استفاده روزمره، یک روز دوام خواهد داشت. با این حال، با فعالسازی حالت بهینه، بیشتر از یک روز نیز توانایی نگهداری شارژ را دارد.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

دوربین

Nova 5T از چهار دوربین اصلی قدرتمند بهره می‌برد که تصاویر گرفته شده با آن به خوبی تصاویر OnePlus 7 Pro است و عملکردی قابل قیاس با دوربین مدل پرچمداری مثل Samsung Galaxy S10+ را دارد.

یک لنز عریض ۴۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 با لرزشگیر عکس اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری، یک لنز فوق‌عریض ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 با قدرت انعکاس ۱۱۷ درجه از منظره پیش رو، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4، و یک لنز عمق‌سنج با گشودگی دیافراگم f/2.4، چهار دوربین اصلی Nova 5T را تشکیل می‌دهند.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

در زمان عکسبرداری، حسگر  ۴۸ مگاپیکسل با اندازه ۱.۲ اینچی خود که بزرگتر از حسگرهای موجود در تلفن‌های هوشمند دیگر است، تعداد رنگ و مقدار نور بیشتری را دریافت کرده و تصاویری با وضوح بالا ثبت می‌کند.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

قابلیت هوش مصنوعی دوربین‌های Nova 5T به صورت پیش‌فرض روشن است که می‌توان آن را خاموش کرد. حالت شب پیشرفته و حالت AI Ultra-clarity به کاربر در ثبت تصاویر باکیفیت و واضح در فضای با نور کم کمک می‌کنند.

فیلمبرداری در دو حالت ۱۰۸۰ پیکسل و ۴K امکانپذیر است که در هر دو حالت، فیلم‌ها باکیفیت و دارای جزییات دقیق و رنگ استاندارد هستند.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

دوربین ثانویه نیز یک لنز ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است که با توجه به قابلیت هوش مصنوعی، سلفی‌های باکیفیت، با جزییات دقیق و با رنگ‌پردازی استاندارد ثبت می‌کند.

 

رابط کاربری

Nova 5T رابط کاربری EMUI 10 را براساس سیستم عامل اندروید ۹ پای اجرا می‌کند که یک رابط کاربری راحت و آسان و با سیستم فایل‌بندی سریع است.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

رابط کاربری UI بسیار روان عمل می‌کند، پاسخگویی سریع به لمس و ناوبری نمایشگر دارد و امکان شخصی‌سازی‌های متعدد در بخش‌های مختلف را برای کاربر فراهم می‌آورد.

برنامه‎های گوگل و Play Store از پیش روی این تلفن هوشمند نصب شده است.

 

عملکرد

تراشه Kirin 980 همان تراشه استفاده شده در تلفن‌های هوشمند سری Mate 20 و سری P30 هواوی است که با تامین نیروی کافی برای هوش مصنوعی دستگاه، عملکرد بهتر و دوام بالاتری باتری را میسر می‌سازد.

این تراشه در کنار رم ۶ یا ۸ گیگابایت، عملکرد دستگاه را در زمان اجرای همزمان چند برنامه و انجام بازی، سریعتر و روان‌تر می‌کند.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

Nova 5T از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد و ۱۰۵ گیگابایت آن برای ذخیره فایلهای شخصی کاربر آزاد است که در نبود حافظه جانبی، فضای کافی و بزرگی برای ذخیره اطلاعات به نظر می‌رسد.

بررسی Huawei Nova 5T (+تصاویر واقعی)

درمجموع، تلفن هوشمند Huawei Nova 5T با بهره‌مندی از تراشه پیشرفته Kirin 980، دوربین چهارگانه قدرتمند و رم بالا، بسیاری از قابلیت‌های مدل‌های پرچمدار را با قیمتی به مراتب مناسب‌تر برای کاربر به ارمغان می‌آورد. ثبت عکس‌های بسیار باکیفیت، باتری با دوام، قدرت اجرای بازی‌های با گرافیک سنگین در کنار نمایشگر بزرگ و طراحی زیبا، این تلفن‌ هوشمند را به یکی از مدل‌های جذاب این روزها در بازار تبدیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا