برترین هواپیماهای مسافربری جهان

بیشترین و همچنین مهم ترین استفاده از هواپیماهای جهان، استفاده از هواپیماهای مسافربری می باشد.

به همین خاطر تمرکز اصلی شرکت های هواپیماسازی جهان همچون بوئینگ، ایرباس و … بر روی ساخت ان ها می باشد. برای مسافران نیز بسیار اهمیت دارد که با هواپیمایی ایمن و مناسب سفر کنند. با این وجود در ناوگان هوایی ایرلاین های سراسر جهان هواپیماهای گوناگون بسیاری وجود دارد. که در اینجا تنها به معرفی ۳ مدل برتر هواپیما مسافربری جهان پرداخته ایم. زمانی که بلیط هواپیما خود را خریداری کنید و با یکی از این ۳ مدل پرواز شما انجام شود، متوجه تفاوت و ویژگی های این ۳ مدل برترخواهید شد.

 

برترین هواپیماهای مسافربری جهان

هواپیمای مسافربری ایرباس A380:

در حال حاضر در بین ۴ هواپیما برتر مسافربری ۲ مدل ایرباس وجود دارد که بهتری این لیست یکی از مدل های ایرباس می باشد. این مدل که ایرباس A380  می باشد.

این هواپیما یکی از هواپیماهای پهن پیکر جهان می باشد که از ۴ موتور قدرتمند بهره برده است. و اولین مدل آن در سال ۱۹۹۶ ساخته شده  و اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۵ انجام داده است. البته این پرواز آزمایشی بوده است. اولین پرواز این مدل ایرباس از فرودگاه سنگاپور به سیدنی بوده است.

در این مدل هواپیما در حدود ۵۵۵ مسافر در سه کلاس پروازی و ۸۴۰ نفر در یک کلاس پروازی اکونومی قرار می گیرند. البته این مدل هواپیما به ۸ مدل مختلف تقسیم می شود که اختلاف بسیار کمی با یکدیگر دارند.

این هواپیما به اندازه ای بزرگ می باشد که در هر باند فرودی نمی تواند به زمین بنشیند و نیاز به باند فرودی بسیار بزرگ و تجهیزاتی خاص می باشد که تنها برخی از فرودگاه های جهان این قابلیت را دارند در ایران نیز تنها سه فرودگاه امام خمینی، مشهد و شیراز می توانند پرواز های این هواپیما را بپزیرند.

بزرگترین خریدار این مدل ایرباس قطر ایرویز می باشد که بیشتر برای تور های اروپا و مسیر های شلوغ از ان استفاده می شود.

انواع هواپیما A380

  • A380-700
  • A380-800
  • A380-800 C7
  • A380-800 C11
  • A380-800 F
  • A380-800 S
  • A380-900 S

 

برترین هواپیماهای مسافربری جهان

هواپیمای مسافربری ایرباس A350

یکی دیگر از شاهکار های شرکت هواپیماسازی اروپایی، مدل A350 می باشد که در سال ۲۰۱۳ در فرودگاه بلانیاک فرانسه اولین پرواز خود را انجام داد. این مدل که برای رقابت با مدل بوئینگ ۷۸۷ ساخته شد، بسیار کم هزینه تر می باشد. البته مصرف سوخت این مدل نیز بسیار کم می باشد. هدف از ساخت این هواپیما برای پرواز های طولانی بوده است و در این مسیر بسیار موفق بوده است.

این ایرباس شما سه مدل زیر با تفاوت هایی بسیار جزئی می باشد.

۳۵۰-۸۰۰: با قابلیت حمل ۲۷۰ مسافر در ۳ کلاس پروازی

A350-900: ساخته شده در سال ۲۰۱۳ در سه کلاس پروازی با قابلیت حمل ۳۱۴ مسافر

A350-1000: این مدل در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۸۷در سه کلاس پروازی در حدود ۳۵۰ مسافر را جایه جا می کند.

از ویژگی های برتر این هواپیما استفاده از مواد سبک تر برای ساخت بدنه ان می باشد. اولین شرکت خریدار نیز شرکت هواپیمایی قطری بوده که در فرودگاه دوحه از آن استفاده کرده است.

 

برترین هواپیماهای مسافربری جهان

هواپیمای مسافربری کریستال اسکای

این مدل هواپیما که مربوط به شرکت هواپیماسازی بوئینگ می باشد ظرفیت ۸۸ مسافر را دارد و لوکس ترین ایرلاین مسافربری جهان می باشد. سفر با این هواپیما یکی از رویایی ترین پرواز های جهان می باشد. هزینه ا« نیز برای هر نفر مبلغی در حدود ۱۸ هزار دلار می باشد چرا که امکاناتی همچون یک هتل لوکس ۵ ستاره به مسافران ارائه می شود. البته مسافران این مدل نیز افراد خاص و vip  می باشند و همگی برای پرواز های بسیار طولانی از آن استفاده می کنند.

این به این معنا نمی باشد که تمامی هواپیماها به غیر از این ۴ مدل خوب نمی باشند، این ۴ مدل هواپیما هستند که بسیار خوب بوده و باعث این تمایز شده اند. وگرنه تمامی هواپیماهای ایرباس و بوئینگ بسیار ایمن و کامل ساخته شده اند.

برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی به سراسر جهان از سایت آژانس طاهاگشت اقدام کنید تا بلیط سفر خود را بسیار ارزان تر خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا