فرودگاه مهرآباد کجاست؟

مردم ایران تا سال ۱۲۹۶، یعنی ۱۰۲ سال پیش هیچ هواپیمایی را ندیده بودند و هواپیما و خرید بلیط هواپیما کلمات غریبه‌ای برای آنها بود تا اواخر جنگ جهانی اول که برای اولین بار مردم با وسیله‌ی غول‌پیکری مواجه شدند که از بالای سرشان حرکت می‌کرد. این هواپیما به صورت قطعات مجزا از بندر انزلی به تهران وارد شد و پس از مونتاژ در همین شهر، توسط خلبان روسی بر فراز شهر پرواز کرد تا مردم هواپیما را از نزدیک ببینند.

مهرآباد اولین فرودگاه شهر تهران است که سال ۱۳۱۷ در روستای مهرآباد تهران ساخته شد و همین اسم هم بر روی آن گذاشته شد. تا سال‌ها این فرودگاه به عنوان فرودگاه بین‌المللی و داخلی تهران شناخته می‌شد و بلیط هواپیما از مهرآباد صادر می‌شد تا زمانیکه فرودگاه امام خمینی در ۳۰ کیلومتری شهر تهران ساخته و پروازهای خارجی به آنجا منتقل شد. فرودگاه مهرآباد در غرب شهر تهران قرار گرفته و شش ترمینال دارد. پایانه‌های یک و دو به ایران ایر، ایران ایرتور، آتا ایر، کیش ایر و قشم ایر تعلق دارد. پایانه سه متعلق به حجاجی است که سالانه برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر می‌کنند. پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دیگر هم از پایانه‌های چهار، پنج و شش انجام می‌شوند. پروازهای زیارتی تنها پروازهای خارجی هستند که بلیط هواپیمای آنها از فرودگاه مهرآباد صادر می‌شود.

در سال‌های حکومت پهلوی دوم تصویری از فرودگاه مهرآباد به عنوان دستاورد آن دوره، پشت اسکناس‌های ۲۰۰ ریالی دیده می‌شد. سال ساخت فرودگاه مهرآباد به شکل امروزی ۱۳۱۷ گفته شده اما ایده‌ی اولیه ساختن فرودگاه از سال ۱۳۰۴ و با ورود اولین هواپیمای آلمانی به ذهن سران کشور رسید.

پس از انقلاب و تا پیش از سال ۱۳۸۶ پروازهای بین‌المللی دیگری هم به غیر از پرواز حجاج به عربستان، از باندهای فرودگاه مهرآباد بلند می‌شدند اما با ساخت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی این پروازها به طور کامل به این فرودگاه در خارج از شهر تهران منتقل شدند. با خرید بلیط هواپیما علی بابا و چرخیدن در سایت خرید بلیط می‌توانید قیمت بلیط هواپیماهای خارجی و داخلی را چک کنید و مناسب با بودجه‌ی سفرتان بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید. امروزه با استفاده از امکان خرید اینترنتی بلیط این کار بسیار راحت‌تر شده و با جستجوی بلیط هواپیما علی بابا به راحتی می‌توانید به اطلاعات مورد نظر برسید.

 

فرودگاه مهرآباد کجاست؟

چطور به فرودگاه مهرآباد برسید؟

با گذشت زمان و پیشرفت و گسترش شهر تهران، فرودگاه مهرآباد در بافت شهری قرار گرفت و امکان دسترسی به آن از جوانبی راحت‌تر شد. مهرآباد در خیابان معراج و نزدیک به برج معروف آزادی شهر تهران ساخته شده و دسترسی به آن برای مسافران داخلی راحت است. اتوبوس و تاکسی‌های زیادی به مقصد میدان آزادی و مهرآباد در حرکت هستند. با ایجاد و راه‌اندازی خط متروی چهار و بازگشایی ایستگاه بیمه، رسیدن به فرودگاه از قبل هم آسان‌تر شد. ایستگاه بیمه در خط متروی کلاهدوز ـ ارم سبز، در دو ایستگاه مجزا ابتدا به ترمینال یک و دو و در ایستگاه بعدی به ترمینال‌های چهار و شش می‌رسد. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا از قیمت بلیط هواپیما مطمئن خواهید بود و می‌توانید بلیط‌های چارتر تهیه کنید. بلیط‌های چارتری گزینه‌ی مناسبی برای خرید بلیط ارزان هواپیما هستند.

پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران به دیگر شهرهای ایران

فرودگاه مهرآباد در غرب تهران، به تمامی شهرهای ایران که صاحب فرودگاه هستند، پرواز دارد و سالانه هزاران بلیط هواپیما از این فرودگاه صادر می‌شود. خرید بلیط هواپیما از علی بابا یکی از راه‌های خرید اینترنتی بلیط است که از طریق آن می‌توانید قیمت بلیط هواپیما در زمان‌های مختلف را چک کنید و بلیط چارتر با قیمت مناسب پیدا کنید.

فرودگاه مهرآباد امکانات ویژه‌ی یک فرودگاه مانند رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، دستگاه خودپرداز، شعبات بانک‌های مختلف، فروشگاه‌هایی مخصوص خرید سوغات، غرفه‌ی کتاب، نمازخانه و اتاق مادر و کودک در اختیار دارد و این امکانات مربوط به یک ترمینال خاص نیست. بلکه تمامی ترمینال‌ها این خدمات را ارائه می‌کنند.

مراحل سوار شدن هواپیما در فرودگاه مهرآباد

اگر مسافر پروازی از فرودگاه مهرآباد هستید، برای اطلاع از ساعت پروازها، تاخیر در پرواز و … می‌توانید سایت فرودگاه مهرآباد را چک کنید و یا با شماره‌های اطلاعات پرواز آن تماس بگیرید تا در ساعت مناسب و بدون اتلاف وقت به فرودگاه برسید. همچنین اگر مقصد نهایی شما مهرآباد است و ساکن تهران نیستید، می‌توانید از طریق سایت و اطلاعات پرواز از ساعت نشستن پروازتان با خبر شوید تا در حوالی و یا موقعیت‌هایی نزدیک به مهرآباد هتل رزرو کنید.

از آنجایی که فرودگاه مهرآباد برای سال‌های زیادی فرودگاه بین‌المللی تهران بود و بلیط هواپیماهای خارجی از آنجا صادر می‌شد، هتل‌های بزرگی در اطراف آن و یا در مکان‌هایی با دسترسی مناسب برای راحتی مسافران ساخته شد. هتل لاله، المپیک و … تعدادی از این هتل‌هاست. مسافران فرودگاه مهرآباد برای چک کردن قیمت بلیط هواپیما، خرید بلیط ارزان هواپیما و یا بلیط چارتر می‌توانند از سامانه‌های خرید بلیط اینترنتی استفاده کنند که تهیه بلیط را نسبت به گذشته آسان‌تر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا