۱۰ طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)

طبیعت اروپا قطعا شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی را برای طبیعت گردان و دوست‌داران طبیعت در خود جای داده است. به هر گوشه‌ای از این قاره‌ی سبز قدم بگذارید، شاهد خلق شاهکارهای بی‌همتا به دست طبیعت خواهید بود؛ مناظری که روح انسان را به پرواز درمی‌آورند.

قاره‌ی اروپا میزبان ۵۰ کشور دنیا است و ازلحاظ فرهنگ، تاریخ و تنوع جغرافیایی یکی از متنوع‌ترین قاره‌های جهان به شمار می‌رود. این قاره از رشته‌کوه‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه و با طراوت گرفته تا سواحل شفاف و مناظر نفس‌گیر قطبی، صدها میراث جهانی یونسکو، هزاران گوشه‌ی خوش‌منظره و جلوه‌های دلربای طبیعی را در خود جای داده است که می‌توان تمام عمر غرق در زیبایی شگرف آن‌ها شد.

در این مقاله کشورهایی که زیباترین طبیعت اروپا را در خود جای داده‌اند و در لیست ، به شما معرفی می‌کنیم و اطمینان داریم، زیبایی بی‌حدوحصر آن‌ها نفس را در سینه‌ی شما حبس خواهد کرد. سفر به این کشورها را می‌توانید با تور اروپا ایوار تجربه کنید.

 

  1. غاری آبی کاپری، ایتالیا

غار آبی‌رنگ یا بلو گروتو (Blue Grotto) در جزیره‌ کاپری (Capri) قرار دارد و به خاطر رنگ آبی که درون غار به چشم می‌خورد، یکی از جاذبه‌های بی‌همتای ایتالیا به شمار می‌رود. این اثر خارق‌العاده با عبور نور خورشید از میان حفره‌ای عمیق در زیرآب و بازتاب نور در سطح آن ایجاد می‌شود و غار را با نور آبی‌رنگ خود روشن می‌سازد.

دهانه‌ی غار تنها یک متر ارتفاع دارد؛ درنتیجه بازدیدکنندگان می‌توانند هنگامی‌که جریان آب، تحت تاثیر جزر، به‌اندازه‌ی کافی پایین می‌آید با قایق‌های کوچکی وارد غار شوند.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. رشته کوه های آلپ، سوئیس

رشته‌کوه‌های آلپ یکی از بزرگ‌ترین رشته‌کوه‌های دنیا است که ۶۵ درصد از خاک سوئیس را در برمی‌گیرد و این کشور را به آلپی‌ترین سرزمین دنیا بدل می‌کند. این کوهستان‌ها ۴۵ میلیون سال پیش شکل گرفتند و بلندترین قله‌های اروپا نظیر مونت رزا (Monte Rosa) و ماترهورن (Matterhorn) را در خود جای داده‌اند. این قله‌های مرتفع در طول تاریخ توانسته‌اند، از این سرزمین در برابر هجوم بیگانگان محافظت کنند. امروزه دوستداران طبیعت برای کوه‌پیمایی، اسکی، پرواز با پاراگلایدر و شنا راهی این کشور می‌شوند. در تور سوئيس ایوار، می‌توانید از فراز رشته کوه‌های آلب به این کشور زیبا نگاه کنید.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. سانتورینی، یونان

یونان از ۶۰۰۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده و سانتورینی به لطف بناهای سفیدرنگ و ساحل شنی قرمزرنگ خود یکی از مشهورترین جزایر این کشور است. صخره‌های قرمزرنگ سانتورینی که نشان از وجود عنصر آهن دارند، تضادی چشم‌نواز را در برابر آب‌های فیروزه‌ای‌رنگ مدیترانه‌ای ایجاد می‌کنند و یکی از زیباترین شگفتی‌های طبیعی این کشور را به معرض تماشا می‌گذارند.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. دریاچه هالشتات، اتریش

هالشتات (Hallstatt) دهکده‌ی قرن نوزدهمی خوش‌منظره‌ای در ناحیه‌ی لیک دیستریکت (Lake District) اتریش است که بین دو شهر سالزبورگ و گراز (Graz) قرار دارد. این دهکده به خاطر داشتن کلبه‌های زیبا، معادن نمک و غارهای یخی خود در اروپا شهره است. هالشتات یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های اروپا است که تاریخ سکونت بشر در آن به اوایل عصر آهن باز می‌گردد. البته باید به خاطر داشته باشید که در تور اتریش ایوار فقط از شهر‌های وین و اینسبروک بازدید خواهید داشت.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1.  پارک ملی دریاچه های پلیتویک، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک (Plitvice) یکی از جاذبه‌های برجسته‌ی کرواسی محسوب می‌شود که از ۱۶ دریاچه‌ی پلکانی با آب‌های زلال و شفاف تشکیل شده است و ارزش سفری یک‌روزه از پایتخت کرواسی را دارد. این میراث جهانی یونسکو به خاطر آبشارها، غارها، دریاچه‌ها و رنگ فیروزه‌ای آب‌های خود دارای شهرتی جهانی است. جریان آب در طول قرن‌ها، این مناظر زیبا را بر زمین‌های ناهموار آهکی و گچی خلق کرده است.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. جنگل سیاه، آلمان

جنگل سیاه آلمان با مناظر مه‌آلود خود، قصه‌های شیرین دوران کودکی را در ذهن شما تداعی می‌کند. این رشته‌کوه‌های سرسبز و انبوه در کنار رودخانه‌ی راین در بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg)، سومین ایالت بزرگ آلمان، قرار گرفته است. این جنگل سحرآمیز با دریاچه‌های رویایی، مناظر چشمگیر و شهرهای تاریخی خود یکی از آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین مکان‌های آلمان محسوب می‌شود.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. دره وردن، فرانسه

دره‌ی باشکوه وردن (Verdon) یک تنگه‌ی عمیق رودخانه‌ای است که به خاطر آب زلال و فیروزه‌ای‌رنگ خود در ردیف یکی از برجسته‌ترین مناظر اروپا قرار می‌گیرد. عمق این دره به ۷۰۰ متر می‌رسد و در میان گردشگرانی که به غواصی و قایق‌سواری با کایاک علاقه‌مند هستند، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

البته بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند، به کوه‌پیمایی در میان پارک‌های طبیعی و تحسین پوشش گیاهی و جانوری آن بپردازند و از فراز دره به تماشای چشم‌انداز زیبای مقابل خود بنشینند.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. لاس مدولاس، اسپانیا

لاس مدولاس (Las Médulas) معدنی تاریخی در شمال غربی اسپانیا است. این معدن نمونه‌ی شگفت‌آوری از فناوری رومی‌های باستان به‌حساب می‌آید. منطقه‌ی لاس مدولاس سرشار از معادن طلا بود و رومی‌ها در قرن یکم با کمک انرژی آبی دست به استخراج این عنصر باارزش زدند. استخراج طلا از این معادن منظره‌ای منحصربه‌فرد را بر جای گذاشته که هنوز آثار آن را می‌توان مشاهده کرد.

لاس مدولاس با قله‌های نارنجی‌رنگ و درختان سرسبز و انبوه خود آمیزه‌ای از چشم‌اندازهای طبیعی و مناظر ساخت دست بشر است.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


  1. شفق قطبی، فنلاند

امکان دیدن شفق شمالی در تمام منطقه‌ی اسکاندیناوی وجود دارد اما احتمالاً این نور ملکوتی بیشتر در فصل زمستان در آسمان نواحی شمالی جلوه‌گر خواهد شد. در ناحیه‌ی لاپلند (Lapland) فنلاند می‌توانید در ماه‌های گرم سال، بین ماه سپتامبر و مارس، به تماشای این نور شگفت‌انگیز در آسمان بنشینید.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)


۱.آبدره های نروژ

آبدره‌های نروژ جز مشهورترین و باشکوه‌ترین آبدره‌های جهان هستند. این ساختارهای باریک و عمیق آب‌نمک از سه طرف با خشکی احاطه شده‌اند و به دریا سرازیر می‌شوند. نروژ بیش از ۱۰۰۰ آبدره دارد و مشهورترین آن‌ها ازجمله آبدره‌ی نارو فیورد (Nærøyfjord)، سوگنه فیورد (Sognefjord)، لایس فیورد (Lysefjord) و گیرانگر فیورد (Geirangerfjord) در ساحل غربی قرار گرفته‌اند.

10 طبیعت باورنکردنی اروپا (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا