برای خرید و فروش خودرو چگونه خلافی بگیریم؟

همان طور که می دانید برای خرید و فروش خودرو، نیاز به دریافت برگه عدم خلافی وجود دارد.

در حقیقت خریدار باید اطمینان حاصل کند که فروشنده تمامی خلافی های خودروی خود را پرداخت کرده و خودرو را با خلافی صفر تحویل می دهد. اما باید دید که برای خرید و فروش خودرو چگونه خلافی گرفته می شود!

 

دریافت خلافی برای خرید و فروش خودرو

برای دریافت برگه عدم خلافی جهت خرید و فروش خودرو، دو روش وجود دارد:

دریافت برگه عدم خلافی در دفاتر پلیس+۱۰

برای گرفتن برگه عدم خلافی نخستین کاری که می توانید انجام دهید، مراجعه به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ و دریافت استعلام خلافی با جزئیات است. در اینجا پرینتی از خلافی خودروی شما صادر می گردد و در صورتی که تمام خلافی ها را پرداخت کرده باشید، برگه عدم خلافی را دریافت خواهید کرد. توجه کنید که این برگه بدون مهر فاقد اعتبار است.

برای خرید و فروش خودرو چگونه خلافی بگیریم؟

دریافت برگه عدم خلافی در مراکز تعویض پلاک

توصیه اکید شده است که قبل از هرگونه اقدامی در خرید و فروش خودرو و پیش از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی (برای ثبت سند خودرو) ابتدا به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. در مراکز تعویض پلاک امکان پرداخت خلافی خودرو از طریق دستگاه POS وجود دارد. این دستگاه ها مجهز به بارکد خوان هستند. بنابراین نیازی به تسویه خلافی پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک ندارید.

از میان سایر روشهای موجود برای استعلام خلافی خودرو مثل روش پیامکی، استعلام و پرداخت خلافی خودرو از سایت راهور و یا استعلام خلافی با برنامه فرمون و … از آنجا که هیچکدام قابلیت ارائه برگه عدم خلافی مهر شده و معتبر به عنوان یک سند را نخواهند داشت، توصیه نمی شوند.

 

استفاده از اپلیکیشن فرمون برای دریافت خلافی

در بالا در مورد روش های گرفتن برگه عدم خلافی پیش از خرید و فروش خودرو توضیح دادیم. اگر قصد خرید و فروش خودرو ندارید بنابراین نیازی به دریافت برگه عدم خلافی نیست. در این وضعیت بهترین روشی که برای استعلام خلافی به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از یک اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو است. به این روش با نصب داشتن اپلیکیشنی چون فرمون، می توان با طی چند مرحله در گوشی تلفن همراه هوشمند خود، به راحتی نسبت به دریافت خلافی خودرو و پرداخت به موقع آن اقدام کنید. مزیت این روش، قابلیت انجام آن در هر مکان و موقعیتی بوده و دیگر نیازی نیست مراجعه حضوری داشته و یا منتظر پاسخ بمانید.

حفظ سوابق پرداختی ها، امکان استعلام خودکار و دوره ای خلافی خودرو، امکان انتخاب تک به تک و یکجا برای پرداخت خلافی خودرو، حفظ اطلاعات خودرو در پروفایل کاربری از جمله دیگر مزایای استفاده از این برنامه کاربردی است. علاوه بر این موارد در سایر خدمات مرتبط به خودرو نیز می توان به امکان خرید طرح ترافیک، استعلام بیمه شخص ثالث، استعلام قیمت روز خودرو نو و دست دوم، هشدار دوربین های کنترل سرعت و طرح ترافیک اشاره کرد که این برنامه در راستای ارائه یک برنامه جامع در حوزه خودرو در خود گنجانده است. برای مشاهده خلافی خودرو در فرمون اینجا کلیک کنید.

 

برای خرید و فروش خودرو چگونه خلافی بگیریم؟

استفاده از کد USSD

از این ها گذشته، در صورتی که دسترسی به اینترنت نداشته باشید، امکان استفاده از کد USSD با شماره گیری  #۱۱۰* نیز وجود دارد. کافی است که این کد را شماره گیری نمایید. پس از آن باید در کادر نمایش داده شده، کد VIN که در کارت خودروی شما ثبت شده است را وارد نمایید. بعد از آن با انتخاب گزینه استعلام خلافی از خدمات پلیس راهور، می توانید خلافی خودروی خود را مشاهده کنید البته در این روش امکان پرداخت خلافی وجود ندارد.

 

تماس با تلفن گویای پلیس راهور به ۸۸۲۸۸۸۸۸

در صورت نداشتن اینترنت همچنین می توانید از طریق تماس با شماره تلفن پلیس راهور یعنی ۸۸۲۸۸۸۸۸، نسبت به دریافت خلافی خودروی خود اقدام کنید. برای انجام این کار به مراحلی که اپراتور ماشینی توضیح می دهد دقت کرده و پلاک خودروی خود را به اپراتور اعلام نموده؛ سپس اپراتور خلافی خودروی شما را در همان تماس تلفنی، اعلام خواهد کرد.

 

دریافت خلافی با شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

روش پیامکی برای دریافت خلافی با شماره پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ نیز میسر است. به این ترتیب می توانید شماره ۱۷ رقمی VIN کارت خودروی خود را به این سرشماره پیامک کرده و خلافی خودروی خود شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت ها را دریافت کنید. در این روش نیز امکان پرداخت خلافی میسر نیست و تنها می توانید شناسه قبض و شناسه پرداخت را (برای پرداخت خلافی از سایر روشها) به دست آورید.

همان طور که مشاهده می کنید روش های مختلفی برای دریافت خلافی جهت خرید و فروش خودرو وجود دارد. به نظر می رسد که با توجه به دنیای امروزی، استفاده از اپلیکیشن خلافی خودرو فرمون، بهترین راه حل و سریع ترین آن ها باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا