راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد

امروزه بسیاری افراد ترجیح می‌دهند بلیط هواپیما را برای سفرهای‌شان تهیه کنند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصدشان برسند.

هواپیما سریع‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ای است که تا به‌حال به دست بشر ساخته شده است. اگر شما هم قصد خرید بلیط هواپیما را دارید و می‌خواهید ترمینال‌های مختلف فرودگاه مهرآباد را بشناسید می‌توانید در این مطلب با ما همراه باشید. معمولا زمانی‌که به فرودگاه می‌روید با ترمینال‌های مختلفی روبه‌ٰرو می‌شوید که هر کدام از این ترمینال‌ها برای شرکت هواپیمایی خاصی هستند.

اطلاع دقیق از این ترمینال‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آرامش بیش‌تری سفر کنید و همچنین به موقع به پروازتان برسید. همچنین اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید می‌توانید بلیط خود را به‌صورت اینترنتی تهیه کنید تهیه کنید تا بتوانید کم‌ترین قیمت را بابت بلیط خود بپردازید چراکه بلیط‌های اینترنتی لحظه آخری کمترین قیمت ممکن بلیط را دارند و برای کسانی‌که قصد یک سفر ارزان قیمت را دارند بسیار مناسب و به‌صرفه است.

 

 

این نکته را هم در نظر داشته باشید که هواپیماها بعد از ساعت مشخص شده در بلیط، هیچ تعللی در پرواز خود ندارند و اگر دیر به فرودگاه برسید و یا در مراحل اداری سوار شدن به هواپیما معطل کنید ممکن است به‌سادگی پروازتان را از دست بدهید.معمولا سفرهای خارجی زمان بیشتری را برای هماهنگی‌های قبل از پرواز لازم دارد و از این رو باید حداقل ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا مشکلی پیش نیاید. اگر شما به‌دنبال یک سفر ارزان و اقتصادی هستید و بلیط هواپیما از علی بابا (www.alibaba.ir) را تهیه کرده‌اید خیال‌تان جمع که بهترین و ارزان‌ترین بلیط را تهیه کرده‌اید.

 

 

۱ـ. شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ در کرمان راه‌اندازی شد و در ابتدای فعالیتش فقط ۲ فروند هواپیما داشت اما امروز بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ایران است و ۵۴ فروند هواپیمای مسافربری و باربری دارد و در هر روز حدود ۵۲ پرواز داخلی و خارجی دارد. اگر به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید بهتر است بدانید بلیط‌های این ایرلاین قیمت و کیفیت مناسبی دارند. البته بلیط‌های این ایرلاین دارای کلاس‌های مختلف معمولی و تجاری هستند. همچنی پروازهای ورودی شرکت هواپیمایی ماهان به ترمینال ۶ و پروازهای خارجی آن از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد.

 

۲ـ شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه است و در سال‌های قبل با نام شرکت هواپیمایی هما شناخته می‌شد که مخفف هواپیمایی ملی ایران بود. البته این شرکت از ادغام دو شرکت ایران ایرویز و پرشین ایرسرویس تشکیل شده است. امروزه ناوگان هوایی ایران ایر به ۴۰ مقصد داخلی و خارجی سفر می‌کند و پروازهای داخلی آن از فرودگاه مهرآباد و پروازهای خارجی آن از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. البته درنظر داشته باشید که پروازهای ورودی و خروجی این ایرلاین از ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود. اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، بلیط‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

۳ـ شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در حال حاضر دارای گسترده‌ترین شبکه‌ی پرواز داخلی است و در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هواپیمایی تشکیل شد. این ایرلاین ۳۳ فروند هواپیما در اختیتار دارد که این هواپیماها به ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی پرواز می‌کنند. این شرکت‌ در سال‌های قبل موفق به دریافت گواهینامه‌ی آیوسا شد که این نشان بین‌المللی نشان‌دهنده‌ی کیفیت و امنیت پرواز هواپیماهای این شرکت است. پروازهای ورودی شرکت آسمان به ترمینال ۶ و پروازهای خروجی آن از ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد. خرید بلیط هواپیما را می‌توانید به‌صورت اینترنتی انجام دهید تا در وقت و هزینه‌های‌تان صرفه‌ جویی کرده باشید.

 

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد

۴ـ شرکت کیش‌ ایر

این شرکت را بخش خصوصی سازی کشور در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی کرد و یکی از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی است. پروازهای این شرکت کمترین تاخیر را دارند و برای کسانی‌که می‌خواهند به سفرهای کاری و اداری بروند مناسب‌ترین انتخاب است. پروازهای ورودی و خروجی شرکت هواپیمایی کیش ایر از ترمینال ۲ صورت می‌گیرد. البته اگر بلیط هواپیما از علی بابا را تهیه کرده‌اید می‌توانید دیگر اطلاعات ضروری پروازتان را به‌صورت اینترنتی مشاهده کنید.

 

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

بسیاری افراد ترجیح می‌دهند که با ماشین شخصی‌شان به سفر بروند تا بتوانند پس از برگشت، با ماشین شخصی‌شان بازگردند. البته این کار بیش‌تر برای افرادی به‌صرفه است که می‌خواهند به سفرهای کاری بروند. در مورد هزینه‌ی پارکینگ هم باید بدانید که به‌ازای توقف‌های کوتاه هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود اما زمانی‌که قرار است توقف شما بیش‌تر از ۵ ساعت طول بکشد، هزینه‌ی یک روز کامل از شما دریافت می‌شود که این هزینه در سال ۱۳۹۸ برابر ۲۳هزارتومان است. البته درنظر داشته باشید که هزینه‌ی ورودی پارکینگ هم ۱۹۰۰ تومان است. پس اگر شما هم بلیط هواپیما را تهیه کرده‌اید و قصد پارک ماشین شخصی در فرودگاه را دارید بهتر است درنظر داشته باشید که هزینه‌ی اجاره پارکینگ فرودگاه به‌ازای هر یک هفته حدود ۱۶۰ هزارتومان است که رقم قابل توجهی است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا