پوکِمون گو یک مشکل متفاوت برای ارتش کانادا !

سرویس تحقیقات ملی نیروهای کانادا اعلام کرده است که مکان های استراتژیک متعددی در شمار موقعیت های جغرافیایی برجسته بازی قرار دارند و همین موضوع منجر به ماجراجویی شهروندان بدون اطلاع دقیق از پیامدهای آن شده است.

مجله آنلاین موبنا – شاید متعجب شوید که یک بازی ویدئویی محبوب چگونه می تواند برای ارتش یک کشور دردسر ساز شود اما شهروندانی که در حال دنبال کردن موجودات دیجیتالی این بازی بودند، سر از پایگاه های نظامی کانادا در آوردند.

پوکِمون گو چیست؟

پوکِمون گو در واقع نوعی بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت آمریکایی نیانتیک به همراه نینتندو طراحی شد و در اختیار پلت فرم های اندروید و آی او اس قرار گرفت. کاربران علاقه مند به بازی نام برده، دوربین گوشی های همراه خود  را فعال می کنند و به جست و جوی شخصیت های دیجیتالی در دنیای واقعی می روند.

شماری از این شخصیت ها در پایگاه های ارتش کانادا پنهان شده بودند و همین موضوع باعث شد تا کاربران بدون آن که بدانند، به این مناطق وارد شوند. در این میان نیروهای نظامی و مقامات حاضر در پایگاه ها با تعجب به مردمی نگاه می کردند که سرشان را در گوشی های خود فرو برده بودند و برای رسیدن به موجوداتی ساخته شده بر پایه تکنولوژی واقعیت افزوده تلاش می کردند.

 
پوکِمون گو یک مشکل متفاوت برای ارتش کانادا !
 

درست مدت زمان کوتاهی پس از معرفی رسمی بازی پوکِمون گو، نیروهای مسلح کانادا متوجه زنجیره ای از اتفاقات عجیب و غریب شدند. شهروندان کانادیی یکی پس از دیگری و گاها به طور همزمان در سطح پایگاه های نظامی، مراکز فرهنگی- تاریخی، موزه ها و حتی گورستان ها دیده می شدند. این روند باعث شد تا مقامات دولتی و فرماندهان ارتش در راستای عدم ورود مردم به نقاط ممنوع هشدار دهند و در مقابل با چالش شناخت اصول بازی پوکِمون گو و اهداف طرفداران آن رو به رو شوند.

بازی مذکور ۳ سال پیش برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس انتشار یافت و اساسا با الهام از پوکِمون انیمه پر طرفدار ژاپنی پا به عرصه رقابت با سایر بازی های ویدئویی روز دنیا شد. مکان هایی ثابت در این بازی وجود دارند که به دو دسته تقسیم بندی می شوند: یکی پوک استاپ ها که عمدتا از جمله جاذبه های گردشگری یا تجاری شهر هستند و دیگری پوک جیم ها که محل گردهمایی افراد در مکانی حقیقی برای مبارزه محسوب خواهند شد. البته بحرانی جدی در ارتباط با این بازی نیز گزارش شد که حواس پرتی کاربران حین دنبال کردن هیولاهای پوکِمون را علت اصلی رخداد تعداد زیادی تصادف و حتی مرگ عنوان می کند. همچنین در ادامه مشخص شد که مکان های نظامی متعددی برای اختفای شخصیت های بازی مورد استفاده قرار گرفته اند. برای مثال در یکی از موارد حرکت مشکوک یک خودرو در نزدیکی پایگاه های ارتش کانادا اطلاع داده شده بود. این در حالی است که فرزندان وی (کاربر پوکِمون)، با یکی از تانک های ارتش کانادا بازی می کردند!‌

 
پوکِمون گو یک مشکل متفاوت برای ارتش کانادا !
 

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، سرویس تحقیقات ملی نیروهای کانادا اعلام کرده است که مکان های استراتژیک متعددی در شمار موقعیت های جغرافیایی برجسته بازی قرار دارند و همین موضوع منجر به ماجراجویی شهروندان بدون اطلاع دقیق از پیامدهای آن شده است. آنها همچنین در تلاش برای کشف این موضوع هستند که چرا یک بازی محبوب باید کاربران خود را به سوی پایگاه های نظامی کشور هدایت کند. اما در مجموع و با وجود آن که ورود به این مناطق نیازمند مجوز های مخصوص است، نیروهای نظامی کانادا هیچ گونه واکنش شدیدی نشان ندادند و در بسیاری از موارد نیز استقبالی دیدنی از کاربران به عمل آوردند. یکی از متخصصین امنیتی ارتش در این مورد گفته است: “ما همچنین نیازمند استخدام یک کودک ۱۲ ساله برای مقابله صحیح با این موضوع هستیم!”

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

پوکِمون گو یک مشکل متفاوت برای ارتش کانادا !

پوکِمون گو یک مشکل متفاوت برای ارتش کانادا !

 منبع: مجله تصویری سلاح

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا