Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

ساعت هوشمند Huawei Watch GT2 با صفحه نمایش گرد، بزرگ و واضح یک ساعت زیبای به تمام معناست.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این مدل به عنوان نسل بعدی ساعت هوشمند Huawei Watch GT، بروزرسانی‌ها و قابلیت‌های متعددی در آن اعمال شده است. این ساعت هوشمند سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی Lite OS را اجرا می‌کند، باتری بادوامی دارد و از نمایشگر شفاف OLED بهره می‌برد.

Watch GT2 در دو مدل ۴۶ میلیمتری و ۴۲ میلیمتری عرضه شده است. مدل ۴۶ میلیمتری مجهز به یک اسپیکر، قابلیت تماس تلفنی در صورت اتصال بلوتوثی به تلفن همراه کاربر، رهگیری استرس و حافظه داخلی برای ذخیره موسیقی است.

 

 

مشخصات کلیدی مدل ۴۶ میلیمتری

سیستم عامل Lite OS

تراشه Kirin A1

نمایشگر ۱.۳۹ اینچ

باتری ۴۵۵ میلی‌آمپر/ساعت

حافظه ۴ گیگابایت

Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

طراحی و نمایشگر

ساعت هوشمند Watch GT2 در چندین ظاهر متفاوت و در دو سایز مختلف در بازار موجود است که هر دو مدل از نمایشگر OLED برخوردارند. وضوح نمایشگر مدل ۴۶ میلیمتری ۴۵۴ × ۴۵۴ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌براینچ است، درحالیکه وضوح نمایشگر مدل ۴۲ میلیمتری ۳۹۰ × ۳۹۰ پیکسل البته با همان تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌براینچ است.

این دو مدل تفاوت‌هایی با هم دارند. مدل ۴۶ میلیمتری با اندازه بزرگتر دارای عمر باتری بالاتر و وضوح نمایشگر بالاتری است که امکان برقراری تماس از طریق اتصال به تلفن همراه کاربر به آن وجود دارد. اندازه نمایشگر ۴۶ میلیمتری ۱.۳۹ اینچ و اندازه نمایشگر ۴۲ میلیمتری ۱.۲ اینچ است. مدل بزرگتر ۴۱ گرم و مدل کوچکتر ۲۹ گرم وزن دارد.

هر دو مدل این ساعت هوشمند در سه نسخه Sport، Classical و Elite عرضه شده‌اند. در این نوشتار، مدل ۴۶ میلیمتری نسخه اسپورت مشکی رنگ مورد بررسی قرار می‌گیرد که طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. زیبایی صفحه نمایشگر آن با قاب فلزی سیاه رنگ و دو دکمه فشاری فلزی در سمت راستش که با بند پلاستیکی ضدحساسیت و نرم (Fluorine) (که پوست دست را اذیت نمی‌کند) تکمیل شده است.

در پشت دستگاه، حسگر ضربان قلب و پین‌های اتصال شارژر دیده می‌شود. شارژر دیسکی آن از کابل UBS-C بهره می‌برد.

کاربرانی که ساعت هوشمند Watch GT2 را با بند چرمی یا فلزی تهیه می‌کنند، درون جعبه ساعت یک بند پلاستیکی (Fluorine) هم خواهند داشت که می‌توانند از آن نیز استفاده کنند.

Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

رابط کاربری

رابط کاربری Lite OS این ساعت بسیار سبک و ساده است و ناوبری راحتی دارد. با کشیدن انگشت به سمت پایین بر روی نمایشگر به قسمت تنظیمات و با حرکت افقی انگشت به قسمتهای کلیدی مثل موسیقی، رهگیری ورزش و غیره می‌رسیم. با فشردن دکمه بالایی برنامه‌های از پیش نصب‌شده نمایش داده می‌شود و دکمه پایینی قابلیت شخصی‌سازی برای میانبر به هر برنامه دلخواهی را دارد.

تعداد ۲۳ حالت به عنوان Watch Face برای ساعت هوشمند Watch GT2 در نظر گرفته شده که متناسب با هر سلیقه‌ای می‌توان مواردی را در آن پیدا کرد.

قابلیت‌هایی مثل تایمر، هشدار اعلان و کرونومتر در آن وجود دارد.

Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

عملکرد این ساعت خیلی روان و سریع است. در کنار این عملکرد روان، وجود یک باتری با دوام، از جمله مهمترین ویژگی‎‌های ساعت هوشمند Watch GT2 به شمار می‌رود.

این ساعت به یک بلندگو نیز مجهز شده که برای برقراری تماس در زمان رانندگی یا ورزش یا دور از دسترس بودن تلفن همراه، بسیار کاربردی است.

از دیگر قابلیتهای این مدل می‌توان به رهگیری ورزش، سنجش استرس و فشارسنج هوا اشاره کرد.

این ساعت هوشمند رهگیری خواب بسیار دقیقی دارد و چرت کمتر از سه ساعت را به عنوان ساعت خواب ثبت نمی‌کند.

حسگر ضربان قلب ساعت هوشمند Watch GT2 عملکرد و دقت مناسبی دارد. این مدل از ۱۶ نوع ورزش مثل پیاده‌روی داخل منزل، پیاده‌روی خارج از منزل، دو داخل منزل، دو خارج از منزل، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری داخل منزل، دوچرخه‌سواری خارج از منزل، الپتیکال و از این قبیل حرکات و تمرینات ورزشی پشتیبانی می‌کند.

برنامه Huawei Health با اندروید و iOS کار می‌کند و با برنامه‌های Apple’s Health، Google Fit و My Fitness Pal لینک می‌شود.

Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

باتری و مشخصات

اگر رهگیری خودکار ضربان قلب و استرس ساعت خاموش باشد و استفاده بیش از حد از آن نشود، رکورد دو هفته‌ای عمر باتری که هواوی تضمین کرده، برآورده می‌شود. با این حال، با استفاده بیش از حد نیز حدود ده روز شارژ باتری دوام خواهد داشت.

حافظه ۴ گیگابایت داخل این ساعت هوشمند برای ذخیره موسیقی در نظر گرفته شده که از طریق اسپیکر خود ساعت یا هدفون بلوتوثی پخش می‌شود.

هواوی پردازنده خود یعنی Kirin A1 را در این ساعت بکار گرفته که همان پردازنده مورد استفاده در FreeBud 3 است. این شرکت رم ۳۲ مگابایت را برای مدل ۴۶ میلیمتری و رم ۱۶ مگابایت را برای مدل ۴۲ میلیمتری در نظر گرفته است.

Huawei Watch GT2 و همه چیز درباره آن!(+فیلم و عکس)

در مجموع، باید مدل ۴۶ میلیمتری و مدل ۴۲ میلیمتری ساعت هوشمند Watch GT2 را دو مدل مجزا بدانیم. مدل بزرگتر از باتری با عمر دو هفته، وضوح تصویر بالاتر و قابلیت تماس تلفنی از طریق اتصال بلوتوثی با تلفن همراه بهره می‌برد. مدل کوچکتر را می‌توان مدل Lite ساعت بزرگتر قلمداد کرد که علیرغم نبود برخی ویژگی‌های مدل اصلی، از طراحی زیباتر و موقرتر برخوردار است.

هر دو مدل طراحی خیره‌کننده و عملکرد روان دارند و برای رهگیری ورزش و بسیاری فعالیت‌ها و موارد دیگر، مناسب و کاربردی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا