از Huawei Y9 Prime تا بهترین ترکیب “میان رده+اقتصادی” ۲۰۱۹(+تصاویر)

تلفن‌های هوشمند شرکت هواوی را باید بزرگترین برگ برنده این شرکت در حیطه تولید و فناوری دانست. با وجود رقیبان قدری چون اپل، سامسونگ، ال‌جی و دیگر شرکتهای تولیدکننده تلفن هوشمند، مدل P30 Pro این شرکت چینی همواره جزو بهترین تلفنهای هوشمند دسته‌بندی شده است.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – البته هواوی هرگز در زمینه تولید مدل‌های میان‌رده نیز از رقیبان خود عقب نمانده و محصولات متنوع، کارآمد و محبوبی در این رده به بازارها عرضه کرده است. مدل Huawei Y9 Prime 2019 نیز یکی از همین تلفن‌های هوشمند میان‌رده است که با بهره‌مندی از دوربین ثانویه متحرک، حاشیه‌های باریک صفحه نمایش و تراشه Kirin 710F در کنار دوربین اصلی سه‌گانه چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

این نوشتار به بررسی عملکرد و قابلیت‌های ای تلفن هوشمند می‌پردازد.

 

ابعاد: ۸.۸ × ۷۷.۳ × ۱۶۳.۵ میلیمتر

وزن: ۱۹۶.۸ گرم

نمایشگر: ۶.۵۹ اینچ LTPS IPS LCD

رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت

باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت

دوربین اصلی سه‌گانه: ۱۶، ۸ و ۲ مگاپیکسل

دوربین ثانویه: ۱۶ مگاپیکسل

سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای

رابط کاربری: EMUI 9.1

تراشه: Hisilicon Kirin 710F

از Huawei Y9 Prime تا بهترین ترکیب "میان رده+اقتصادی" 2019(+تصاویر)

نمایشگر ۶.۵۹ اینچی Y9 Prime با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل‌براینچ، بسیار واضح و شفاف است. با توجه به وجود دوربین ثانویه متحرک، با نمایشگر تمام‌صفحه‌ای مواجهیم که هم فاقد ناچ است و هم حاشیه بالایی باریکی دارد.

جنس قاب پشتی از پلاستیک باکیفیت است که در رنگبندی‌های مشکی، سبز زمردی و آبی کبود در بازار موجود است. دکمه حسگر اثر انگشت به همراه ردیف عمودی از سه دوربین اصلی و فلش LED در پشت دستگاه دیده می‌شوند. حسگر اثر انگشت کارایی مناسب و سریعی دارد.

تلفن هوشمند Y9 Prime 2019 در ابعاد ۸.۸ × ۷۷.۳ × ۱۶۳.۵ میلیمتر و وزن ۱۹۶.۸ گرم ساخته شده و خوش‌دست و راحت است.

وجود جک هدفون ۳.۵ میلیمتری از آن دسته خبرهای خوش برای کاربران است، چراکه یکی از امکانات مورد توجه کاربران در تلفن‌های هوشمند به شمار می‌رود. جک هدفون در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده است.

شیار مخصوص جایگذاری سیم‌کارت در قسمت بالایی دستگاه و در کنار پنل دوربین ثانویه قرار دارد.

از Huawei Y9 Prime تا بهترین ترکیب "میان رده+اقتصادی" 2019(+تصاویر)

تلفن هوشمند Y9 Prime 2019 مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه شامل یک لنز ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، یک لنز فوق‌عریض ۸ مگاپیکسل و یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل است.

کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های اصلی این مدل با توجه به رده قیمتی آن، بسیار خوب و قابل قبول است. کاربر برای ثبت بهترین تصویر، نیازی به گشتن بین حالتهای مختلف ندارد، چراکه با یک دوربین خودکار کارآمد مواجه است که بهترین تصویر را در هر شرایطی ثبت می‌کند.

دوربین ثانویه متحرک نیز شامل یک لنز ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالا و وضوح مناسب است.

از Huawei Y9 Prime تا بهترین ترکیب "میان رده+اقتصادی" 2019(+تصاویر)

به گفته هواوی، براساس تست‌های انجام شده این شرکت، دوربین ثانویه این مدل فشاری بالغ بر ۱۵ کیلوگرم را تحمل می‌کند. اگر در حالت بالا بودن دوربین ثانویه، گوشی از دست کاربر به زمین بیفتد، دوربین به صورت خودکار به داخل بازگردانده می‌شود.

از Huawei Y9 Prime تا بهترین ترکیب "میان رده+اقتصادی" 2019(+تصاویر)

تلفن هوشمند Y9 Prime 2019 رابط کاربری EMUI 9.1 را براساس اندروید ۹ پای اجرا می‌کند. تراشه Kirin 710F در کنار رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت عملکرد روان و سریعی به این مدل بخشیده است. البته، امکان افزایش ظرفیت حافظه تا ۱ ترابایت از طریق نصب کارت حافظه میکرو اس‌دی وجود دارد.

دسترسی کامل به برنامه‌های گوگل و گوگل استور نیز یکی دیگر از مهمترین شاخصه‌های این تلفن هوشمند به شمار می‌رود.

 

تمام تلفن‌های هوشمند هواوی طی سالهای اخیر از باتری‌های با عمر بالا بهره‌مند بوده‌اند و Y9 Prime 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تلفن هوشمند به باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت مجهز است که به گفته هواوی، یک بار شارژ آن برای یک روز کامل دوام خواهد داشت.

تلفن هوشمند Huawei Y9 Prime 2019 میان‌رده‌ای کارآمد و قدرتمند است که با برخورداری از دوربین اصلی سه‌گانه، نمایشگر تمام‌صفحه و باتری بزرگ به یکی از مدل‌های محبوب این روزهای بازار جهان تبدیل شده است. همچنین، حافظه داخلی و رم مناسب در کنار نرم‌افزار قدرتمند از دیگر مزیت‌های این مدل محسوب می‌شود. علاوه بر این، نقطه عطف این گوشی زیبا را می‌توان دسترسی کامل آن به برنامه‌های گوگل دانست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا