اردک رنگین‌کمانی! (+فیلم و عکس)

ماندارین، اردک زیبایی پوشیده از پرهای رنگارنگ است که کشورهای چین، ژاپن و کره در شرق آسیا زیستگاه اصلی او به شمار می‌روند. البته در قرن نوزدهم توسط گردشگران به کشورهای غربی برده شد و امروزه تقریبا در همه جای جهان دیده می‌شود.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – پرهای ماندارین‌ نر رنگین‌کمانی از رنگهای قرمز، نارنجی، بنفش، آبی و سبز است، اما پرهای ماندارین ماده فقط خاکستری و سفید است. پرهای پشت این اردک زیبا حالتی مثل بادبان قایق دارد.

ماندارین‌ها از خوردن هر نوع غذایی لذت می‌برند. در تابستانها از بذرها و دانه‌ها تا قورباغه‌ها و ماهی‌ها و در زمستانها بیشتر از گیاهان و حشرات کوچک تغذیه می‌کنند. طول بدن آنها ۳۸ تا ۵۰ سانتیمتر و وزن آنها کمتر از یک کیلوگرم است.
این اردک وقتی جفت خود را انتخاب کند، تا آخر عمر با او می‌ماند. به همین دلیل، ماندارین در کشورهای شرق آسیا نماد عشق و وفاداری است. آنها معمولا آشیانه خود را روی درختها می‌سازند. ۲۸ تا ۳۳ روز بعد از تخم‌گذاری، جوجه‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند و بعد از مادر خود از آشیانه بیرون می‌پرند. وزن سبک و پرهای متراکمشان، از آنها در برابر آسیب ناشی از پریدن محافظت می‌کند.
برای این پرنده تنها راه محافظت از خود در برابر خطر یا دشمن “پرواز” است. سگهای آبی، سمورها، موش‌خرماها و جغدها از جمله شکارچیان آنها هستند.

اردک رنگین‌کمانی! (+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا