نارضایتی مشترکان از پیامک‌های هشدارآمیز ایرانسل

در هفته اخیر ارسال پیامک‌های هشدارآمیز از سوی اپراتور چندملیتی ام.تی.ان-ایرانسل باعث بروز نارضایتی بسیاری از مشترکان این اپراتور شده است.

مجله آنلاین موبنا؛ محمد مهدوی – به گزارش موبنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از انتشار گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر ریزش شدید مشترکان ایرانسلی، این اپراتور دست به دامن ارسال پیامک‌های انبوه شده تا از این طریق بتواند مشترکان خاموش را به استفاده مجدد از سیمکارت‌های این اپراتور ترغیب کند، اما این اقدام با واکنش و انتقادات منفی متعددی از سوی کاربران مواجه شده است.
در هفته‌های اخیر ارسال پیامک‌های تکراری نظیر: «به‌اطلاع می‌رساند طبق مصوبه ۲۱۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سیمکارت‌های اعتباری که بیش از ۹۰ روز غیرفعال بوده‌اند و مانده‌حساب‌ آن‌ها طبق مصوبه فوق به اتمام رسیده است، به حالت تعلیق دائم درخواهند آمد.» یا «اگر مخاطبان ایرانسلی شما بیش از ۹۰ روز غیرفعال هستند، با ارسال شماره ایشان به سرشماره ۳۱۲۰ و بازگشت وی به شبکه ایرانسل هر دو شما می‌توانید از یک گیگ اینترنت رایگان برای همان روز بهره‌مند شوید» باعث نارضایتی بسیاری از مشترکان این اپراتور شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد اپراتور چندملیتی ام.تی.ان-ایرانسل از خرداد تا شهریورماه ۹۸ بیش از ۵۳ هزار نفر از مشترکانش را از دست داده و با کاهش شدید سهم بازار مواجه شده است؛ به‌همین دلیل نیز با استفاده از ترفندهای مختلف نظیر ارسال پیامک‌های هشدارآمیز می‌کوشد – در شرایط اشباع بازار تلفن‌همراه کشور- حداقل همین تعداد از مشترکان فعلی‌اش را به هر روشی حفظ کند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد ایرانسل در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از سهم بازار اپراتورهای موبایل را به‌خود اختصاص داده و بخش عمده‌ای از مشترکان این اپراتور نیز از سیمکارت‌های اعتباری ایرانسل استفاده می‌کنند. آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد فقط ۴.۶ درصد از کل خطوط فعال این اپراتور دائمی هستند و ۹۵.۴ درصد از خطوط فعال این اپراتور نیز از نوع اعتباری هستند.
حجم ۹۵ درصدی سیمکارت‌های اعتباری فعال ام.تی.ان-ایرانسل عملاً نوعی چالش و تهدید برای ادامه فعالیت این اپراتور در بازار رقابتی اپراتورهای کشورمان است، چرا که برخی مشترکان اپراتور دوم به دلیل ارزش پایین‌تر سیمکارت‌های اعتباری، تمایل چندانی به نگهداری و شارژ مجدد سیمکارت‌هایشان ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا