پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!

خستگی‌های روزمره معضل و مشکل بسیاری از ماست. برای اجتناب از این خستگی و خمودگی روزانه و بازیابی انرژی از دست رفته راهکارهای ساده، سریع و ارزانی هست که تنها باید آنها بیاموزیم و هر کدام را که امکانش هست، بکار بگیریم.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – بکارگیری این روشها کمک می‌کند از بی‌حالی اول صبح یا خستگی عصرهنگام خود خلاص شده و انرژی خود را افزایش دهید.
تغییر در برخی عادات روزانه تنها چیزی است که برای افزایش و ماندگاری انرژی خود در طول روز به آن نیاز دارید.
سندرم خستگی مزمن نوعی اختلال ناتوان‌کننده است که به وفور در جوامع انسانی دیده می‌شود. برای جلوگیری از ابتلا به این اختلال می‌توان روش‌های زیر را به کار برد.

پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!
کم آبی بدن، ریشه اغلب خستگی‌های بی دلیل و ناگهانی افراد است. بدن انسان برای عملکرد درست سلولی و عصبی خود نیاز مبرم به آب دارد.
نرسیدن آب کافی به بدن در طول روز منجر به کاهش چشمگیر انرژی انسان خواهد شد. وقتی بدن کم آب می‌شود، به علت غلیظتر شدن خون، فشار بیشتری به قلب وارد خواهد شد. در این هنگام، توانایی بدن برای انجام عملکردهای اساسی خود به مشکل برمی‌خورد و نتیجه آن کم شدن سریع و ناگهانی سطح انرژی فرد است.
پس بهتر است همیشه آب کافی برای نوشیدن در طول روز در دسترستان باشد.

پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!
صبحانه پایه و اساس یک گوارش قوی و سالم و منبع اصلی انرژی روزانه است. به تاخیر انداختن و یا حذف صبحانه از منوی غذای روزانه منجر به کاهش سریعتر انرژی در طی روز می‌شود.
به جای یک صبحانه حجیم و پرخرج، کافیست یک صبحانه مقوی و مغذی بخورید. پخت بسیاری از غذاهای صبحانه سریع و راحت است، آنها را امتحان کنید.
ماست، میوه، غلات و حبوبات از صبحانه‌های مقوی به شمار می‌روند. خوردن صبحانه را فراموش نکنید.

پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!
ورزش فواید بیشماری دارد. روز خود را با چند حرکت ورزشی ساده مثل دویدن و حرکات کششی شروع کنید.
ورزش روزانه و منظم تاثیر فزاینده روی سلامتی، حس و حال و جسم انسان دارد. با افزایش سطح اکسیژن در بدن، مغز نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!
همه ما شبها دهها دلیل برای دیر رفتن به رختخواب و دیر خوابیدن داریم. در هر حال، کیفیت و طول زمان خواب یکی از مهمترین عوامل موثر در سطح انرژی و توانایی‌های ادراکی افراد است.
بنا به توصیه موسسه National Heart, Lung And Blood انسان نیاز مبرم به هفت تا هشت ساعت خواب شبانه دارد.

پنج راه ساده و سریع برای رفع خستگی روزمره!
برای رفع خستگی اول روز یا خمودگی بعدازظهر هیچ راهی بهتر از گوش دادن به یک موسیقی پرانرژی و شاد نیست.
صداها تاثیر چشم‌گیری روی هوشیاری انسان دارند. البته در انتخاب نوع موسیقی باید دقت کنید. یک موسیقی خوب می‌تواند خستگی را رفع و انسان را برای بقیه روز سر پا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا