نیسان و خودرویی که سال ۱۹۸۳ از آینده آمده بود! (+فیلم و تصاویر)

تولید خودروهای مفهومی تاریخچه ای به اندازه عمر این صنعت دارد. محصولات مذکور بستری را برای آینده نگری ها و ماجراجویی های ذهنی طراحان خودرو ایجاد می کند تا بتوانند پیش بینی های خود از آینده را به واقعیتی در زمان حال تبدیل کنند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – با این توضیح به سال ۱۹۸۳ می رویم تا با یکی از محصولات کمپانی ژاپنی نیسان که عنوان مفهومی را برخود داشته، آشنا شویم. نیسان ان آر وی-۲ ظاهری ساده دارد و به اصطلاح از طراحی خطی/جعبه ای برخوردار است. شاید زبان طراحی این محصول برای امروز چندان عجیب نباشد اما گریل(جلوپنجره) و رینگ های آن میان محصولات دهه ۸۰ نیسان کاملا متفاوت بود ولی مهمترین تفاوت های این محصول را باید در کابین و پیشرانه آن جستجو کرد.

نیسان و خودرویی که سال 1983 از آینده آمده بود!/ از مشاهده قابلیت های کابین این محصول شگفت زده می شوید! (+فیلم و تصاویر)

این مدل مفهومی مجهز به چراغ هایی بود که با توجه به زمان(روز یا شب) بطور اتوماتیک روشن و خاموش می شدند. همچنین برف پاک کن اتوماتیک با سنسور باران که امروزه به عنوان یک ویژگی بسیار معمولی در خودروها حضور دارد، برای نیسان ان آر وی-۲ در دهه ۸۰ فعال بود.

نیسان و خودرویی که سال 1983 از آینده آمده بود!/ از مشاهده قابلیت های کابین این محصول شگفت زده می شوید! (+فیلم و تصاویر)

نیسان و خودرویی که سال 1983 از آینده آمده بود!/ با مشاهده قابلیت های کابین این محصول شگفت زده می شوید! (+فیلم و تصاویر)

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید کابین این مدل و نشانگرهای دیجیتال آن کاملا با خاطراتی که ما از خودروهای قدیمی در ذهن داریم، متفاوت است و مکانی برای اوج آینده نگری های نیسان در سال ۱۹۸۳ محسوب می شود.

دکمه های کنترلی در قسمت وسط فرمان که می شود با آن کروز کنترل و رادیو را تنظیم کرد. در مرکز کنسول یک نمایشگر  پرتویی کاتدی لمسی قرار دارد که مخصوص نمایش نقشه و سیستم جی پی اس خودرو است. نمایشگر لمسی عملکرد و سرعت پاسخ بسیار مناسبی دارد.

اینجا از نشانگر های متعارف آمپر هم خبری نیست و جای آن از نشانگر دیجیتال چند بخشی استفاده شده است.

سامانه کروز کنترل ان آر وی-۲ هنگامی که خودرو بیش از حد به وسیله نقلیه جلویی نزدیک می شود، اعلام هشدار کرده و بطور اتوماتیک سرعت را کاهش می دهد تا فاصله ایمن ایجاد شود.

 

 

در سیستم هوشمند این خودرو همچنین یک میکروفون و ۲۶ فرمان صوتی بصورت پیش فرض فعال شده است که ظاهرا زبان انگلیسی را نیز پشتیبانی می کند.

برای ان آر وی-۲  از یک تپنده متانولی توربو ۱.۳ لیتری با ۱۲۰ اسب بخار خروجی استفاده شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا