مفهوم «تحول دیجیتال» نیازمند تعریف و طبقه بندی است

رئیس هیات مدیره همراه اول گفت: تحقق تحول دیجیتال در گرو تعریف و طبقه بندی این مفهوم است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، علی بقایی در جلسه معارفه مدیرعامل جدید همراه اول ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های حمید فرهنگ در طول ۲۳ ماه حضور در این شرکت و برشمردن اقدامات ارزنده وی نظیر تدوین و اجرای برنامه پنج ساله استراتژیک همراه اول، ابراز امیدواری کرد که آقای اخوان بهابادی با همراهی و همکاری هیات مدیره و بدنه اجرایی شرکت بتواند اهداف این برنامه استراتژیک را تحقق ببخشد.
رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران با بیان اینکه آقای اخوان بهابادی به مدت دو سال در رأس هیات مدیره همراه اول حضور داشته و به مدیریت شرکت از منظر کلان پرداخته است، اظهار کرد: در این شرایط، بهترین گزینه برای تصدی مقام اجرایی شرکت خود ایشان است و انشاالله با حمایت هایی که هیات مدیره دارند، بتوانند جایگاه همراه اول را به عنوان رهبر بازار ICT کشور حفظ کنند.
وی اجرای فاز هشتم برنامه توسعه شبکه را از اقدامات پر زحمتی دانست که هم زمان با اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران و سخت شدن روال انتقال پول صورت گرفت و عنوان کرد: همین موضوع باعث شد تا هزینه سرمایه گذاری های شرکت افزایش یابد و زمینه جهش در برنامه استراتژیک فراهم شود؛ لذا از آقای اخوان می خواهیم هر یک روز کاری را تبدیل به دو یا سه روز کاری کنند تا بتوانیم از جایگاه اول مان در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات چه از منظر تعداد مشترکان، درآمد، مباحث فنی و بازار حراست کنیم.
بقایی با تأکید بر اینکه حفظ جایگاه رهبری بازار ICT نیازمند رعایت یکسری الزامات نظیر تعریف و طبقه بندی چشم انداز برنامه استراتژیک «تحقق رویای دیجیتال» است، اذعان کرد: نهضت تحول دیجیتال چند ماهی می شود که در سطح شرکت آغاز شده و تمامی بازار ICT و سهامداران منتظر هستند تا ببینند برای این مهم، درصدد انجام چه کارهایی هستیم؛ پیش از هر چیز نیاز داریم تحول را به سطوح «درون سازمانی»، «برون سازمانی(حوزه کسب و کار)» و «زیرساخت شبکه» تقسیم بندی کنیم.
رئیس هیات مدیره خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات قابل توجهی که در فاز هفتم توسعه شبکه صورت و زیربنای تحول دیجیتال که همان پهنای باند وسیع است، شکل گرفت، لذا از منظر زیرساخت شبکه، نگرانی ای نداریم.
وی ادامه داد: هر چند استراتژی و برنامه های عملیاتی تحول دیجیتال تدوین شده، ولی لازم است اقدامات بیشتر و جدی تری در این راستا انجام شود؛ طبیعتا شرکتی که ادعای تحقق رویای دیجیتال را می کند باید ابتدا خودش را دیجیتالی کند و این تحول باید در اعماقش صورت گیرد.
بقایی تحول کسب و کاری را سخت تر از تحول سازمانی دانست و ابراز کرد: در برنامه استراتژیک لایه Beyond Core را با نگاه به همین این بُعد درنظر گرفتیم و شرکت «حرکت اول» را هم برای تحقق این لایه و تقویت کسب و کارهای دیجیتال به صورت مستقل در نظر گرفتیم.
وی بهینه سازی ساختار سازمانی را از جمله وظایف مهم دیگر مدیریت جدید بیان کرد که در راستای تحول درون سازمانی باید سریع تر به سرانجام برسد و درباره دیگر اقدامات تصریح کرد: انتظار اجرای سریع تر فاز هشتم توسعه را دارم؛ زیرا تکنولوژی به سرعت در حال تحول است و کشورهای توسعه یافته بر سر اجرا و پیاده سازی نسل۵ در حال رقابت هستند. قطعا با توجه به هزینه های سنگین سرمایه گذاری در این نسل نمی توانیم از رهبران پیاده سازی این تکنولوژی در دنیا باشیم، اما می توانیم جایگاه نخست را در میان کشورهای همسایه و منطقه در اختیار بگیریم.
رئیس هیات مدیره همراه اول با تأکید بر اینکه این اپراتور یک بنگاه اقتصادی است، اظهار کرد: همانطور که ICT به مرور وارد دیگر صنایع نظیر سلامت، بانکداری و… می شود، باید بدانیم تنها با روحیه کار تیمی و انسجام می توانیم برنامه های کلان شرکت را تحقق بخشیده و به سر منزل مقصود برسانیم که امیدواریم با انتصاب مدیریت جدید به این مهم جامه عمل پوشانده شود.
گفتنی است در این مراسم مهدی اخوان بهابادی رسما به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات سیار ایران معارفه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا