بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

طی تحقیقی در ایالات متحده مشخص شده است که صاحبان سگها سالانه بیش از ۱۰۰۰ دلار خرج روتین برای سگهای خود دارند. هزینه مربوط به بهداشت و سلامت را که به این مبلغ اضافه کنیم، به عدد سرسام‌آوری می‌رسیم؛ و این هزینه‌ها جدا از قیمت خریداری خود سگ، هزینه خریداری وسایل و آموزش اوست.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – در مجموع، سگهای بزرگ جثه نسبت به سگهای کوچکتر هزینه خورد و خوراک و نگهداری بیشتری دارند. سگهای مو بلند هزینه پیرایش بیشتری دارند و سگهای نگهبان کم خرج‌ترند.
پیشتر با چند مورد از نژادهای گران‌قیمت و پرخرج سگها آشنا شدیم، در ادامه به معرفی یازده مورد آخر از از آنها می‌پردازیم.

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: مشکلات قلبی، کم‌کاری تیروئید

خرج‌های اضافه: آموزش زودهنگام برای اجتماعی شدن

این سگ قدبلند و لاغر اصالتا از آفریقای جنوبی است و موهای کوتاه و نرم او نیاز چندانی به مراقبت ندارد. برخلاف دیگر نژادهای سگ، آزاواخ در هر رنگ و ترکیب رنگی یافت می‌شود. همانطور که از ظاهر فیزیکی‌اش پیداست، نیاز به فعالیت روزانه دارد و عاشق دویدن است.

این نژاد اهل صحرای آفریقا و منطقه “ساحل” است که در آنجا با خانواده صاحب خود زندگی کرده و برای آنها به شکار حیوانات مختلف می‌پردازد.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران، مشکلات قلبی، اختلال تیروئید

خرج‌های اضافه: آموزش، حیاط

باکسر سگی با اندازه متوسط تا بزرگ است که به دلیل خلق ‌و خوی آرام و رفتار صبورانه‌اش یکی از بهترین حیوانات خانگی به شمار می‌رود. باکسر از سگهای محافظ و نترس است که موقع بازی با دیگر سگها در حال مشت زدن به آنها دیده می‌شود.

موهای کوتاه او نیاز به مراقبت زیادی ندارد اما ناخن‌هایش هر ماه باید کوتاه شود. باکسرها بسیار پر انرژی هستند و نیاز به فعالیت روزانه زیاد در حیاط دارند. آنها از اینکه کاری برای انجام داشته باشند، لذت می‌برند. باکسرها باید حتما آموزش ببینند تا به مردم حمله‌ور نشوند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: بیماری قلب و کلیه

بول ترییِر سگ مستقلی است که نیاز به فعالیت روزانه و تمرینات ذهنی دارد. موهای کوتاه او نیاز به مراقبت زیادی ندارد اما ناخن‌هایش باید مرتبا کوتاه شود. این نژاد با سر تخم‌مرغی و گوشهای تیزش شناخته می‌شود و عاشق بازی کردن است. در شناسایی بمب، عملیات نجات و جستجو و حتی به عنوان سگ درمانگر و سگ خدمت‌رسان بکار گرفته می‌شود.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران، کم‌کاری تیروئید، نفخ، مشکلات بینایی و قلبی

خرج‌های اضافه: حیاط بزرگ

این سگ بزرگ جثه و قد بلند به عنوان سگ مزرعه و سگ نگهبان بکار گرفته می‌شود. موهای ضد آب او نیاز به برس‌کشی دارد و ناخنهایش هفته‌ای یک تا دو بار باید کوتاه شود.

این سگ باید همیشه مشغول کاری باشد و نیاز به حیاط بزرگ برای بازی و دویدن دارد. آموزش زودهنگام برای اجتماعی شدن برای این نژاد بسیار ضروری است. بوویر دو فلاندرس از بازی کردن لذت می‌برد و به عنوان سگ جستجو و نجات خیلی خوب عمل می‌کند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: نفخ، بیماری قلبی و سرطان

خرج‌های اضافه: حیاط

وزن این سگ بزرگ به ۸۱ کیلوگرم می‌رسد. برخلاف جثه بزرگش، سگ آرامی است که حتی به عنوان سگ درمانگر نیز بکار گرفته می‌شود. نیاز به فعالیت بدنی منظم دارد و به دلیل شم شکار بالایی که دارد، نباید بدون قلاده در یک محیط باز رها شود. موهای پرپشت او نیاز به برس‌کشی هفتگی دارد.

برای جلوگیری از بروز رفتارهای خشن، باید آموزش زودهنگام برای اجتماعی شدن داشته باشند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران و آرنج، کم‌کاری تیروئید، مشکلات خونی و بینایی

خرج‌های اضافه: پیرایش هر دو ماه یکبار، حیاط

بدلینگتون ترییِر یکی از معدود نژادهایی است که موریزی ندارد اما موهایش سریع رشد می‌کند و حداقل هفته‌ای یکبار باید برس‌کشی و هر دو ماه یکبار نیز پیرایش شود. بدلینگتون ترییِر سگ پر انرژی با رفتارهای دوستانه است و بسیار سریع می‌دود. آنها محافظ خانواده و بسیار توجه طلبند. همانند دیگر سگهای باهوش، آموزش آنها امری بسیار مهم است.

این نژاد در منطقه نورثامبرلند برای شکار خرگوش و جانوران موذی در معادن به کار گرفته می‌شده و گرچه ذاتا حیوان درنده‌خویی نیست اما یک ضرب‌المثل رایج هست که می‌گوید این سگ “به محض اینکه اولین شکار خود را انجام دهد تا پای مرگ به شکار ادامه خواهد داد”.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران و آرنج، مشکلات چشمی

خرج‌های اضافه: آموزش زودهنگام

بلژین مالینویز سگی با اندازه بزرگ تا متوسط است که اغلب با نژاد ژرمن شپرد اشتباه گرفته می‌شود. سگ باهوشی است که اگر کاری برای انجام نداشته باشد یا کسی کنارش نباشد، سرحال نیست. این سگها نیاز به فعالیت مستمر و بخصوص بازیهای فکری دارند.

آنها از اینکه در کنار صاحب خود به رانندگی، دوچرخه سواری و بازی مشغول شوند، لذت می‌برند. موهای کوتاهشان نیاز به مراقبت زیادی ندارد اما در دوران موریزی نیاز به شانه‌زنی مرتب دارند. از آنجا که بلژین مالینویزها نوعی سگ شکارچی به شمار می‌روند، آموزش زودهنگام اجتماعی شدن برای آنها امری ضروری است.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بیش از ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: مشکلات چشم، ران، زانو و قلب

خرج‌های اضافه: حیاط

سگهایی بسیار کوچک هستند که موهای نرمشان نیاز به شانه‌زنی و شستشوی منظم دارد؛ گوش‌هایشان باید به صورت هفتگی بررسی شده و ناخن‌هایشان هر ماه کوتاه شود. این سگها از فعالیت در محیط بیرون و انجام برخی بازیها لذت می‌برند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: مشکلات چشم، زانو و ران

خرج‌های اضافه: پیرایش حرفه‌ای هر دو ماه یکبار

لوچن در زبان آلمانی به معنای شیر کوچک است. لوچن سگ کوچکی است که نیاز به پیرایش منظم دارد و از گذراندن زمان با صاحب خود لذت می‌برد. این سگها بسیار هوشیار بوده و به کوچکترین حرکت و صدایی به سرعت واکنش نشان می‌دهند، بنابراین آموزش زودهنگام برای کنترل سروصدای ناخواسته آنها بسیار ضروری است.

این سگها علاوه بر اینکه همراهان خوبی برای صاحب خود هستند، به عنوان سگ نگهبان و یا سگ شکارچی موجودات کوچک مثل موشها نیز به کار گرفته می‌شوند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران، مشکلات شانه و قلب

خرج‌های اضافه: آموزش

روت‌وایلر سگی با قد متوسط تا بلند است که رفتار دوستانه، آرام و منزوی از خود نشان می‌دهد. این سگها نیاز به برس‌کشی هفتگی و حمام منظم دارند.

آنها نیاز به فعالیت روزانه دارند و عاشق شنا و پیاده‌روی هستند. از آنجا که جزو سگهای قدرتمند هستند، نیاز به آموزش زودهنگام برای اجتماعی شدن دارند.

 

بخش سوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین ۲۰۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار

مشکلات رایج مربوط به سلامت: دیسپلازی ران

خرج‌های اضافه: آموزش زودهنگام، حیاط

پولیش لولند شیپ‌داگ یا نژاد PON سگهای پرانرژی هستند که نیاز به فعالیت شدید روزانه دارند. سگهایی اجتماعی هستند که از بازی و پیاده‌روی طولانی با صاحبان خود لذت می‌برند. از موارد ضروری برای این سگها آموزش زودهنگام برای کنترل رفتارشان است.

موهایشان نیاز به شانه‌زنی مرتب دارد و گوش‌هایشان نیز باید هر هفته بررسی و تمیز شود.


بخش اول | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا