نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)

اگر برای یکبار هم فیلمی از سینمای ژاپن را مشاهده کرده باشید قطعا تعداد زیاد خودروهای مکعبی کوچک و همچنین ون های متنوع در خیابان ها، نظرتان را جلب کرده است!

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ میزبان آخرین رویدادهای خودرویی بویژه از نوع ژاپنی آن است! خارجی ها در نمایشگاه امسال حضور کمرنگی دارند و فقط آلپینا، بنز و رنو غیر بومی های این رویداد خودرویی محسوب می شدند. اما این مساله چیزی از ارزش های نمایشگاه کم نکرده زیرا صنعت خودروی ژاپن و نام های فعال در آن چنان قدرتمند است که به تنهایی برای راه اندازی بدون محدودیت هر نمایشگاه خودرویی کفایت می کند!

گزارشی از نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ را اینجا مشاهده کنید.

یکی از بخش های جالب نمایشگاه به ون های معرفی شده در آن، اختصاص دارد. علاقه یا بهتر بگوئیم کاربرد بالای خودروهای کلاس وَن برای ژاپنی ها موجب شده تا خودروسازان این کشور نیز توجه ویژه ای به تولیداتی در این گروه داشته باشند. اگر برای یکبار هم فیلمی از سینمای ژاپن را مشاهده کرده باشید قطعا تعداد زیاد خودروهای مکعبی کوچک و همچنین ون های متنوع در خیابان ها، نظرتان را جلب کرده است!

در ادامه مطلب با گروه خودروی عصر ایران همراه باشید:

نیسان الگرند / تویوتا گرن اِیس

اگر مینی ون نیسان کوئست را به خاطر داشته باشید تا سال ۲۰۱۷ در بازارهای خارجی حاضر بود و پس از آن از برنامه فروش نیسان خارج شد اما این پلتفرم با نام الگرند در ژاپن سه نسل است که به حیات خود ادامه داده و در نمایشگاه نیز مدل روز آن، حضور دارد. الگرند خودرویی است به مراتب زیباتر و جذاب تر از کوئست که هرگز اسیر محدودیت های طراحی  مکعبی یک ون نشده و طراحی برتر را در این کلاس به نمایش گذاشته است.

کوئست ۲۰۱۷

نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)

در الگرند از دو موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر یا ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر استقاده می شود. طول این پلتفرم ۴۹۱۵ میلیمتر و فاصله محورها ۳۰۰۰ میلیمتر است. عرض خودرو ۱۸۵۰ میلیمتر و ارتفاع بسته به تریم ۱۸۰۵ یا ۱۸۱۵ میلیمتر خواهد بود.

 

تویوتا نیز در نمایشگاه خودروی توکیو یک رقیب برای الگرند معرفی کرده که گرن ایس نام دارد. میان این محصول و الگرند شباهت های ظاهری زیادی مشاهده می شود. محصول تویوتا را باید یک ون لوکس دانست زیرا در طراحی فضای داخل کابین تاکید زیادی روی چرم طبیعی و قطعاتی از چوب بوده است.

این محصول ۵۳۰۰ میلیمتر طول، ۱۹۷۰ میلیمتر عرض و ۱۹۹۰ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله محورها نیز برابر با ۳۲۱۰ میلیمتر است. برای گرن ایس از موتور کلین دیزل ۲.۸ لیتری استفاده شده است.

 

تویوتا هایس کرفت پلاس / نیسان ان وی۳۵۰

هایس(های اِیس) را باید یکی از نوستالژی های صنعت خودروی ژاپن نام بگذاریم. این محصول از سال ۱۹۶۷ تا به امروز روی خط تولید تویوتا قرار دارد و یکی از باسابقه های این کمپانی محسوب می شود. در نمایشگاه توکیو یک نمونه ویژه از این خودرو به نمایش گذاشته شده که شخصی سازی های جالبی برای کمپینگ همراه خود دارد و یک نمونه کاملا نمایشی است.

یکی دیگر از خودروهایی که نیسان در این نمایشگاه معرفی کرده؛ ان وی۳۵۰ نام دارد. این محصول از خانواده مکعبی شکل ها طراحی جذابی دارد که آنرا به یک محصول مناسب برای کلان شهرهای پر از خودرو و جمعیت شبیه توکیو تبدیل می کند.

دو گزینه در بخش پیشرانه برای این محصول قابل سفارش است. نمونه ۲.۵ لیتری بنزینی با ۱۴۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۱۳ نیوتن متر و دیگری نمونه ۲.۵ لیتری توربودیزل با خروجی ۱۴۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۶ نیوتن متر. مصرف سوخت پیشرانه اول ۸.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر و نمونه دوم ۱۰ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)

این محصول می تواند برای حمل بار یا مسافر(با ۱۵ سرنشین+راننده) مورد استفاده قرار گیرد.

 

سوزوکی هاستلر

به خاطر ظاهر متفاوت نمی توانیم دقیقا آنرا در کلاس مشخصی قرار دهیم اما ظاهر مکعبی آن دلیلی است تا در لیست امروز ما قرار بگیرد. نسل اول این محصول از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار دارد و نمایشگاه توکیو مکانی برای مدل مفهومی هاستلر به عنوان آغازی برای نسل دوم است.

نسل اول این محصول از دو نمونه موتور استفاده می کند یکی ۶۵۸ سی سی تنفس طبیعی و دیگری نسخه توربوشارژ همین موتور. خروجی نمونه اول برابر با ۵۲ اسب بخار و نمونه دوم ۶۴ اسب بخار است. پیش بینی می شود برای هاستلر نسل دوم هم از موتوری مشابه استفاده شود.

 

نیسان دیز / میتسوبیشی ایی کی اکس

هر دو خودرو از یک پلتفرم مشترک استفاده می کنند و بنابراین شباهت های ظاهری زیادی را به  نمایش گذاشته اند. هر دو خودرو مجهز به آخرین فناوری های روز هستند. کروز کنترل هوشمند، هشدار خروج از خط، سیستم ناوبری هوشمند و دستیار رانندگی هوشمند از جمله فناوری های حاضر در این محصولات هستند.

نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)

در بخش پیشرانه نیز بسته به تریم انتخابی گزینه های متنوعی شامل ۳ سیلندر بنزینی و ۳ سیلندر هیبریدی و ۳ سیلندر هیبریدی توربوشارژ قابل سفارش است. تمامی این مدل ها با جعبه دنده سی وی تی عرضه می شوند.

نیسان دیز

میتسوبیشی ایی کی اس

هوندا اِن ون / دایهاتسو تنتو

اِن ون و تنتو یک ویژگی مشترک جالب دارند! ستون وسط یا “بی پیلار” بطور کامل در هر دوی آنها حذف شده است. درب جلو و عقب در هر دو خودروی نامبرده می تواند بطور مستقل باز و بسته شود.

اِن ون

در قسمت انتهای اِن ون یک دستگاه فروش خودکار نصب شده است.

برای تنتو نیز امکانات ویژه با هدف کاربری بیشتر برای معلولان در نظر گرفته شده است.

تنتو

میتسوبیشی کی واگن(Super Height) / نیسان سرِنا

این دو مدل نیز جز دیگر ون های نمایشگاه توکیوهستند. این کی واگن درواقع نسخه بلند قد ایی کی اکس است!

نیسان سرنا نیز یک خودروی باسابقه محسوب می شود زیرا از سال ۱۹۹۱ تا کنون ۵ نسل آن ارائه شده و هنوز هم در برنامه های تولیدی نیسان قرار دارد.

مازیار دانیالی

نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
نمایشگاه توکیو به سبک فیلم های ژاپنی! (+تصاویر)
 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا