«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

نمای جلوی این خودرو را می توان یک تابلوی مینیمال دانست که با رازهای پنهان در سادگی خود، بیننده را به تحسین زیبایی ها وادار می کند.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – گاهی اوقات همزمانی چند رویداد با یکدیگر موجب می شود تا مطلوب ترین شکل یک وضعیت را تجربه کنیم و از این تلاقی اتفاقات کاملا هیجان زده شویم!

مشابه حالت مذکور برای یک ب ام و هنگامی که لوگوی اِم و همچنین کامپتیشن را روی بدنه خود داشته باشد، رخ داده است! ترکیبی از بهترین های ممکن که تحفه ای باواریایی را پیش روی مشتری قرار می دهد.

پیش از این در گروه خودروی عصر ایران محصولاتی را از ام کامپتیشن معرفی کرده ایم که در لینک های زیر قابل دسترسی است:

ام۵ کامپتیشن

ام۲ کامپتیشن

اما امروز یک کامپتیشن متفاوت را برای بررسی انتخاب کرده ایم؛ متفاوت از این منظر که اینبار لوگوی ام کامپتیشن روی یک بلند قامت آلمانی مشاهده می شود: اکس۳ ام کامپتیشن

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

 

اکس۳ از سال ۲۰۰۳ تا کنون که سومین نسل آن روی خط تولید قرار دارد همواره خودرویی زیبا، پرطرفدار و چابک بوده است.

نسل اول اکس۳ (ایی۸۳) از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ تولید شد.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

نسل دوم (اف۲۵) از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ تولید شد.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

نسل سوم (جی۰۱) از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

طی این سال ها ویرایش های مختلف ظاهری و موتوری روی این خودرو اجرا شده است.

طراحی

اکس۳ ام کامپتیشن مدل ۲۰۲۰ یکی از زیباترین محصولات تولید شده در کلاس کراس اوورهای باکیفیت محسوب می شود. نمای جلوی این خودرو را می توان یک تابلوی مینیمال دانست که با رازهای پنهان در سادگی خود، بیننده را به تحسین زیبایی ها وادار می کند. گریل(جلوپنچره) سنتی باواریایی ها اینجا هم حضور دارد و میان دو چراغ خوش فرم با جزئیات ال ایی دیی و هالوژن قرار گرفته است. بامپر(سپر) یکپارچه که تقریبا بیشتر بخش های آن به ورودی های هوا اختصاص یافته هماهنگی زیادی با شکل گریل دارد. برجستگی هایی که طراحان ب ام و روی بامپر بویژه در طرفین آن ایجاد کرده اند بر جذابیت های ظاهری این بخش افزوده است.

باحرکت به سمت نمای جانبی، با فرمول ثابت ب ام و در کراس اوورها و شاسی بلندهایش روبرو می شویم یعنی استفاده بهینه یا بهتر بگوئیم هوشمندانه از خطوط.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

این محصول در نمای جانبی خط شانه بسیار قدرتمندی دارد؛ مسیری که از بخش انتهایی فندر(گلگیر) جلو آغاز و در نهایت به گوشه چراغ عقب که روی فندر عقب قرار دارد ختم می شود. تفات سطح ایجاد شده روی درب ها، شیب فوق العاده ملایم سقف، فلیرهای لبه فندرها و در نهایت رینگ های اختصاصی ۲۱ اینچی ب ام و منظره ای بسیار زیبا در این بخش ایجاد کرده اند.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

اکس۳ از آن خودروهایی است بهترین کیفیت طراحی در نمای جانبی را به نمایش می گذارد. یکی از نویسندگان مطرح نقدهای خودرویی می گوید: تمامی نسل های اکس۳ در نمای جانبی به نوعی مرا به یاد کفش های بسکتبال نایکی می اندازد! همان کیفیت، همان جذابیت و البته همان حس چابکی!

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

در شرایطی که هنوز درگیر زیبایی های نمای جانبی هستیم و اثر آن تمام نشده به یک منظره بینظیر دیگر در نمای عقب ب ام و می رسیم؛ جائیکه چراغ ها با الگویی بسیار جذاب جانمایی شده و لوگوی ام پاور و کامپتیشن در کنار نام مدل خودرو یعنی اکس۳ قرار گرفته است. به آنچه که گفته شد باید خروجی های اگزوز دوقلو که درون دیفیوزر در طرفین قرار دارند هم اشاره کنیم.

 

 

احتمالا این اگزوزها وظیفه مهمی در راهبردهای قدرتی کامپتیشن برعهده دارند که در بخش های دیگر مطلب بدان خواهیم پرداخت!

ابعاد بدنه خورو:

فاصله بین محورها: ۲۸۶۴ میلیمتر

طول: ۴۷۳۰ میلیمتر

عرض: ۱۸۹۷ میلیمتر

ارتفاع: ۱۶۶۹ میلیمتر

وزن: ۲۱۷۱ کیلوگرم

 

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین با توجه به تریم انتخابی مشتری تفاوت هایی را دارد اما در تصاویری که مشاهده می کنید اکس۳ ام کامپتیشن تریم دو رنگ مشکی و کد خاصی از بژ دارد. صندلی های ام اسپرت نیز از همین دو رنگ پوشانده شده اند. همانند اکثر خودروهای اسپرت باکیفیت البته این بار برای یک کراس اوور شاهد استفاده از فیبرکربن در بخش هایی از پنل های داخلی درب ها و همچنین کنسول مرکزی هستیم. با آنکه صندلی های جلو کاملا راحت هستند اما ردیف عقب از فوم بسیار سختی تولید شده که در مسیرهای طولانی خستگی را برای سرنشین های عقب به همراه دارد.

«ب ام و» و کراس اووری که قاتل سدان و کوپه است! (+فیلم و تصاویر)

از امکانات خودرو می توان به: نمایشگر هدآپ، سامانه تمام چرخ محرک، سامانه ناوبری اختصاصی ب ام و، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی ویژه سیستم سرگرمی و دوربین های محیطی، دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو و همچنین پشتیبانی از دستیار صوتی و قابلیت شناسایی دستورات حرکتی، شارژر بی سیم، گرمکن فرمان، سقف شیشه ای پانورامیک، تهویه هوشمند، نورپردازی هوشمند داخل کابین، وای فای هات اسپات، سیستم صوتی برند مطرح هارمن کاردون و سیستم های-فای و … اشاره کرد.

 

 

از امکانات هوشمند خودرو در بخش ایمنی نیز می توانیم به: هدلایت تطبیقی، ترمز هوشمند مجهز به سیستم شناسایی عابر پیاده و هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل فعال، هشدار برخورد از عقب، دستیار پارک هوشمند، نمایش تصویر کامل خودرو در تلفن هوشمند مالک خودرو در حالت ریموت، هشدار خروج از خط، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، تعویض دنده با پدال های پشت و … اشاره کنیم.

 

پیشرانه

و اما نوبت به جذاب ترین بخش این مطلب رسیده است که اساسا امضا کامپتیشن اینجا ارزش های خود را نشان می دهد. در این خودرو از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربودوقلو با ۵۰۳ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۴۲ پوندفوت استفاده شده است. تصور رانندگی با این هیولای بلندقامت در خیابان ها حقیقتا بسیار دلچسب و خواستنی است.

ب ام و در این خودرو از دریچه های اگزوز الکتریکی استفاده کرده است که این سامانه با عملکرد هوشمند خود صدای بسیار جذابی را برای اکس۳ ام کامپتیشن بویژه در دور بالای موتور ایجاد می کند.

 

 

پیشرانه اکس۳ ام کامپتیشن با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده تا این خودرو طی ۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد! که برای یک کراس اوور رکورد فوق العاده ای محسوب می شود.

بیشینه سرعت اکس۳ ام کامپتیشن ۲۸۵ کیلومتر برساعت است. میزان مصرف سوخت که در حالات مختلف برای هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است: درشهر ۱۶.۸ لیتر، بزرگراه ۱۲.۳ و در حالت ترکیبی ۱۴.۷ لیتر.

قیمت پایه این خودرو ۷۷۹۰۰ دلار است و برای مدلی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت با توجه به آپشن های موجود ۸۴۴۰۰ دلار بوده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا