«کراس اسپرت»؛ شاسی بلندی در کلاس اقتصادی! (+فیلم و تصاویر)

اینجا دقیقا فولکس واگن از تاکتیک هوندا برای ارائه مدل پاسپورت استفاده کرده که همان نسخه کوچک شده مدل پایلوت محسوب می شود.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی – نام “اطلس” در گروه خودروسازی فولکس واگن با آینده نگری ها و ماجراجویی های فناورانه این خودروساز آلمانی پیوند عمیقی دارد. معرفی چند مدل مفهومی از خانواه اطلس طی سال های گذشته عاملی بوده تا مخاطبان به خوبی با این نام آشنا باشند.

در سال ۲۰۱۸ و هنگام برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک؛ فولکس واگن یکی از جدیدترین  اطلس های خود را با نام کراس اسپرترونمایی کرد. این محصول همانطور که از نامش برمی آید در کلاس کراس اوور و از نوع اسپرتآن است.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

در ادامه نگاه دقیق تری به این خودرو خواهیم داشت:

طراحی

اطلس کراس اسپرت ۲۰۲۰ به عنوان یک کراس اوور متوسط پهن پیکر با ظرفیت ۵ سرنشین معرفی شده است. از این رو می توانیم آنرا نسخه کوچکتر شاسی بلند اطلس با ۷ سرنشین بدانیم. اینجا دقیقا فولکس واگن از تاکتیک هوندابرای ارائه مدل پاسپورت استفاده کرده که همان نسخه کوچک شده مدل پایلوت محسوب می شود.

هوندا پاسپورت و پایلوت

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

اطلس کراس اسپرت ۲۰۲۰ در مقایسه با اطلس به میزان ۷۱.۱۲ میلیمتر در طول کوتاه تر است اما فاصله بین محورها در هر دو مدل ۲۹۷۹ میلیمتر است. عرض این محصول برابر با ۱۹۸۸ میلیمتر است.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

یکی از تغییرات اندازه مربوط به ارتفاع خودرو می شود که در اطلس کراس اسپرت ۵۸.۴۲ میلیمتر کوتاه تر شده تا ظاهری کوپه مانند به خود بگیرد.

کراس اسپرت به رغم دی ان اِی مشترک با اطلس اما یک دماغه اختصاصی برای خود دارد که در مجموعه ظاهری تهاجمی تر یا اسپرت تر به این خودرو داده است. چراغ های جلو در عرض توسعه یافته و جزئیات داخلی کاملا جدیدی دارند. هالوژن ها و نواری از ال ایی دیی در اطراف هماهنگی خاصی با گریل(جلوپنجره) ایجاد کرده اند. بویژه آنکه با بافت نرده ای کرومی رنگ گریل دقیقا در یک راستا قرار دارند.

اگر خط بالای بامپر(سپر) جلو و مسیری که طی می کند را دقت کنید موجب شده تا کراس اوور در نمای جلو ظاهری جدی اما متبسم داشته باشد. فولکس واگن المان های کرومی زیادی را به طراحی دماغه اضافه کرده است؛ از لوگوی بزرگ کمپانی تا نوار اطراف ورودی های هوا در بامپر(سپر). یکی دیگر از تغییرات نمای جلو به بامپر مربوط می شود که ظاهری کاملا اسپرت به خود گرفته و در مقایسه با اطلس جزئیات بیشتری دارد.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

با حرکت به سمت نمای جانبی با یک محیط هندسی جالب روبرو می شویم! اینجا فولکس واگن تا توانسته از خطوط و زوایا برای ایجاد تفاوت سطح و در نتیجه افزایش جذابیت های نمای جانبی خودرو استفاده کرده است.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

فندرهای(گلگیر) برجسته و یک هلال پلاستیکی تیره که داخل آن قرار گرفته ظاهری عضلانی برای کراس اسپرت ایجاد کرده اند. خطی در طول خودرو از فندر جلو تا عقب کشیده شده که عملا موجب می شود تا قدرت خط شانه کم رنگ شود اما به هر ترتیب کراس اسپرت در بخش نمای جانبی یک محصول ساده نیست و ویژگی های خاص خود را دارد.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

در قسمت انتهای درب ها و بالای رکاب بازهم شاهد حضور یک نوار کرومی هستیم که ادامه آن دور خودرو حرکت کرده است.

در خودروی مورد بررسی ما که تریم آر- لاین این محصول است از رینگ های آلومینیومی ۲۱ اینچی استفاده شده است.

 

 

در نمای عقب زبان طراحی آشنای فولکس واگن را مشاهده می کنیم که قبل تر در تیگوآن هم مشابه آنرا دیده ایم. در این بخش نیز عناصر کرومی حضور پررنگی دارند.

 

کابین و امکانات هوشمند

فولکس واگن در ارائه کابین های ساده اما فناورانه شهرت زیادی دارد. در اطلس کراس اسپرت نیز همین قوانین رعایت شده تا یک کابین زیبا، باکیفیت و در عین حال ساده و به دور از جزئیات اضافه را شاهد باشیم. در مرکز کنسول جلو یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و نمایش تصاویر دوربین های محیطی قرار دارد.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

فرمان با طرح جدید، شارژر وایرلس در حالت آپشن، گرم کن صندلی های عقب، سیستم تهویه صندلی های ردیف جلو و سیستم صوتی فِندر با ۱۲ اسپیکر از جمله امکانات جدیدی است که برای کراس اسپرت درنظر گرفته شده است.

نشانگر آمپر دیجیتال در گرانترین تریم این خودرو قابل سفارش است. ورود بدون کلید، هات اسپات،  کنترل میزان سوخت و ارسال مقصد به سیستم ناوبری به روش  ریموت نیز از دیگر امکانات قابل سفارش برای کراس اسپرت است.

ترمز اضطرارای هوشمند، هشدار برخورد از جلو، نمایش نقاط کور دید راننده و هشدار پارک عقب جز امکانات حاضر در تمامی تریم ها هستند.

در نسخه های گرانتر سانروف، کروز کنترل تطبیقی(فعال در ترافیک) و دستیار پارک هوشمند نیز به امکانات خودرو اضافه می شود.

اطلس کراس اسپرت؛ شاسی بلندی در کانال 30 هزار دلار! (+فیلم و تصاویر)

 

پیشرانه

در بخش موتور دو گزینه پیش روی مشتریان قرار دارد؛ یکی نمونه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با خروجی ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۶ پوندفوت و دیگری نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۸ پوند فوت. هر دو مورد نامبرده با یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده اند.

در نسخه ۴ سیلندر توربو لوگوی ۴موشن نشانگر فعال بودن سامانه تمام چرخ محرک نیز مشاهده می شود که در نسخه ۶ سیلندر قابل سفارش نیست.

برای این محصول هنوز قیمت دقیقی مشخص نشده اما کارشناسان به محدوده ۳۲ هزار دلار برای مدل پایه آن اشاره دارند. با این حدود قیمت، اطلس در گروه محصولات اقتصادی بازار بین المللی قرار می گیرد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا