جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در مراسم روز فناوری ۲۰۱۹ معرفی شد

شرکت سامسونگ الکترونیکس در مقام پیشروترین برند در فناوری‌ نیمه‌هادی‌ها، جدیدترین محصولات خود در حوزه حافظه و سیستم‌های منطقی را در مراسم روز فناوری سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.

مجله آنلاین موبنا – این محصولات که شامل پردازنده و حافظه می‌شود، شرایط را برای آینده فناوری ۵G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا وخودروهای خودران، فراهم خواهد کرد. این شرکت پردازنده موبایلی پیشرفته Exynos 99 و مودم Exynos 5123 با پشتیبانی از اتصال ۵G را در این مراسم معرفی و همزمان تولید انبوه نسل سوم ۱z-nm DRAM 10 نانومتری خود را نیز اعلام کرد.

جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در مراسم روز فناوری 2019 معرفی شد

جی اس چوی، رییس بخش نیمه‌هادی‌ سامسونگ می‌گوید «سامسونگ روی استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نیمه‌هادی برای فراهم کردن امکان نوآوری در مجموعه ای از بازارهای کلیدی، تمرکز کرده است. از دستگاه‌های سیستمی LSI که کاملا برای ورود ۵G و هوش مصنوعی به دنیای واقعی آماده شده‌اند تا حافظه‌های SSD که می‌توانند کارهای حیاتی را به خوبی انجام داده و بار کاری CPU را کمتر کنند، تلاش ما این است که توانمندی‌های زیرساختی را برای فعال کردن هر نوع نوآوری آماده کنیم».

فناوری‌های جدید معرفی شده توسط سامسونگ عبارت بود از:

  • پردازنده Exynos 990 و مودم Exynos 5123 با قابلیت ۵G: این محصولات با استفاده از هوش مصنوعی و بهره بردن از یک واحد پردازش عصبی (NPU) دو هسته‌ای و پردازنده پیشرفته سیگنال دیجیتال (DSP) با قدرت انجام بیش از ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه، تجربه کاربری بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌کند. در تولید پردازنده Exynos 990 و مودم ۵G Exynos 5123 از پیشرفته‌ترین فناوری‎های تولید چیپ با روندهای ۷ نانومتری و با استفاده از لیتوگرافی فوق اولترابنفش (EUV) استفاده شده است.
  • نسل سوم DRAM ۱۰ نانومتری (۱z-nm): این نسل از حافظه‌ها با داشتن بالاترین سطرح عملکرد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گنجایش، از ماه سپتامبر وارد تولید عمده خواهد شد. محصولات ۱z-nm DRAM برای پلتفرم‌های سرور با کارکرد بهینه، تولید شده و مسیر را برای تولید حافظه‌های پیشرفته در محصولاتی مانند DDR5, LPDDR5, HBM2E و  GDDR6در ابتدای سال بعد، هموار خواهد کرد.
  • ۱۲GB LPDDR4X (پکیج چندچیپی مبتنی بر UFS): این محصول چهار چیپ ۲۴Gb LPDDR4X را با یک حافظه فوق سریع eUFS 3.0 NAND ترکیب کرده و به این ترتیب محدودیت ۸ گیگابایتی پکیج‌های قبلی در گوشی‎های هوشمند را شکسته و به این ترتیب حافظه بیش از ۱۰ گیگابایتی را برای استفاده در بازه گسترده‌تری از گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار می‌دهد.

جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در مراسم روز فناوری 2019 معرفی شد

شرکت سامسونگ همچنین فرصت‌های کاری جدیدی را بر اساس نسل آینده فناوری‌های حافظه‌ای معرفی کرد که شامل نسل هفتم V-NAND با تقریبا ۲۰۰ لایه سلولی برای موبایل و دیگر راهکارهای حافظه‌ای و نیز نسل آینده PCIe Gen5 SSD برای کاربردهای سروری و حافظه‌ای می‌شود.

سومین دوره روز فناوری سامسونگ میزبان تعدادی از برترین شرکت‌های محصولات سیلیکونی و مشتریان اصلی فناوری‌های این شرکت در حوزه GPU, PCIe Gen4 و HBM2e بود. در این مراسم پنلی برای برترین مشتریان این شرکت برگزار شده و یک پاویون نمایشگاهی از آینده اتوماسیون خانه، مراکز داده‌ای، موبایل/۵G و فناوری خودران‌‎ها نیز برگزار شد.

جدیدترین محصولات فناوری سامسونگ در مراسم روز فناوری 2019 معرفی شد

چوی می‌گوید «توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه ۵G، فناوری های محاسباتی روز و هوش مصنوعی باعث رشد تصاعدی جهان شده است. تاثیر هوش مصنوعی همه جا از مسیرهای ارتباطاتی و اتصال‌های بی‎سابقه را شامل می‌شود. خودروهای خودران وارد جاده‌ها شده و خانه‌ها و شرکت‌های ما به معنای واقعی کلمه به هم متصل خواهند شد. برای تحقق یافتن این نوآوری‎ها، زیرساخت فناوری باید راهنمای راه باشد. سامسونگ متعهد است که در همه این نوآوری‎ها پیشگام باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا