برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس تلفنی در ایام اربعین

مشاور وزیر ارتباطات در تامین ارتباطات مناسبت های مذهبی و ملی از برقراری ۳۲ میلیون دقیقه تماس زائران اربعین حسینی در این ایام خبر داد و گفت: شکایت زائران از قیمت مکالمات بررسی می شود.

مجله آنلاین موبنا – اسماعیل رادکانی، در ارزیابی صورت گرفته از آخرین وضعیت تامین ارتباطات اربعین ۹۸ گفت: موضوع ارتباطات اربعین امسال در دو بخش کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته است که در زمینه کیفیت، شواهد نشان می دهد که کیفیت ارتباط رسانی امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه صورت گرفته از سوی اپراتورهای عراقی، تمامی مسیر نجف به کربلا به نسل سوم موبایل مجهز شد و کیفیت پوشش ارتباطات در عراق مناسب بود و شکایت خاصی در این خصوص گزارش نشده است.

رادکانی با بیان اینکه ارتباطات داخل کشور نیز از کیفیت مناسب و استانداردی در این ایام برخوردار بود، افزود: البته زائران نباید کیفیت شبکه عراق را با ایران مقایسه کنند چرا که شبکه این کشور، هنوز در حال توسعه بوده و به حد استاندارد نرسیده است.

مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای با اشاره به اینکه تمامی تلاش این بود که ترافیک اپراتورهای ایرانی به مقصد عراق به صورت ۲۴ ساعته مدیریت شود، گفت: تیم پایش ما به صورت شبانه روزی در حال تعامل و بررسی وضعیت ارتباطات شبکه در ایام اربعین بود.

وی ادامه داد: اگرچه وضعیت کیفیت ارتباط رسانی در روزهای نخست با مشکلات معدودی همراه بود و شکایاتی از این بابت گزارش شد، اما تیم های فنی به سرعت مشکلات را رفع کردند و کیفیت شبکه به حالت پایدار درآمد.

رادکانی با بیان اینکه در زمینه قیمت مکالمه و دیتا نارضایتی از سمت زائران اعلام شده است، افزود: در این زمینه وزیر ارتباطات دستور بررسی جزئیات موضوع را به اپراتورهای موبایل و اینترنت داده اند تا دلایل گلایه زائران مشخص شود.

وی گفت: باید توجه داشت که قیمت مکالمات امسال نسبت به سال گذشته گران تر بود و شاید یکی از دلایل گلایه زائران نیز همین باشد. البته قیمت مکالمه ایران و عراق در شرایط عادی سال حدود ۳ هزارتومان به ازای هر دقیقه است که در ایام اربعین امسال به حدود ۲۲۰۰ تومان رسید و ۸۰۰ تومان کاهش داشت. اما سال گذشته نرخ هر دقیقه مکالمه حدود ۹۰۰ تومان بود.

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه نرخ ارز و آزادسازی مکالمات بین الملل از جمله دلایلی است که سبب شده نسبت به سال گذشته قیمتها کاهش بیشتری نداشته باشد، ادامه داد: در صورتی که کاربران نسبت به محاسبه صورتحساب خود خارج از نرخ های اعلام شده، شکایتی دارند می توانند آن را به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کنند تا این شکایت مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که تخلف از سوی اپراتورها باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد که از ۱۲ تا ۲۹ مهرماه که ایام راهپیمایی اربعین بوده است، بیش از ۳۲ میلیون دقیقه مکالمه میان ایران و عراق برقرار شده است و پیش بینی می شود تا روز چهارشنبه اول آبان ماه که تمامی زائران به کشور بازگردند این رقم به ۳۵ میلیون دقیقه مکالمه برسد.

رادکانی افزود: دو سوم این مکالمات از سمت ایران به عراق بوده و این به معنای آن است که تماس از ایران با زائران در عراق، بیشتر بوده است.

مشاور وزیر ارتباطات گفت: همچنین بررسی ها نشان می دهد که زائران اربعین حدود ۸۰ ترابایت اینترنت از رومینگ دیتای سیم کارتهای خود استفاده کرده اند.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا