سامسونگ جایگاه ششم خود را در رده بندی ۲۰۱۹ اینتربرند حفظ کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد موفق شده رتبه ششمی خود را در لیست برترین برندهای جهان موسوم به Best Global Brands 2019 حفظ کند. در این رده بندی جدید ارزش برند سامسونگ الکترونیکس برابر ۶۱.۱ میلیارد دلار اعلام شده است که نشان دهنده افزایش ۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

مجله آنلاین موبنا – از اصلی‌ترین عوامل این رشد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • معرفی منظم و مداوم محصولاتی متناسب با سبک زندگی و نیازهای جدید مشتریان که شامل یخچال‌های BESPOKE، تلویزیون Sero و گلکسی فولد می‌شود
  • پتانسیل رشد بالا بر اساس نوآوری‎های فنی برای دنیای آینده از جمله اینترنت ۵G، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و خودروهای خودران
  • حفظ رتبه برترین برند در بازار حافظه‌های نیمه‌هادی و رهبری فنی در این صنعت

بخش موبایل سامسونگ با معرفی محصولات موفق سری گلکسی توانست امسال هم به روند رو به رشد خود ادامه دهد. با معرفی گلکسی فولد، سامسونگ به پیشتاز صنعت گوشی‌های هوشمند تاشو تبدیل شده و به این ترتیب بُعد تازه‌ای به شعار «کاری را که نمی‌توانی، انجام بده» داد. در حوزه نمایشگرها هم سامسونگ برای سیزدهمین سال متوالی و با معرفی تلویزیون‌های QLED 8K و نمایشگرهای MicroLED توانسته همچنان پیشتاز این بازار باقی بماند. در عین حال محصولاتی مثل تلویزیون Sero، Frame و Serif هم هرچه بیشتر به سبک زندگی جدید مشتریان نزدیک شد. در زمینه لوازم الکترونیکی، سامسونگ در هر دو بازار یخچال و ماشین لباسشویی همچنان پیشتاز باقی مانده و محصولاتی مثل BESPOKE را برای مشتریان متمایز خود معرفی کرد.

سامسونگ همچنین در حوزه فناوری ۵G هم پیشتاز بوده و اولین گوشی هوشمند ۵G خود را معرفی کرد. این صنعت در تحقق اهداف ملموس در زمینه هوش مصنوعی هم بسیار تاثیرگذار است و توانسته تا حد بسیار زیادی روند توسعه خودروهای خودران را تسریع کند.

صنعت حافظه‌های نیمه هادی سامسونگ با تولید انبوه اولین DRAM موبایلی LPDDR5 با ظرفیت ۱۲ گیگابایت و نسل ششم V-NAND، برای اولین بار با طراحی تک استک با بیش از ۱۰۰ لایه، جایگاه پیشتاز خود را حفظ کرد. سامسونگ همچنین سرمایه گذاری مداومی در زمینه تحقیق و توسعه و تاسیسات تولیدی نیمه‌هادی‌ها داشته است.

پیشتازی سامسونگ در بازار و سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها نیز در ارزیابی موفق امسال تاثیرگذار بوده است. سرمایه‌گذاری‌های شرکت محدود به تحقیق و توسعه داخلی نبوده و تلاش برای توسعه اکوسیستم تولید از طریق مشارکت‌های راهبردی و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها هم توانسته فرصت‌های تجاری جدیدی را در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت خودرو ایجاد کند.

وای‎اچ لی، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ می‌گوید «بسیار خوشحالیم که تلاش‌های مداوم ما برای عرضه نوآوری‌های معنادار و راضی کردن مشتریان و کمک به داشتن زندگی بهتر، قدردانسته شده است. ما همچنان به حرف‌های مشتریان‌مان گوش داده و به یادگیری ادامه خواهیم داد تا از طریق نوآوری، پیشتاز تغییرات در جامعه باشیم و همه با هم رشد کنیم».

بعد از اعلام لیست برترین برندهای سال ۲۰۱۹، نشست امسال Best Global Brands روز اول آبان در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.

جدول روند رشد برند سامسونگ در هفت سال گذشته :

سال ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ ۲۰۱۹
ارزش برند (میلیون دلار) ۳۹,۶۱۰ ۴۵,۴۶۲ ۴۵,۲۹۷ ۵۱,۸۰۸ ۵۶,۲۴۹ ۵۹,۸۹۰ ۶۱,۰۹۸
رتبه برند ۸ ۷ ۷ ۷ ۶ ۶ ۶

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا