هوش مصنوعی بهترین مشاور برای انتخاب مسکن

تکنولوژی در این روزها نقش اساسی در زندگی روزمره ایفا می‌کند و تمام فعالیت‌های مردم را تحت تاثیر قرار داده و شرایطی فراهم کرده تا برای انجام فعالیت‌های روزمره خود ابتدا به سراغ انجام آن توسط اپلیکیشن‌ها یا سامانه‌های آنلاین برویم. یا حتی برای تصمیم‌گیری راجب خرید یک کالا،‌ جستجویی در فضای اینترنت در خصوص آن داشته باشیم.

اما در این میان برای خرید و انتخاب یکی از مهم‌ترین کالاها که خانه است، چگونه می‌توان بهترین تصمیم را گرفت و اطلاعات جامعی از بازار مسکن را مشاهده و بعد از مطالعه درباره آن به سراغ خرید یا اجاره خانه رفت؟ آیا می‌توان با استناد به فایل‌هایی که در دسترس عموم است، از قیمت خانه در محلات مختلف باخبر شد؟ آیا قیمتی که کاربران و مالکان برای خانه‌های در اختیار خود می‌گذارند واقعی است. آیا می‌توان تمام فایل‌هایی که با سلیقه شما همسو است را در یک صفحه دید. به عنوان مثال هنگامی که قصد خرید آپارتمان در دزاشیب را دارید می‌توان با استناد به قیمت پیشنهادی مالک اقدام به خرید کنید؟

طبیعی است که پاسخ این سوالات خیر است. از این رو باید برای اینکه بتوانید از اطلاعات بازارمسکن تمام شهر باخبر شوید یا به بنگاه‌های کل شهرسربزنید یا یک مرجع مطالعاتی با دیتای کافی در اختیار داشته باشید. وزارت راه و شهرسازی با راه­اندازی سامانه اطلاعات بازاراملاک «سابا» توانست مشاورین­املاک را مجاب به ثبت معاملات خودازطریق کد­رهگیری کند و در فضایی اطلاعات معاملات و ملک­های مورد معامله را جمع­آوری کند.

اما شما نمی‌توانید در این سامانه پس از نوشتن خرید آپارتمان باغ فردوس از قیمت‌ها و فایل‌های آماده واگذاری در این منطقه باخبر شوید. حتی اگر در مجاورت این محله خانه ای همسو با نیاز و سلیقه شما آ»اده واگذاری باشد، به شما نشان داده نمی‌شود و مجدد باید به سراغ فایل‌های خرید آپارتمان چیذر بروید و دوباره به جستجوی خانه در این محلات بپردازید.

از سوی دیگر اطلاعات سامانه سابا نیاز دارد تا طبقه­بندی شود و در اختیار همگان قرار بگیرد، و می‌توان گفت ماموریت سابا کمک به جستجوی و یافتن خانه مورد نظر برای کاربران نیست. «کیلید» سامانه­ای است که با بهره­گیری از هوش­مصنوعی این اطلاعات را طبقه­بندی کرده و در قالب نمودار و جدول در اختیار کاربران خود قرار می­دهد.

کیلید ورای بحث قیمت و اطلاعات مناطق، تخمین قیمت ملک را نیز با مشخصات دیگر همچون، متراژ، سال ساخت، و قیمت ملک­های مشابه در منطقه منتشرمی­کند. گفتنی است این سامانه با توجه به معاملات اخیر منطقه میانه و میانگین قیمت را ارائه می­دهد تا علاوه بر آگاهی از قیمت تخمینی کیلید، میانگین قیمت معاملات انجام شده در منطقه را نیز مشاهده کنید. علاوه بر این شما با جستجوی یک محله می­توانید از وضعیت محله­های مشابه نیز با خبر شوید.

اما یکی دیگر از مزایای این سامانه آگاهی از قیمت خانه خود به ساده­ترین روش ممکن است. به این طریق که شما با وارد کردن کدپستی خود در صفحه اول کیلید قیمت خانه خود که با هوش مصنوعی محاسبه شده، (که شایان ذکر است از دقت فوق­العاده بالایی نیز برخوردار است) آگاه شوید. همچنین آخرین زمان معامله صورت گرفته ، و سایر مشخصات ملک همچون، متراژ، سال­ ساخت، و میانگین قیمت منطقه سکونت را به شما ارائه می­دهد تا دید کافی از وضعیت ملک خود داشته باشید. پس از این می­توانید به راحتی خانه خود را برای فروش یا اجاره در سامانه «کیلید» ثبت و در صورت تمایل همراه عکس و سایر مشخصات بارگذاری کنید تا تعداد بسیار زیادی از آژانس­ها و مشاورین­املاک فعال و کاربرانی که در جستجوی خانه هستند ملک مورد نظر شما را مشاهده کنند. از طرف دیگر درصورت نیاز به خرید یا اجاره کافی است مشخصات مورد نظر خود را در سامانه ثبت کنید تا ملک مورد نظر و ملک­های مشابه آن برای شما به نمایش گذاشته شود.

از طرفی کیلید اطلاعات طبقه­بندی شده را در قالب گزارش­هایی برای افزایش آگاهی کاربران نسبت به محلات مختلف، در مجله خبری خود منتشرمی­کند تا ضمن اطلاع از قیمت محله­های مختلف، وضعیت اجتماعی، امکانات رفاهی و خدماتی آن مناطق را نیز بدانید و راحت­ترین و دقیق­ترین انتخاب را برای این تصمیم بزرگ داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا