هدیه ۷۰ سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

لوگوی این برند به شکل سپر طراحی شده که یک عقرب در زمینه زرد و قرمز آن قرار گرفته است و نواری به رنگ پرچم کشور ایتالیا نیز بالای آن جای دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مازیار دانیالی –  آبارت یکی از نام های تحسین شده در صنعت خودروی جهان است که البته با توجه به نوع فعالیتش ممکن است کمتر نام آنرا شنیده باشید! این کمپانی به عنوان تولیدکننده خودروهای پیست و اسپرت های خیابانی در سال ۱۹۴۹ توسط کارلو آبارت تاسیس شد. لوگوی این برند نیز به شکل سپر طراحی شده که یک عقرب در زمینه زرد و قرمز آن قرار گرفته است و نواری به رنگ پرچم کشور ایتالیا نیز بالای آن جای دارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

این کمپانی هم اکنون متعلق به گروه خودروسازی فیات  است و در واقع بخش پرفورمنس آنرا تشکیل داده است که انواع تیونینگ های خیابانی را ارائه می دهد.

سال ۲۰۱۹ برای آبارت اهمیت ویژه ای دارد زیرا مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس این برند است. از این رو، ارائه چند محصول تحت عنوان نسخه ۷۰ سالگی در دستور کار آبارت قرار گرفت که یکی از جذاب ترین آنها پروژه ای مربوط به فیات ۵۰۰ است که با عنوان “آبارت ۶۹۵ نسخه ۷۰ سالگی” معرفی شده است. گفتنی است از این خودرو تنها ۱۹۴۹ دستگاه که هماهنگ با سال تاسیس آبارت است، تولید خواهد شد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در ادامه مطلب امروز نگاه دقیق تری به نمونه شماره ۱ از ۱۹۴۹ آبارت ۶۹۵ خواهیم داشت:

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

نمای ظاهری

فیات ۵۰۰ یکی از باسابقه ترین تولیدات صنعت خودروی جهان است که نسل اول آن در سال ۱۹۵۷ میلادی معرفی شد. از همان زمان تا به امروز طراحی متفاوت این خودرو عاملی برای ویژه بودنش در مقایسه با سایر تولیدات خودرویی بوده است.

در ابارت ۶۹۵ تغییراتی روی فیات ۵۰۰ مدل سال اجرا شده تا آنرا تبدیل به یک هاچ بک آتشین کند. همانطور که اشاره شد این خودرو باتوجه به طراحی متفاوت خود همواره شاخص بوده و در ارائه نسخه آبارت ۶۹۵ نیز سعی شده تا اصالت محصول کمتر دستخوش تغییرات شود. رنگ انتخابی برای پروژه کد جذابی از سبز است که برای یک سالگرد کاملا ایتالیایی مناسب به نظر می رسد.

در نمای جلو گریل(جلوپنجره) و بامپر(سپر) یکپارچه فیات ۵۰۰ با یک خط ورودی هوا، همچنان جذاب است. البته اینجا چراغ های روی بامپر یک نوار ال ایی دی دارند که بر زیبایی آنها افزوده است. قسمت پایین بامپر با تغییراتی نسبت به نسخه استاندارد همراه است که ظاهری سرعتی و قدرتمند برای آبارت ۶۹۵ ایجاد کرده بویژه با بافت لانه زنبوری ورودی های هوا و دو بخش جدید که مه شکن ها نیز در آن قرار دارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

با حرکت به سمت نمای جانبی دو ورودی کوچک هوای دیگر دارای بافت زنبوری مشکی چسبیده به برجستگی فندر(گلگیر) مشاهده می شود که برای افزایش جزئیات یک بامپر اسپرت کاملا مناسب به نظر می رسد.

در پایین ترین قسمت لبه کناری بامپر خطی طوسی رنگ دورتا دور خودرو حرکت کرده است که به عنوان یک رنگ متضاد به خوبی با رنگ اصلی پروژه هماهنگ شده است.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

آبارت برای بدنه این فیات از کیت آئرو استفاده کرده که شامل فندرهای برجسته، رکاب اسپرت و اسپویلر قابل تنظیم (در ۱۲ حالت بصورت دستی از ۰ تا ۶۰ درجه) می شود. در قسمت زیر اسپویلر نام آبارت با حروف بزرگ مشاهده می شود.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در آزمایش های تونل باد، همین اسپویلر به ظاهر ساده نقش مهمی در افزایش قابلیت های ائروداینامیک آبارت ۶۹۵ نسخه ۷۰ سالگی داشته است.

 

ویدئوی رسمی آبارت ۶۹۵ نسخه ۷۰ سالگی

 

 

جاودانه های چرخان؛ از اِنزو فِراری تا فناورانه کربنی ماستنگ! را اینجا بخوانید.

حضور رینگ های پره ای ۱۷ اینچی مشکی با سیستم ترمز اسپرت برند حرفه ای برمبو که جزئیات قرمز رنگ آن از لابه لای چرخ ها به خوبی مشخص است از دیگر جاذبه های اسپرت این محصول است. برای سیستم ترمز آبارت ۶۹۵ از کالیپرهای ۴ پیستونه آلومینیومی برمبو با دیسک بزرگ ۳۰۵ میلیمتری در چرخ جلو و دیسک ۲۴۰ میلیمتری در چرخ عقب استفاده شده است.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

در نمای عقب منظره زیبایی را پیش روی داریم که شامل چراغ های جذاب ۴ ضلعی و مجموعه بامپر/دیفیوزر اسپرت می شود. چراغ های این بخش جزئیات متفاوتی دارند زیرا یکی دارای نشانگر دنده عقب در مرکز خود است اما چراغ دیگر فاقد این ویژگی بوده و مرکز آن خالی(بدنه خودرو مشاهده می شود) است که این طراحی در نوع خود بسیار جذاب است.

دیفیوز آبارت نیز کاملا حرفه ای انتخاب شده که شامل خروجی های دوقلوی اگزوز برای هر طرف می شود. در آبارت ۶۹۵ از سیستم اگزوز مونزا با دریچه فعال استفاده شده که صدای جذابی را هنگام حرکت بویژه زمانی که فشار روی موتور افزایش می یابد به نمایش می گذارد.

هدیه 70 سالگی با هاچ بک آتشین ایتالیایی! (+فیلم و تصاویر)

کابین و امکانات هوشمند

فضای داخل کابین ابارت ۶۹۵ تغییرات خاصی را در مقایسه با فیات ۵۰۰ ندارد و شاهد همان محیط دوست داشتنی جمع و جور با طراحی خاص کنسول هستیم اما مهمترین تغییر استفاده از صندلی های اسپرت آبارت است که حس سواری بر یک اسپرت خیابانی را تداعی می کند.

از جمله امکانات خودرو نیز می توان به: نمایشگر ۷ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، رادیو اینترنتی، استارت دکمه ای، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای محافظ سر سرنشین در ردیف جلو و عقب، کیسه هوای زانوی راننده، روشنایی روز، دستیار پارک، سنسور نمایشگر باد لاستیک ها، دوربین دید عقب، سیستم پایداری الکترونیکی پیشرفته، هشدار تصادف از کنار، سنسور پارک عقب و … اشاره کرد.

پیشرانه

یکی از مهمترین تغییرات آبارت در این پروژه را باید اینجا مشاهده کرد! آبارت ۶۹۵ نسخه ۷۰ سالگی مجهز به یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با ۱۸۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است. این خودرو طی ۶.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. سامانه توربوشارژر استفاده شده در این محصول از نسل جدیدی است که ضریب تراکم آن به میزان چشمگیری کاهش یافته و در واقع دمای احتراق خودرو بهینه سازی شده است.

سیستم تعلیق ارتقا یافته نیز کیفیت رانندگی فوق العاده ای را با این کوچولوی خیابانی تضمین کرده است.

قیمت پیشنهادی برای این محصول در مدل پایه ۳۴۶۰۰ یورو است.

مازیار دانیالی

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا