چه کسی می‌داند که در تاریکخانه رایتل چه گذشته؟!

دکتر مهرنوش مدیرعامل رایتل اعلام کرد که ادامه حضورش در این شرکت به صلاح سهامداران نیست و باوجود صدور و اعلام رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و لغو آن، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارد و از مدیرعاملی این شرکت استعفاء می‌دهد.

مجله آنلاین موبنا – بر اساس مصوبه شبانه رگولاتوری، اپراتورها حق جابجایی و انتصاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره‌های خود را ندارند و از این لحظه هرگونه انتصاب در اپراتورها و به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات منوط شده است.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات دو هفته پیش در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود که شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته است «انتصاب مدیرعامل جدید رایتل غیرقانونی است» که این گفته وزیر ارتباطات تا امروز با سکوت شریعتمداری همراه بود.
دکتر مهرنوش در این زمینه به خبرنگار ما گفت: من دوم شهریورماه، به صورت قانونی حکم مدیرعاملی‌ام را گرفتم، اما سازمان تنظیم مقررات با دستور شبانه آقای جهرمی در تاریخ ۲۴ شهریورماه مصوبه‌ای عجولانه و غیر کارشناسی را رونمایی کرد که با دستور موقت، دیوان عدالت اداری این مصوبه هم، دیروز متوقف شده است.
وی گفت: آقای وزیر ارتباطات ادعا می‌کنند که مدیرعامل یک اپراتور باید کارشناس فنی باشد؛ در حالیکه خود ایشان که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند، سابقه تخصصی به غیر از عضویت در هیئت‌مدیره رایتل ندارند.
مدیرعامل رایتل گفت: از آنجا که قطعاً اجازه فعالیت مؤثر به من داده نخواهد شد و این برای رایتل به صرفه و صلاح نیست، قصد ادامه همکاری با رایتل را ندارم و کسی باید مدیرعامل رایتل باشد که منافع سهامداران و بیمه‌شدگان را به منافع شخصی خود ترجیح دهد.
مهرنوش گفت: مطالب خیلی زیادی وجود دارد که الآن بیانش به صلاح شرکت رایتل نیست. پس از این که شرکت به وضعیت عادی و ثبات تجاری برگشت، در مورد این موضوعات حتماً اطلاع‌رسانی خواهم کرد؛ ای کاش آقای وزیر ارتباطات و مدیرعامل مخابرات، با وجود این‌همه مشکلات مردم در حوزه اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی به جای تمرکز بر تخریب یک مدیرعامل زن و تهدید شرکت رایتل، به امور روی زمین مانده مردم بیشتر توجه می‌کردند.
اظهارات تامل‌برانگیز دکتر مهرنوش مدیرعامل رایتل که با فشارهای وزیری که خود سابقه عضویت در هیات مدیره همین شرکت را داشته مجبور به استعفا شده است، این پرسش را مطرح می‌کند که براستی آیا کسی می‌داند که در تاریکخانه رایتل چه گذشته است؟!
برخی تحلیل‌گران بر این باور هستند که معاون مالی-اداری رایتل که باتوجه به مصوبه شبانه رگولاتوری فاقد صلاحیت مدیرعاملی این شرکت تلقی می‌شود اما بدلیل اینکه حکم جعبه سیاه این شرکت را دارد، توانست هشت ماه بدون دانش فنی و تخصصی، مدیریت این اپراتور را عهده‌دار شود؛ وی یکی از گزینه‌های احتمالی جایگزینی دکتر مینا مهرنوش می‌باشد، زیان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی رایتل طی سال‌های گذشته از مهمتری دلایل مصوبه شبانه رگولاتوری در مخالفت با برکناری کریم‌زاده و مدیرعاملی دکتر مهرنوش تلقی شده است.
رایتل سومین اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور است که سهامش متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا