Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

Samsung Galaxy A80 بین مدل‌های متنوع و متعدد تلفن‌های هوشمند سامسونگ در سری A، تفاوت بنیادی در طراحی با دیگر هم‌سری‌هایش دارد.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – با توجه به دوربین متحرک و چرخشی و قیمت بالا در مقایسه با مدلهای میان‌رده بازار تلفن همراه، از آن دسته تلفن‌های هوشمند است که طرفداران و منتقدان بسیاری دارد.
سامسونگ برای حفظ مشتری و احترام به خواست و نیاز او، قابلیت‌های خوبی را در این مدل گنجانده و از آن سو، برای حفظ قیمت Samsung Galaxy A80 در محدوده قیمتی یک مدل میان‌رده نیز اقداماتی را انجام داده است.
علیرغم سیاست سامسونگ در تولید مدل‌های میان‌رده سری A به عنوان تلفنهای هوشمند به‌صرفه، برای Samsung Galaxy A80 حداکثر قیمت یک میان‌رده و حتی احتمالا بالاتر از آن محدوده در نظر گرفته شده است.
تلفن هوشمند Samsung Galaxy A80 با قیمت ۵۷۹ یورو (حدود ۷۲۵ دلار) در بازارها موجود است.

 

مشخصات کلیدی Galaxy A80
ابعاد: ۹.۳ * ۷۶.۵ * ۱۶۵.۲ میلیمتر
وزن: ۲۲۰ گرم
نمایشگر: ۶.۷ اینچ از نوع Super AMOLED
وضوح نمایشگر: ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل
تراشه: Snapdragon 730
سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
رم: ۸ گیگابایت
حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی سه‌گانه: ۴۸ و ۸ مگاپیکسل، یک لنز ToF سه‌بعدی
دوربین ثانویه: همان دوربین‌‌ اصلی
باتری: ۳۷۰۰ میلی آمپر/ساعت

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

طراحی

Galaxy A80 با توجه به ابعاد ۹.۳ * ۷۶.۵ * ۱۶۵.۲ میلیمتر و وزن ۲۲۰ گرم یک تلفن هوشمند بزرگ و سنگین محسوب می‌شود که استفاده تک دستی از آن خسته‌کننده خواهد بود.
این مدل با توجه به جنس شیشه‌ای قاب پشتی، فریم فلزی و محافظ Gorilla Glass، ظاهر یک تلفن هوشمند گرانقیمت را حفظ می‌کند.
دکمه روشن/خاموش در سمت راست و کلید تنظیم صدا در سمت چپ دستگاه قرار دارد.
خروجی USB-C و تک اسپیکر down-firing نیز در قسمت پایینی آن دیده می‌شود.
این مدل فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است.
قسمت جالب طراحی این مدل، دوربین متحرک و چرخشی آن است. دوربین‎های ثانویه متحرک درواقع راه‌حل حذف ناچ و ایجاد نمایشگری بزرگ و بدون مزاحمت برای دید کاربر هستند. با این حال، این راه‌حل سامسونگ به اندازه OnePlus 7 Pro یا Oppo Reno 10x Zoom کاربردی و راهگشا نبوده است، چرا که سرعت حرکت آن تقریبا کند است. اینکه دوربین باید تا ارتفاع مناسب بالا بیاید تا بتواند قابلیت چرخش داشته باشد، علت کندی حرکت آن است. از طرف دیگر، احتمال غبارگیری پنل آن بسیار بالاست.
همچنین، وقتی پنل متحرک دوربین پایین است، تکان میخورد و تق تق صدا می‌دهد. در کل، بهتر است کاربر این قسمت را خیلی دستکاری نکند.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

نمایشگر

بزرگترین نقطه اطمینان در تلفن‌های هوشمند سامسونگ، نمایشگرهای با کیفیت آن است. بهره‌مندی از فناوری Super AMOLED منجر به ایجاد نمایشگری با کنتراست بالا و رنگهای واضح و گیرا در Galaxy A80 شده است. به علاوه، قابلیتهای متعدد برای کنترل و تنظیم کیفیت نمایشگر طبق سلیقه کاربر در تنظیمات وجود دارد.
به طور مثال، فعالسازی حالت Vivid نمایشگر منجر به بازتولید رنگهای واضح‌تر و پررنگ‌تر می‌شود که هرچند خیلی طبیعی نیست اما تماشای فیلم و انجام بازی را دلچسب‌تر می‌کند.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

باتری

تلفن هوشمند Galaxy A80 مجهز به باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر/ساعت است که احتمالا با استفاده عادی و روزمره، شارژ آن یک روز دوام خواهد داشت.
نمایشگر بزرگ AMOLED و دوربین متحرک مصرف شارژ را بالا خواهد برد که با توجه به پشتیبانی این مدل از شارژ سریع ۲۵ وات که صفر تا ۵۰درصد را در ۴۰ دقیقه پر می‌کند، مشکل چندان بزرگی نیست.

دوربین

Galaxy A80 از دوربین اصلی سه‌گانه شامل یک لنز ۴۸ مگاپیکسل f/2.0، یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل f/2.2 و یک لنز ToF سه‌بعدی (عمق‌سنج) f/1.2 بهره می‌برد.
از دوربین عمق‌سنج در “حالت فوکوس زنده” برای سنجش عمق و مات‌سازی پس‌زمینه استفاده می‌شود. میزان دقیق و مناسب مات‌سازی پس‌زمینه در عکسها از نقاط قوت این لنز است. با این حال، با توجه به فقدان زوم اوپتیکال، استفاده از زوم دیجیتال منجر به ثبت تصاویر با وضوح پایین خواهد شد.
لنز اولتراواید نیز قادر به ثبت تصاویر باکیفیت و واضح است.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!
لنز ۴۸ مگاپیکسل نیز در نور کافی روز، تصاویر با جزییات فراوان و با رنگهای زنده و طبیعی تولید می‌کند. اما طی شب و در نور ناکافی، حتی در صورت فعالسازی “حالت شب”، تصاویری با وضوح پایین و با کیفیت معمولی ثبت خواهد کرد.
با توجه به چرخشی بودن دوربین در تلفن هوشمند Galaxy A80، دوربین اصلی همان دوربین ثانویه است. با این حال، تعداد گزینه‌ها و حالتهای عکسبرداری کمتری در دوربین ثانویه وجود دارد. به طور مثال، وقتی پنل دوربین برای سلفی گرفتن باز می‌شود، حالت شب و پانوراما از گزینه‌ها حذف خواهد شد.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!
از طرفی، گزینه‌ای مثل اولتراواید امکان سلفی گرفتن کاربر با تعداد بیشتری از افراد و دوستانش را فراهم می‌آورد.

رابط کاربری

Galaxy A80 رابط کاربری One UI را براساس اندروید ۹.۰ پای اجرا می‌کند. امکانات متعددی که این رابط کاربری برای شخصی‌سازی فضای دستگاه از قبیل ویجتها، اندازه آیکونها و گزینه‌های ناوبری در اختیار کاربر قرار می‌دهد، یکی از مواردیست که باعث خوشایندتر شدن اندورید در مقایسه با iOS می‌شود.
با این حال، باز کردن و بستن برنامه‌ها، بخصوص برنامه دوربین، نسبت به دیگر تلفنهای هوشمند کمی کندتر انجام می‌شود.
حسگر اثرانگشت نیز عملکرد پیوسته و سریعی از خود نشان نمی‌دهد.

عملکرد

Galaxy A80 از رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت برخوردار است که امکان نصب حافظه جانبی روی آن وجود ندارد.
Galaxy A80 مجهز به تراشه Snapdragon 730 است که در بخش multi-core از تست بنچمارک امتیاز ۶۹۰۳ را کسب کرده است. به این ترتیب، نسبت به مدل Galaxy S8 که دو سال پیش عرضه شد و امتیاز ۶۶۳۰ را کسب کرد، تنها کمی قدرتمندتر است.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!
بنابراین، قیمت گزاف Galaxy A80 ربط آنچنانی به قدرت و سرعت عملکرد دستگاه ندارد.
با این حال، عملکرد روان، سریع و بدون اخلال در اجرای بازیها، حتی بازی PUBG با حداکثر تنظیمات گرافیکی، از خود نشان می‌دهد و با توجه به نمایشگر بزرگ و بدون ناچ آن، تجربه‌ای لذتبخش برای کاربر خواهد بود و می‌توان گفت که این مدل برای انجام بازی بهینه‌سازی شده است.
Galaxy A80 باز هم به لطف نمایشگر بزرگ و باکیفیتش، تماشای فیلم را نیز برای کاربر بسیار دلچسب و رضایت‌بخش خواهد کرد که البته به دلیل داشتن تنها یک اسپیکر، صدای دستگاه کمی پایین‌تر از انتظار کاربر خواهد بود.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

درمجموع، نمایشگر باکیفیت، طراحی پیشرفته و اجرای روان و عالی بازیها مهمترین نقاط قوت مدل Galaxy A80 محسوب می‌شوند.
با این حال، عملکرد ناپایدار حسگر اثرانگشت، میزان صدای پایین و عملکرد کند دستگاه، به آزردگی کاربر برای استفاده روزمره از Galaxy A80 خواهد انجامید.
این اشکالات به معنای ناکارآمدی Galaxy A80 نیست اما کاربر با کمی پرس‌و‌جو و جستجو در بازار، مدلهایی خواهد یافت که انتخاب مناسب‌تر و درست‌تری می‌توانند باشند.

Samsung Galaxy A80 با دوربین متحرک و چرخشی!

مزایا
طراحی پیشرفته
نمایشگر باکیفیت و واضح
شارژ سریع
اجرای روان بازیها

معایب
عملکرد کند
بلندگوی ضعیف
عملکرد ضعیف حسگر اثرانگشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا