تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)

شرکت سونی را باید یکی از الزامات دنیای فناوری دانست. توانایی و قدرت این برند بزرگ در تولید محصولات پرفروش و باکیفیت در زمینه تلویزیون و دوربین همواره زبانزد مردم جهان بوده است. با این حال، در بازار پرتراکم تلفن‌های هوشمند، محصولات این شرکت در اصطلاح گم شده‌اند.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این شرکت با بکارگیری فناوری نمایشگر Bravia OLED در پرچمدار خود Sony Xperia XZ3 امید به تغییر معادلات فروش تلفن‌های هوشمند را داشته است.
تلفن هوشمند Xperia XZ3 با نمایشگر ساخت سونی همراه با تراشه Snapdragon 845 و طراحی منحصربفرد، یکی از بهترین مدلهای این شرکت است که با قیمت ۶۹۹ یورو (۸۹۹ دلار) به بازار عرضه شد.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)

مشخصات کلیدی
ابعاد: ۹.۹ * ۷۳ * ۱۵۸ میلیمتر
وزن: ۱۹۳ گرم
نمایشگر: ۶ اینچ P-OLED
وضوح نمایشگر: ۱۴۴۰ * ۲۸۸۰ پیکسل
سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
تراشه: Snapdragon 845
رم: ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
باتری: ۳۳۰۰ میلی‌آمپر/ساعت
دوربین اصلی: ۱۹ مگاپیکسل
دوربین ثانویه: ۱۳ مگاپیکسل

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)

طراحی

تلفن هوشمند Xperia XZ3 از نمایشگر P-OLED با لبه‌های خمیده، قاب شیشه‌ای و فریم آلومینیومی برخوردار است.
مقاومت در برابر آب و غبار با گواهی IP68، محافظ پشت و جلو Gorilla Glass 5، اسپیکر استریو و نمایشگر بدون ناچ از مهمترین ویژگی‎‌های طراحی و ساخت این پرچمدار سونی است.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
این مدل در ابعاد ۹.۹ * ۷۳ * ۱۵۸ میلیمتر، وزن ۱۹۳ گرم و در چهار رنگبندی مشکی، نقره‌ای، سبز و قرمز تولید شده است.
حسگر اثرانگشت نیز برای این مدل در نظر گرفته شده که دکمه آن در پشت دستگاه و درست در میانه‌های قاب پشتی قرار دارد که به نظر محل مناسبی نیست و کاربر دسترسی راحتی به آن نخواهد داشت. با استفاده از Google Trusted Face امکان قفلگشایی با تشخیص چهره نیز میسر است.

نمایشگر

تلفن هوشمند Xperia XZ3 از نمایشگر ۶ اینچ از نوع P-OLED با وضوح ۱۴۴۰ * ۲۸۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۳۷ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
نمایشگر این مدل در مقایسه با نمایشگرهای iPhone XS و Galaxy Note 9 کیفیت بهتر و با توجه به وضوح ۱۴۴۰ پیکسل، وضوح بالاتری دارد و قادر به بازتولید جزییات بیشتر و نمایش تصاویر پویاتر است.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
فناوری نمایشگر TRILUMINOS Display شرکت سونی همراه با قابلیت‌های X-Reality و Dynamic Contrast Enhancer به ایجاد نمایشگری انجامیده که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین نمایشگرهای تلفنهای هوشمند دانست.

باتری

مدل Xperia XZ3 با بهره‌مندی از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر/ساعت، یکی از بزرگترین باتریها را در میان پرچمداران سونی در اختیار دارد که در استفاده سبک و معمول روزمره، یک روز دوام خواهد داشت.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
این مدل از شارژ سریع بیسیم Qi و شارژ سریع ۱۸ وات نیز برخوردار است. علاوه بر این، حالتها و امکانات متعددی برای کاربر برای مدیریت شارژ وجود دارد.

دوربین

هرچند دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 در مدل Xperia XZ3 روی کاغذ مشخصات مشابه با مدل در مدل Xperia XZ1 دارد اما بسیار ارتقا یافته است.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
دوربین Xperia XZ3 نسبت به دوربین Xperia XZ1 وضوح بالاتر، عملکرد نسبتا بهتر در نور ضعیف و تصاویر پویاتر دارد.
در نور مناسب، تصاویر با جزییات دقیق و با میزان درست مات‌سازی حتی بدون استفاده از حالت بوکه ثبت می‌شود.
با این حال، در نور ضعیف تا متوسط، تصاویر نویز بیشتر و جزییات کمتری خواهند داشت.
در خصوص فیلمبرداری نیز، در نور مناسب لرزشگیر دیجیتال عملکرد خوبی داشته و تولید فیلم به صورت ۴K HDR کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد.
همچنین، امکان ضبط ویدیوی اسلوموشن Full HD با سرعت ۹۶۰ فریم‌پیکسل/ثانیه میسر است.
لرزشگیر دیجیتال دوربین ثانویه ۱۳ مگاپیکسل نیز عملکرد مطلوبی دارد. با فعالسازی حالت بیوتی، چشم کاربر درخشان‌تر و صورت او لاغرتر ثبت خواهد شد. مات‌سازی پس‌زمینه نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

رابط کاربری و عملکرد

تلفن هوشمند Xperia XZ3 اندروید ۹.۰ پای را به عنوان سیستم‌عامل اجرا می‌کند. رابط کاربری آن تمیز و سریع است و گزینه‌های متعدد شخصی‌سازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)
با توجه به تراشه Snapdragon 845، این مدل عملکرد سریع و بدون اخلال در بارگذاری برنامه‌ها، اجرای همزمان چند برنامه‌ و بازیها دارد، به نحوی که در تست گیک‌بنچ ۴ امتیاز ۸۶۱۴ را کسب کرده است.
با این حال، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت کمترین میزان حافظه‌ای است که می‌توان برای یک پرچمدار در نظر گرفت. با توجه به اینکه ظرفیت بالایی از آن توسط برنامه‌های از پیش نصب شده اشغال شده که امکان حذف برخی از آنها هم وجود ندارد و برخی را تنها می‌توان غیرفعال کرد. البته امکان ارتقای حافظه از طریق نصب حافظه جانبی میسر است.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)

قابلیت Side Sense

سونی برای راحتی کاربران در استفاده تک دستی از این مدل، راه حل “Side Sense” را ارائه داده است. به این صورت که امکان مدیریت و کنترل برنامه‌ها توسط یک سری حرکات ناوبری در لبه‌های خمیده نمایشگر وجود دارد. به طور مثال، برای باز کردن برنامه دوربین می‌توان از Side Sense استفاده کرد. کاربر در صورت تمایل می‌تواند این قابلیت را فعال یا غیرفعال کند.

صدا

پشتیبانی از High-Res Audio و کدکهای LDAC سونی در تلفن هوشمند Xperia XZ3، منجر به تولید صدای بی‌نظیر هنگام استفاده از هدفون می‌شود.
هرچند این مدل فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است اما درون جعبه یک کابل تبدیل USB-C به جک هدفون گنجانده شده است.
تماشای فیلم در Xperia XZ3 با توجه به اسپیکر استریو و نمایشگر منحصربفرد آن بسیار خوشایند خواهد بود.

تلفن هوشمند Sony Xperia XZ3 (+عکس)

امکانات ارتباطی

این مدل با سرعت اینترنت معادل Cat 18، بلوتوث ۵، NFC و GPS عرضه شده است.

در مجموع، برای کاربرانی که بیشتر زمان استفاده‌شان از تلفن هوشمند صرف تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی یا انجام بازی می‌شود، Xperia XZ3 به دلیل نمایشگر منحصربفرد، اسپیکر استریو و تراشه Snapdragon 845 انتخاب مناسبی می‌تواند باشد.
با این حال، کاربرانی که به دنبال یک تلفن هوشمند با دوربین فوق‌العاده، رابط کاربری بی‌عیب و نقص یا قیمت به‌صرفه‌تر هستند، بهتر است به دنبال گزینه دیگری برای خرید باشند.

مزایا
نمایشگر فوق‌العاده خوب
امکان فیلمبرداری ۴K HDR

معایب
تعبیه حسگر اثرانگشت در محل نامناسب
عملکرد مطلوب (اما نه چندان قدرتمند) دوربین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا