مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

شرکت اپل چند روز پیش سه‌گانه جدیدی از تلفنهای هوشمند آیفون را با نامهای iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max رونمایی کرد که تفاوت‌های اساسی در برخی قابلیتها، اندازه نمایشگر و قیمت خواهند داشت.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – این سه مدل گرچه از طراحی و ساخت یکسان و مشابهی برخوردارند اما تفاوت‌های عمده با یکدیگر دارند.
در ادامه به بررسی مختصر و مقایسه این سه مدل می‌پردازیم تا شباهتها و تفاوتهای آنها مشخص شود.

مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

طراحی

سه‌گانه جدید آیفون، طراحی مشابهی دارند و از جهاتی بسیار شبیه به تلفنهای هوشمند رده iPhone XS طراحی شده‌اند. بزرگترین نقطه مشترک این سه مدل، ناچ مستطیلی بزرگ و نمایشگر تمام‌صفحه آنهاست.
هر سه مدل قاب پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی دارند، با این تفاوت که فریم iPhone 11 از جنس آلومینیوم و فریم iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max از استیل ضدزنگ است.
شباهت دیگر در طراحی آنها، چیدمان دوربین‌های اصلی در یک قاب مربعی شکل است، البته با تعداد لنزهای متفاوت. iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max دارای دوربین اصلی سه‌گانه و iPhone 11 مجهز به دوربین اصلی دوگانه است.
هر سه مدل دارای قابلیت مقاومت در برابر آب هستند، با این تفاوت که مقاومت iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max تا عمق ۴ متر و مقاومت iPhone 11 تا عمق ۲ متر خواهد بود.
آنها در رنگبندی عرضه‌شده نیز متفاوتند. iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max در رنگبندیهای طلایی، خاکستری، نقره‌ای و سبز نیمه‌شب؛ و iPhone 11 در رنگبندیهای زرد، بنفش، مشکی، سبز و سفید به بازارها عرضه خواهند شد.
وزن و ابعاد آنها نیز با هم تفاوت دارد. iPhone 11 Pro در ابعاد ۸.۱ * ۷۱.۴ * ۱۴۴ میلیمتر و وزن ۱۸۸ گرم، iPhone 11 Pro Max در ابعاد ۸.۱ * ۷۷.۸ * ۱۵۸ میلیمتر و وزن ۲۲۶ گرم و iPhone 11 در ابعاد ۸.۳ * ۷۵.۷ * ۱۵۰.۹ میلیمتر و وزن ۱۹۴ طراحی شده‌اند.

مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

نمایشگر

iPhone 11 از نمایشگر ۶.۱ اینچ از نوع LCD و با وضوح ۱۷۹۲ * ۸۲۸ پیکسل، iPhone 11 Pro از نمایشگر ۵.۸ اینچ از نوع OLED و با وضوح ۲۴۳۶ * ۱۱۲۵ پیکسل، و iPhone 11 Pro Max از نمایشگر ۶.۵ اینچ از نوع OLED و با وضوح ۲۶۸۸ * ۱۲۴۲ پیکسل بهره می‌برند.
نمایشگرهای OLED به نوعی نمایشگرهای Super Retina XDR هستند که بهتر از مدلهای LCD تلقی می‌شوند. در خصوص این سه مدل آیفون نیز، نمایشگرهای iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max نسبت کنتراست ۲.۰۰۰.۰۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتز دارند، درحالیکه نمایشگر مدل iPhone 11 نسبت کنتراست ۱۴۰۰:۱ و حداکثر روشنایی ۶۲۵ نیتز دارد.

مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

دوربین

iPhone 11 مجهز به دوربین اصلی دوگانه و iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max دارای دوربین اصلی سه‌گانه هستند.
تمامی سه مدل دارای لنز ۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز اولتراواید با گشودگی دیافراگم f/2.4 هستند. با این تفاوت که دو مدل iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max از یک لنز تله‌فوتو با زوم اوپتیکال ۲برابر نیز برخوردارند.
دوربین‌های هر سه مدل مجهز به “حالت شب”، ضبط ویدیوی ۴K با حداکثر سرعت ۶۰ فریم‌پیکسل‌/ثانیه و حالتهای متفاوت عکسبرداری هستند.
در خصوص دوربین ثانویه نیز همگی از لنز ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برند که انتظار می‌رود قابلیت تشخیص چهره برای قفلگشایی نیز داشته باشند.
قابلیت تشخیص چهره در هر سه مدل به گفته اپل سریعتر شده و از زوایای متعدد، قدرت تشخیص خواهد داشت.

مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

باتری

اپل به ظرفیت دقیق باتری این سه مدل اشاره‌ای نکرده اما تایید کرده که باتری iPhone 11 Pro چهار ساعت بیشتر از iPhone XS دوام خواهد داشت. به همین ترتیب، باتری iPhone 11 Pro Max پنج ساعت بیشتر از iPhone XS Max و باتری iPhone 11 یک ساعت بیشتر از iPhone XR دوام خواهند داشت.
هر سه مدل از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع برخوردارند که گمان می‌رود ۵۰درصد ظرفیت باتری را در سی دقیقه پر کنند. گرچه، تنها iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max با شارژ ۱۸ واتی درون جعبه عرضه خواهند شد و برای مدل دیگر باید جداگانه خریداری شود.

مقایسه iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max

مشخصات و قابلیت‌ها

هر سه مدل آیفون از تراشه A13 Bionic استفاده خواهند کرد که نسل بعدی تراشه A12 Bionic در مدلهایiPhone XS محسوب می‌شود.
به گفته اپل، این تراشه از سریعترین CPU و پردازنده‌ای که تا به حال تلفنهای هوشمند داشته‌اند، بهره خواهد برد. اپل به میزان رم این سه مدل جدید نیز اشاره نکرده است اما احتمالا کمترین میزان رم مربوط به iPhone 11 خواهد بود.
سیستم عامل هر سه مدل نیز iOS 13 خواهد بود.
حافظه داخلی ۶۴/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت برای iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max و حافظه داخلی ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت برای iPhone 11 در نظر گرفته شده است.

قیمت

پیش فروش سه‌گانه جدید آیفون از تاریخ ۱۳ سپتامبر شروع خواهد شد.
iPhone 11 Pro با قیمت ۹۹۹ دلار (۱۰۴۹ یورو) برای مدل ۶۴ گیگابایت، ۱۱۴۹ دلار (۱۱۹۹ یورو) برای مدل ۲۵۶ گیگابایت و ۱۳۴۹ دلار (۱۳۹۹ یورو) برای مدل ۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد.
در خصوص iPhone 11 Pro Max، قیمت ۱۰۹۹ دلار (۱۱۴۹ یورو) برای مدل ۶۴ گیگابایت، ۱۲۴۹ دلار (۱۲۹۹ یورو) برای مدل ۲۵۶ گیگابایت و ۱۴۴۹ دلار (۱۴۹۹ یورو) برای مدل ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است.
iPhone 11 نیز با قیمت ۶۹۹ دلار (۷۲۹ یورو) برای مدل ۶۴ گیگابایت، ۷۴۹ دلار (۷۷۹ یورو) برای مدل ۱۲۸ گیگابایت و ۸۴۹ دلار (۸۷۹ یورو) برای مدل ۲۵۶ گیگابایت در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا