مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

هنر بزرگ شرکت هواوی همواره در تولید تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌های بالا و با قیمت به‌صرفه بوده است و هر ساله نیاز کاربران خود را با ارائه محصولات باکیفیت و بدون صرف هزینه گزاف برآورده ساخته است.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 یکی دیگر از مدل‌های میان‌رده این شرکت است که با نمایشگر بزرگ و واضح، میزان رم و حافظه داخلی خوب و دوربین‌های دوگانه به بازارها عرضه شده است.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

مشخصات کلیدی
ابعاد: ۸.۱ * ۷۷.۱ * ۱۶۲.۴ میلیمتر
وزن: ۱۷۳ گرم
نمایشگر: ۶.۵ اینچ با وضوح ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسل
تراشه: Kirin 710
رم: ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت
باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت
دوربین اصلی دوگانه: ۱۳ و ۲ مگاپیکسل
دوربین ثانویه دوگانه: ۱۶ و ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل: اندروید ۸.۱ اوریو
رابط کاربری: MIUI 10

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

طراحی

تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 هرچند از جنس پلاستیک ساخته شده اما کیفیت ساخت بالایی دارد. با این حال، رد لک و انگشت به راحتی روی آن باقی می‌ماند.
در سمت راست آن دکمه روشن/خاموش و کلید تنظیم صدا، و در سمت چپ آن شیار مخصوص جایگذاری دو سیمکارت و حافظه جانبی قرار دارد.
در پشت آن دکمه حسگر اثر انگشت و چیدمان عمودی دوربین اصلی دوگانه همراه با فلش LED دیده می‌شود.
در پایین آن نیز خروجی میکرو USB، جک هدفون و اسپیکر قرار دارند.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

نمایشگر

تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 از نمایشگر ۶.۵ اینچ با وضوح ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ پیکسل و با تراکم پیکسلی ۳۹۶ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد که نسبت آن به بدنه دستگاه ۸۲.۸ درصد است.
محتویات نمایشگر در محیط بیرون و در معرض نور خورشید خوانا و واضح است.
برای جلوگیری از خستگی چشم در اثر نور نمایشگر، امکان فیلتر کردن نور آبی در تنظیمات این تلفن هوشمند وجود دارد.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

نرم‌افزار

تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 رابط کاربری EMUI 8.2 را براساس اندروید ۸.۱ اوریو اجرا می‌کند که البته نسخه بروزرسانی آنها اخیرا برای کاربران ارسال شده است.
چندین برنامه‌ از پیش نصب شده روی این تلفن هوشمند وجود دارد که برخی از آنها بسیار کاربردی هستند. برنامه‌های امنیتی مثل Huawei Safe و App Lock به کاربر در حفظ اطلاعات شخصی کمک می‌کنند.
همچنین، برنامه Party Mode تمامی تلفن‌های هوشمند هواوی موجود در یک مکان را به هم متصل می‌کند تا یک آهنگ مشترک را همزمان پخش کنند که درنتیجه آن صدای بلند و استریو مانند تولید می‌شود.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

عملکرد و باتری

تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 از تراشه میان‌رده Kirin 710 همراه با رم ۴ یا ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت برخوردار است. مدل ۴/۶۴ گیگابایت آن امتیازهای معمولی و حتی خوب در تست‌های متعدد کسب کرده است، به نحوی که در گیکبنچ در بخش Single-core امتیاز ۱۶۱۹ و در بخش Multi-core امتیاز ۵۶۱۶ را به خود اختصاص است.
به این ترتیب، این گوشی در استفاده عادی و روزمره عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.
با این حال، در حین انجام بازی با زمان طولانی، لگ قابل توجه خواهد داشت. در زمان حرکت بین چند برنامه باز نیز ممکن است کندی و حتی گاهی عدم پاسخگویی مناسب از این تلفن هوشمند دیده شود.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019
البته به لطف به‌کارگیری فناوری GPU Turbo جلوه گرافیک بازیها ارتقا یافته است.
همچنین، امکان محدود کردن دریافت اعلانها، تماسها و پیامکها در زمان انجام بازی وجود دارد.
این تلفن هوشمند مجهز باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپر/ساعت است که شارژ آن با استفاده عادی و سبک برای یک روز کامل دوام خواهد داشت. این مدل فاقد شارژ سریع است.
اگر بیشتر استفاده کاربر از تلفن هوشمند برای اجرای همزمان چند برنامه‌ سنگین است، انتخاب این مدل نه از منظر دوام باتری بلکه از جهت عملکرد نه چندان قدرتمند آن، انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

دوربین

دوربین و کیفیت آن جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد کاربران تلفن‌های هوشمند دارند و به همین دلیل، شرکتها همواره قابلیت‌ها و توانایی‌های دوربین محصولات خود را ارتقا داده و بهبود می‌بخشند.
تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 مجهز به دوربین اصلی دوگانه شامل یک لنز ۱۳ مگاپیکسل و یک لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل و دوربین ثانویه دوگانه شامل یک لنز ۱۶ مگاپیکسل و یک لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسل است که تصاویری با کیفیت مطلوب ثبت می‌کنند.
قابلیت‌های متعددی از قبیل لنز AR، پانوراما، تایم لپس، Light painting و حالت Pro در دوربین این مدل وجود دارد.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019
قابلیت هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه نیز در دوربین این تلفن هوشمند وجود دارد که تصاویر ثبت شده با این قابلیت کیفیت قابل قبولی ندارند.
با این حال، با استفاده از حالت خودکار، حالت پرتره و HDR می‌توان عکسهای خوب با رنگهای طبیعی ثبت کرد.
برای ثبت عکسهای باکیفیت‌تر در طی شب بهتر است درکنار فعالسازی قابلیت “حالت شب”، از یک سه پایه نیز برای ثابت نگه داشتن دستگاه استفاده کرد.
در مجموع، کاربر پیش از خرید این تلفن هوشمند باید نگاهی به بودجه، نیازها و اولویت‌های خود بیاندازد. تقریبا هیچ تلفن هوشمندی در این رده قیمتی عملکرد بی‌نقص و کاملی نخواهد داشت. تلفن هوشمند Huawei Y9 2019 را با توجه به نمایشگر بزرگ، طراحی زیبا و مشخصات آن نمی‌توان مدل ضعیف یا ناکارآمدی دانست، با این حال، برای کاربرانی که به دنبال یک تلفن هوشمند برای عکسبرداری یا اجرای همزمان چند برنامه‌ سنگین هستند، مدل Huawei Y9 2019 انتخاب مناسبی نمی‌تواند باشد.

مختصر و مفید درباره تلفن هوشمند Huawei Y9 2019

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا