تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40

شرکت سامسونگ در ماه ژوئن مدل میان‌رده Galaxy M40 را به بازارها عرضه کرد. مهمترین مشخصه این مدل را می‌توان نمایشگر بزرگ با طراحی O-Infinity با ناچ پانچی دانست.

مجله آنلاین موبنا؛ مریم عباسی – سری‌های جدید سامسونگ نسبت به سری J و سری On ارزش خرید بالاتری دارند. درخصوص تلفن هوشمند Galaxy M40، دوربین سه‌گانه و پخش صدا از طریق نمایشگر یک بروزرسانی کامل به حساب می‌آید که البته نسبت به مدل M30 کمی عقبگرد نیز در آن دیده می‌شود.

مشخصات کلیدی Galaxy M40
ابعاد: ۷.۹ * ۷۳.۹ * ۱۵۵.۳ میلیمتر
وزن: ۱۶۸ گرم
نمایشگر: ۶.۳ اینچ از نوع PLS TFT
وضوح نمایشگر: ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل
تراشه: Snapdragon 675
سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای
رم: ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی سه‌گانه: ۳۲، ۸ و ۵ مگاپیکسل
دوربین ثانویه: ۱۶ مگاپیکسل
باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر/ساعت

نمایشگر و طراحی

بدنه تلفن هوشمند Galaxy M40 از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است. در پشت دستگاه چیدمانی عمودی از سه دوربین اصلی همراه با فلش LED و دکمه حسگر اثرانگشت دیده می‌شود.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40
بزرگترین وجه تمایز طراحی این مدل از محصولات سری M ناچ پانچی آن است که در گوشه سمت چپ در قسمت بالای نمایشگر قرار دارد. به جز حاشیه پایینی، باقی حاشیه‌ها بسیار باریک هستند.
این تلفن هوشمند از نمایشگر ۶.۳ اینچ از نوع PLS TFT و وضوح Full HD+ بهره می‌برد که نسبت آن به بدنه دستگاه ۸۴.۹ درصد است. دلیل اینکه چرا این مدل برخلاف دیگر میان‌رده‌های سامسونگ فاقد نمایشگر AMOLED است، مشخص نیست اما احتمالا سامسونگ قصد داشته هزینه‌ها را برای سایر بروزرسانی‌ها مثل ارتقای دوربین پایین نگه دارد.
با این حال، نمایشگر عملکرد خیلی خوبی دارد و با حداکثر روشنایی محتویات آن به خوبی در معرض نور خورشید دیده و خوانده می‌شود. هرچند بازتولید رنگها و نمایش رنگ سیاه در این نمایشگر به خوبی و وضوح پنل AMOLED در مدل M30 نیست، اما برای تماشای فیلم و استفاده روزمره به قدر کافی خوب به نظر می‌رسد.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40

دوربین

تلفن هوشمند Galaxy M40 مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه شامل یک لنز ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.7، یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل با نمایش ۱۲۳ درجه از منظره پیش رو، و یک لنز عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل است.
یکی از نقاط قوت این دوربینها الگوریتم تشخیص صحنه آنهاست که عکاسی را برای عکاسان مبتدی بسیار راحت‌تر می‌کند.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40
درست همانند بسیاری دیگر از تلفنهای هوشمند میان‌رده، لنز ۳۲ مگاپیکسل در محیط با نور مناسب تصاویر واضح و باکیفیت تولید می‌کند اما در نور ضعیف عملکرد خوبی ندارد.
نسبت به مدل‌های رقیب Redmi Note 7 Pro یا حتی MI A2 در نور کم، جزییات دقیقی در تصاویر منعکس نمی‌کند.
با استفاده از لنز اولتراواید نیز می‌توان تصاویر خلاقانه و متفاوتی ثبت کرد که البته نتیجه‌ای مشابه با عکسهای S10 را نمی‌توان انتظار داشت. در مورد لنز اولتراواید، هر دو مدل M30 و M40 توانایی کافی در ثبت جزییات از خود نشان نمی‌دهند.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40
درمجموع، عکسها به اصطلاح سامسونگی‌وار هستند به نحوی که ساختاربندی خوبی دارند و به اندازه کافی برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی باکیفیت هستند، اما فاقد جزییات دقیق و وضوح کافی هستند.
نکته مثبت اما تصاویر پرتره با تشخیص درست لبه‌های سوژه است. کاربر می‌تواند میزان مات‌سازی پس زمینه را کنترل کند. پرتره‌ها در نور روز کیفیت و وضوح عالی دارند. درکل، لنز حسگر عمق کارایی بسیار مطلوبی دارد.
تصاویر دوربین ثانویه نیز در نور مناسب روز کیفیت خوبی دارد اما زمانیکه نور از پشت می‌تابد، کارایی آن در نورپردازی و فوکوس خودکار، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

عملکرد

تلفن هوشمند Galaxy M40 از تراشه Snapdragon 675 همراه با رم ۴ یا ۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت برخوردار است که همین قابلیتها را می‌توان در Redmi Note 7 Pro با قیمت پایین‌تر دید.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40
مدل Galaxy M40 با برخورداری از این تراشه در استفاده روزمره و عادی عملکرد مناسبی خواهد داشت اما نمی‌توان از آن انتظار زیادی در زمینه عملکرد چندوظیفه‌ای سنگین داشت.
در مقایسه با مدل Redmi Note 7 Pro، هرچند تلفن هوشمند Galaxy M40 عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد اما به خاطر رابط کاربری روان‌تر، احساس بهتری به کاربر القا می‌کند.
با اینکه تلفن هوشمند Galaxy M40 در انجام بازیهایی مثل PUBG در تنظیمات متوسط عملکرد خوبی دارد اما خیلی مناسب بازیهای حرفه‌ای در سطح پیشرفته نیست.
برای استفاده‌ عادی و روزمره، چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و انجام بازیهای سبک می‌توان تلفن هوشمند Galaxy M40 را گزینه مناسبی دانست.
این مدل رابط کاربری One UI را براساس اندروید ۹.۰ پای اجرا می‌کند که یکی از بهترین پوسته‌های اندروید به شمار می‌رود. برنامه‌های متعدد از پیش نصب شده در لیست برنامه‌ها وجود دارد که بسیاری از آنها به جز برنامه‌های مایکروسافت و سامسونگ را می‌توان حذف کرد.

باتری

تلفن هوشمند Galaxy M40 با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر/ساعت عرضه شده است که از قابلیت شارژ سریع ۱۵ وات نیز بهره می‌برد و صفر تا ۱۰۰درصد آن در ۹۰ دقیقه پر می‌شود. یکبار شارژ آن در استفاده عادی و سبک بیشتر از یک روز دوام خواهد داشت.

تلفن هوشمند Samsung Galaxy M40

چند نکته مهم

نکته مهم اول اینکه تلفن هوشمند Galaxy M40 فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است اما سامسونگ در جعبه آن یک هدفون USB-C گنجانده است.
نکته مهم دوم اینکه این مدل فاقد قطعه شنیداری (earpiece) است و از نمایشگر به عنوان اسپیکر استفاده می‌کند.
نکته مهم سوم، امکان استفاده همزمان از دوسیکارت و همچنین نصب حافظه جانبی در این تلفن هوشمند است که برای بسیاری از کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

درمجموع، تنها تفاوت و تمایز مدل Galaxy M40 نسبت به مدل M30 در پردازنده، ناچ پانچی و دوربین ۳۲ مگاپیکسل آن است. درنتیجه، پرداخت هزینه گزاف برای یک نمایشگر با ناچ پانچی، نرم‌افزار و دوربین بهتر احتمالا برای بسیاری از کاربران خیلی منطقی نیست، در حالیکه مدل M30 از نمایشگر بهتر و عمر باتری بالاتری نیز برخوردار است.

مزایا
دوربین عمق‌سنج باکیفیت
رابط کاربری روان

معایب
فاقد جک هدفون ۳.۵ میلیمتری
دوربین ثانویه ضعیف

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا