هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

گوشی‌های گلکسی Note 10 و Note 10+ سامسونگ جدیدترین اعضای خانواده نوت هستند که با قابلیت‎ها و توانمندی‎های جدید خود به شما امکان می‎دهند تا کارهایی را انجام دهید که تا به حال امکانش را نداشتید.

مجله آنلاین موبنا – هرچند خصوصیات اصلی این گوشی مثل دوربین کاملا حرفه‎ای، حالت Live Focus در فیلمبرداری، صفحه نمایش بدون حاشیه و کاملا فراگیر Cinematic Infinity تاکنون بارها معرفی شده و کاربران آشنایی نسبتا کاملی با آنها دارند. اما گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس علاوه بر این موارد شناخته شده، انبوهی از قابلیت‌های نوآورانه دیگر را هم دارا هستند.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

در ادامه نگاهی داریم به تعدادی از ترفندها و قابلیت‎های بسیار کاربردی اما کمتر شناخته شده گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس که می‎توانند امکان انجام خیلی از کارها را برای شما فراهم کرده و یا انجام آنها را ساده‎تر کنند.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. با گذاشتن تگ، مجموعههای عکس را براحتی مشاهده کنید

وقتی دوربینی با کیفیت حرفه‌ای گوشی‎های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس داشته باشید، مسلما با آن تعداد بسیار زیادی عکس خواهید گرفت. پس اگر دنبال این باشید که با عکاسی از غروب خورشید در روزهای مختلف مهارت عکاسی‎تان را به رخ بکشید، بعد از زیاد شدن تعداد عکس‎ها برای پیدا کردن و مشاهده همه عکس‌های غروب کارتان کمی سخت خواهد شد. برای این کار کافی است از قابلیت گذاشتن تگ (Tag) روی عکس‌‎ها استفاده کنید. با مراجعه به منوی ابزاری که در زمان مشاهده عکس‎ها برایتان باز می‏شود، می‎توانید مستقیما به قابلیت Tag دسترسی پیدا کنید. این قابلیت همچنین از فناوری تشخیص سوژه اپتیکال انحصاری سامسونگ استفاده می‎کند که بصورت هوشمند و متناسب با محتوای عکس، تگ‎های خاصی را برای هر عکس پیشنهاد می‎کند.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. سه روش برای اسکرینشات گرفتن

دو پرچمدار جدید سری نوت سامسونگ قابلیت Screen Recorder را برای گرفتن ویدیو از صفحه نمایش معرفی کرده‎اند، اما برای گرفتن اسکرین شات چه قابلیت‎هایی دارند؟ در گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس شما برای گرفتن اسکرین شات از صفحه گوشی سه روش مختلف در اختیار دارید. اول اینکه سریع و همزمان دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را فشار دهید. دوم اینکه می‏توانید دست‎تان را روی صفحه گوشی از چپ به راست بکشید. سوم اما می‎توانید از قلم S Pen استفاده کنید. قلم را بردارید و روی گزینه Smart Select ضربه بزنید. بعد از میان گزینه‎های پیش روی‎تان فرم اسکرین شات را مثلا به شکل مستطیل، مثلث، دایره یا حتی شکل آزاد از طریق کشیدن با قلم و یا ابزار تولید تصویر GIF، انتخاب کرده و اسکرین شات بگیرید. به جای این کار حتی می‎توانید گزینه Square/Pin را انتخاب کنید تا اسکرین شاتی که می‎گیرید بصورت خودکار روی صفحه گوشی پین شود.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. بیشترین استفاده از حالت Always On Display

یک گوشی عالی، آن دستگاهی است که نه فقط به شما در انجام کارهایتان کمک کند، بلکه انعکاسی از شخصیت شما هم باشد. ما از دوربین گوشی برای روایت داستان‎هایمان و از رنگ گوشی هم برای نشان دادن سلیقه‎مان استفاده می‏کنیم، پس بهتر نیست که صفحه قفل گوشی هم بخش دیگری از شخصیت ما را نشان دهد؟ حالت Always On Display در گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس نه تنها ساعت، نوتیفیکیشن و اطلاعات باتری را در یک نگاه در اختیار شما قرار می‎دهد بلکه می‎توانید آن را به شکلی تنظیم کنید که صفحه ساعت مورد علاقه‎تان روی آن نمایش داده شود. برای بررسی گزینه‎های مختلف می‎توانید در قسمت تنظیمات به Lock Screen -> Clock Style رفته و با انتخاب FaceWidgets همه گزینه‎های قابل تنظیم صفحه نمایش در حالت قفل را مشاهده کنید.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. با استفاده از دوربین گوشی به راحتی مدارک را اسکن کنید

گاهی لازم داریم یک سند را با کیفیت بالا اسکن کنیم اما اسکنر در اختیار نداریم. با استفاده از گوشی‎های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس می‎توانید به راحتی این مشکل را حل کنید. برای اسکن کردن سند موردنظر کافیست دوربین گوشی را باز کرده و با فعال کردن گزینه Document Scan در قسمت تنظیمات گوشی، در منوی Scene Optimizer، براحتی از آن اسکن بگیرید.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. یک پنل کاملا شخصی

هر کدام از ما با تعدادی از شماره‎هایمان بیش از دیگران در تماس هستیم و تعدادی از اپلیکیشن‎ها را بیشتر از بقیه استفاده می‎کنیم. برای اینکه بتوانیم خیلی ساده و سریع به این مجموعه از شماره‎ها و اپلیکیشن‎ها دسترسی داشته باشیم، گوشی‎های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس یک پنل کناری کاملا قابل تنظیم در اختیار کاربر قرار می‎دهند. شما می‏توانید به راحتی شماره‎ها یا اپلیکیشن‎هایی که بیشتر استفاده می‎کنید را به این پنل اضافه کرده و سپس تنها با کشیدن منو از حاشیه کناری در صفحه اصلی فورا به آنها دسترسی پیدا کنید. با رفتن به بخش تنظیمات و آدرس Display -> Edge Screen -> Edge Panel می‎توانید گزینه‎های این پنل را کاملا تنظیم کرده و حتی اپلیکیشن‎هایی را که معمولا بصورت هم‎زمان استفاده می‎کنید (مثل ایمیل و تقویم) به شکل جفت اپلیکیشن (pair-apps) در آنجا تعریف کنید تا با هم باز شوند.

 

  1. افزایش کاربری با حالت استفاده با یک دست

سری نوت سامسونگ پیشتاز گوشی‏های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ بودند و حالا گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس بخاطر نمایشگرهای بدون حاشیه و فراگیرشان شناخته می‎شوند. در واقع گلکسی نوت ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۸ اینچی، بزرگترین نمایشگر را در میان همه گوشی‎های نوت دارد. اما گاهی شرایطی پیش می‏آید که تنها می‎توانید از یک دست‎تان برای کار با گوشی استفاده کنید، در این حالت دسترسی به گزینه‎های بالای صفحه بسیار سخت می‏شود. اما پرچمداران جدید سری نوت مجهز به حالت One-handed هستند که با استفاده از آن می‏توانید براحتی با یک دست با گوشی کار کرده و به همه گزینه‎ها هم دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن این حالت کافیست به بخش تنظیمات و آدرس Advanced features -> Mentions and gestures -> One-handed mode بروید. به این طریق همه محتوا و اطلاعات روی صفحه نمایش به بخشی از صفحه منتقل می‏شود که بتوانید براحتی با انگشت شصت‎تان به آنها دسترسی داشته باشید.

هفت قابلیت کاربردی کمتر شناخته شده در سری گلکسی Note 10 سامسونگ

  1. صرفه جویی در مصرف باتری با اطلاعات مفید

هیچ چیز بدتر از این نیست که در پایان یک روز شلوغ وقتی گوشی‎تان را لازم دارید، متوجه شوید که شارژ ندارد. هرچند هردوی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس مجهز به باتری هوشمند هستند که یک روز کامل را جواب می‎دهد اما کاربران پرکاری که استفاده بسیار زیادی از گوشی دارند، باید نکات اضافی را هم اجرا کنند تا قبل از رسیدن به خانه، شارژ گوشی‎شان تمام نشود. گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس مجهز به قابلیت Adaptive Power Saving Mode هستند که در استفاده بهتر از باتری به شما کمک می‏کنند. برای استفاده از این قابلیت باید به بخش تنظیمات و بخش Device care بروید. این قابلیت با استفاده از یادگیری ماشین الگوی استفاده شما از گوشی را یاد گرفته و سپس اگر تشخیص دهد که شما بیشتر از حالت عادی از گوشی‎تان استفاده می‏کنید، بصورت خودکار میزان مصرف باتری را به حداقل می‎رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا